Gå til innhold

Overklokke litt, men er usikker her.

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp av dere eksperter:)

Jeg har en ganske enkel pc som jeg tenkte å se om det gikk å få noe ekstra utav. Dette er vel ikke deler som lar meg gå så veldig langt pga RAM, men litt må jeg vel klare?

2x http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308937

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324427

Cpu er E6400.

Så hvordan går jeg fram her? Hvilke instillinger som må endres i Bios for å klare å yte litt ekstra fra dette oppsettet?

Som sagt er jeg ikke ute etter en ekstrem økning her, men har lyst å klare å få litt ekstra utav pc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket HK har du? med det minnet skal du i hvertfall klare 333FSB, som gir deg en klokk på 2.66 Ghz. Den klokken tror jeg skal være veldig lett, men kommer som sagt an på hvilket hovedkort du har.

Husk å sett minnet på 1:1 divider, slik at det kjører på spesifisert hastighet når du når 333 FSB, hvis du tror det vil holde deg tilbake ;)

Lenke til kommentar
Hvilket HK har du? med det minnet skal du i hvertfall klare 333FSB, som gir deg en klokk på 2.66 Ghz. Den klokken tror jeg skal være veldig lett, men kommer som sagt an på hvilket hovedkort du har.

Husk å sett minnet på 1:1 divider, slik at det kjører på spesifisert hastighet når du når 333 FSB, hvis du tror det vil holde deg tilbake ;)

8032172[/snapback]

Hvor velger jeg at minnet skal ha 1:1?

Er det cpu frequency jeg bør endre på? Øker jeg denne fra 266 til 280 så får jeg ikke bilde og må tilbakestille bios.

Hva med pci express Frequency, skal denne stå på auto?

Som dere skjønner er jeg helt grønn på dette, og tar i mot alt av tips til innstillinger.

Har forresten lagt ved manualen til hovedkortet, så kanskje noen smartinger kan si steg for steg hva jeg må gjøre på dette hovedkortet.

Manual

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...