aeinstein Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hei Lurte bare på om det går an å lage et oppdateringsscript som ligger på serveren og oppdaterer spillgangen en gang i timen? Uten at noen trenger å besøke siden eller sende request om å gjøre noe i spillet. Tilleggs"info": Må man ha en server stående å drifte noe slikt selv? Eller kan webhotell gjøre det liksom.... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Du kan vel lage en Cronjobb på serveren din, hvis den støtter det. Kan dessverre ikke mer om det enn deg Jeg bare vet hva det er. Lenke til kommentar
-morten Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Cron er tingen ja. Hvis du har shell-tilgang (SSH) til webhotellet kan du logge inn og sette det opp der, ellers kan det hende de har det på administrasjonspanelet sitt. Er ikke alle webhotell som lar deg gjøre dette, men hos mange går det bra. Med ssh logger du inn og skriver 'crontab -e' Da får du sannsynligvis opp editoren vim. Her skriver du inn en av følgende linjer: * * * * 0 wget -q -O /dev/null http://www.example.com/ticker.php * * * * 0 php /path/til/ticker.php Den siste funker bare for lokale filer, mens den første funker på alle URL-er. (I tilfelle du aldri har vært borti vim før, så skjønner du neppe noe som helst av hvordan den virker. Men bare gjør sånn: - Trykk på i-tasten - Skriv inn linja (mulig backspace ikke visker ut, men neste tegn vil overskrive) - Trykk esc-tasten - Skriv :wq og trykk på enter) Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Det skjønte jeg meget pent lite av! :\ Altså: Jeg har webhotell hos one.com (gamle b-one). Funker det? Hvor logger jeg inn? Hvordan logger jeg inn? Jeg er heeelt grønn på cron, første gang jeg hører om det. Men jeg er ikke helt grønn på php bare så dere ikke tror jeg skal ha hjelp til et helt spill da Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Tror ikke du kan gjòre det med One.. Jeg har aldri hatt webhotell hos dem men jeg har fått fòlelsen av at de ikke har alle funksjonene andre har. Som feks cPanel. (ikke at det er noe man _må_ ha menmen) Jeg har forstått det slik at du har et kontrolpanel du logger inn på hos One? Hvis det er det kan du jo se om det står noe om Cron der. Jeg er rimelig sikker på at du ikke har SSH. Litt morsomt OT: Jeg sitter i Roma atm. Sa jeg hadde litt problemer med a logge inn iogmed at de ikke har å på tastaturene Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Litt morsomt OT:Jeg sitter i Roma atm. Sa jeg hadde litt problemer med a logge inn iogmed at de ikke har å på tastaturene 8048942[/snapback] Korleis løste du det ? Til trådstater: Eg hadde ein gang ein host som ikkje gav med noe mulighet til å legge til cron jobber sjølv så eg tok kontakt på kundeservice, og corn jobben var oppe i løp av timer. Så du kan prøve og laste opp php fila og så si i fra til kundeservice at du vil at den og den fila skal kjøre då og då Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg fant en å på siden, også var det bare å bruke ctrl + c Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Er det nokon som veit om godaddy sitt billigste webhotel støtter cronjobs? Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Da skal jeg prøve meg på det. ONE har phpmyadmin og et kontrollpanel som egner best til å bytte siden min fra php 4->5 og ... epost?... lite der inne. eller mye, men mye ubrukelig for meg... Fant ikke noe om cron. Prøver meg på en mail når tida kommer da da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå