Gå til innhold

Supreme Commander og Nextgentel

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Jeg har Nextgentel også og kan ikke spille online. (Everquest2) Dette er helt latterlig. Jeg kunne spille i vinter men helt plutselg ble det stopp. Jeg har ikke greid å connecte med serveren på over 3 måneder. For å sjekke om det bare gjalt EQ2 prøvde jeg å connecte med Neverwinter Nights, dette gikk heller ikke. Jeg er møkk lei. Nextgentel påstår at det ikke er noe de kan gjøre med det for problemet ligger utenfor deres kontroll. Hva er det for tull? Jeg bor i Oslo og kan ikke spille online. Helt uakseptabelt! Venner jeg spiller med har Telenor og de har ikke hatt noe problemer overhode så jeg har planlagt å bytte til Telenor jeg og. Jeg har prøvd 'alt mulig' for å fikse dette her men ingen ting har hjulpet.

På meg virker det som om det er et vanlig problem at ngt's kunder ikke kan spille online. Likevel påstår de at de ingen ting kan gjøre. For noe pisspreik

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror ærlig talt ikke problemet ligger i SC, men i elendige rutere som ikke gjør det de blir fortalt. Spiller SC uten problemer, både med lusne Linksys WAG354G tidligere og D-Link DIR-655 nå. De som kicker deg har heller ikke peiling på hvordan ping fungerer for SC, og det er et problem for SC når utrolig mange sparkes ut pga en ping på 300-400. Faktum er at SC sørger for at alle har effektiv ping på 500 ms, uansett, med mindre du ligger over 500. Dette er det altfor mange som ikke vet. Men også uten denne funksjonen så skal man mye høyere opp på ping-stigen før det blir problemer. Alt opp til 500 ms skal fungere relativt greit; det er ikke CS.

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noe nytt på denne fronten? Jeg har samme problemet på Zyxel ruteren som jeg hadde på Cisco en. Det merkelige er at på ciscoen har det virket å bare opne protene en gang i tiden, men ikke nå lenger. Og ja, det virket i supreme commander.

Portene er opne, UDP og TCP er riktig, men NAT en redirecter pakkene til andre porter.

Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre dette? NAT gjør meg grønn om dagen.

DMZ har jeg ikke peiling på hvordan fungere, og fast ip koster meg 1200 ekstra i året.

Edit:

Etter mye om og men så fant jeg utav det. Koble pc en direkte i bredbåndsruteren, velg automatisk ip. Sjekk med run/cmd ipconfig hvilken ip du har fått internt(10.0.0.2)Subnetmask: 255.255.255.0, def. gateway: 10.0.0.1 og dns adressene fra internett levrandør.

Bruk denne ip`en som referanse når du opner protene 6112 UDP og 9102 UDP.

På meg virker det som om NAT en kun godtar denne ip adressen, jeg fikk det ivertfall ikke til tidligere med noe annet.

Kjør NAT Trace programmet.

Om du har en trådløs ruter eller noe som du vil ha koblet til mens du spiller, vet jeg ikke helt hvordan dette skal gjøres, men jeg tror du må koble en switch til bredbåndsruteren. For så å koble pc en du skal spille på til switchen og trådløs ruter i switchen. Mulig det er andre måter å gjøre dette på, men tror dette skal virke.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mja, du må bruke din interne IP-adresse når du definerer regler for NAT og port forwarding. Den eksterne IP-en er kun synlig fra utsiden av ruteren, ikke internt på det lokale nettverket.

Forøvrig bør/må du alltid sette opp statisk IP sammen med port forwarding, slik at du alltid får tildelt samme IP. Ikke mye vits i å sende post til en gammel adresse. ;)

Lenke til kommentar

Virket ikke med statisk ip, men fungerer som en drøm slik jeg har beskrevet i posten over. Bruker swicth, bruker auto ip på stasjonær som er koblet i swicth. Og statisk på trødløs ruter som også er koblet i switch. Maskinen bytter ikke intern ip uten videre, så post til noen gammel adresse blir det ikke.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har her en løsning til dere med Speedtouch 546 og 585 rutere etter å ha hjulpet en venn med samme problem.

Du må slå av firewallen. jajaja... jeg vet at den står på "off" i webgrensesnittet allerede men det holder ikke, for "off" betyr egentlig minimal-modus.

Den eneste måten å slå av firewallen 100% er via tenet. bare følg denne guiden:

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=33583

Dette fungerte ihvertfall meget bra for min venn, så forhåpentligvis er det også en løsning for dere andre. Jeg tror ikke NAT problematikk er en del av dette i det hele tatt.

EDIT: Sorry, det var visst ikke en 100% løsning. Det var visst bedre sa han, men likevel noen problemer med lag-o-meteret og annet.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg bumper her jeg, for nå er jeg innmari lei av og ikke kunne spille costum-mathcer. Jeg har også Speedtouch 546, laget regler for de portene jeg har blitt bedt om og tatt vekk brannmuren, uten at det har hjulpet. I NATtrace feiler jeg på de 9 UDP-testene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg bumper her jeg, for nå er jeg innmari lei av og ikke kunne spille costum-mathcer. Jeg har også Speedtouch 546, laget regler for de portene jeg har blitt bedt om og tatt vekk brannmuren, uten at det har hjulpet. I NATtrace feiler jeg på de 9 UDP-testene.

Jeg er fortsatt grønn jeg også, men er en siste ting jeg skal få prøvd når leieboeren som ruteren står oss kommer hjemm og det er og koble meg direkte til routeren og ikke igjennom swichen, hvis ikke det funker da og starcraft 2 kommer og det heller ikke fungerer så flytter jeg ! :angry:

Endret av AllColer
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Funnet ut noe veldig interessant just nu, har endelig fått sjangsen til og kikke på routeren og swicthen og til min store overraskelse så var min internett kabel splittet i 2 og fordelt på meg og en annen fyrs internett som bor under :ohmy::nei: Viste ikke at det en gang var mulig og gjør slik, jeg regner jo med det er det som er årsaken, noen som har greie på slikt som kan utdype det litt ?

Ekstra Forklaring: Naboen som har routeren har satt meg pluss en annen som bor under meg på samme kabel og splittet den kabelen og satt den i 2 forskjellige porter, så ut som han fyskisk bare har tatt og kuttet opp kabelen :dremel: og tatt og fordelt ledingene inni på et vis på to rj45 hoder og satt dem i hver sin port på switchen. :wallbash::roll: Jeg er aldeles sjokkert.

BTW avidgamer: jeg har spurt og gravd masse på gpgnet sitt forum, og isp'en er det naboen som har, jeg er bare en leieboer.

Endret av AllColer
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Haha, latterlig mange som har problemer med Supreme commander, starcraft, warcraft 3, men of war og sikkert flere andre spill.

Som dere kanskje har forstått så ligger problemet i Thomson Speedtouch routerne og muligens også i zyxel (usikker).

Dersom dere vil bli kvitt problemet så må dere bestille INTENO trådløse routeren som nextgentel bruker. Denne har slik jeg forstår det ingen problemer med portåpning på de portene vi snakker om!

Det er veldig rart at NGT ikke har gjort et skikkelig forsøk for å finne ut hvilken router som fungerer fint på disse spillene. Jeg vet at en del fra kundeservice hos NGT spiller Starcraft med speedtouch uten problemer. Kan dette være fordi de har FAST IP fra NGT?

Jeg bestilte akkurat Inteno routeren og gleder meg til å spille Starcraft på battle.net om 2 dager:)

Endret av Tim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...