Gå til innhold

Supreme Commander og Nextgentel

Anbefalte innlegg

Mellom 50-70% av folkene jeg prøver å spille med på GPGNet klarer jeg enten ikke å connecte til eller så får jeg opp at dem har ping "NIL".

Har åpnet alle portene i routeren (SpeedTouch), slått av firewall og antivirus.

Begynner å bli mektig irritert av å ikke kunne spille med folk og itillegg bli kicket ut av game-room pga jeg ikke har synlig ping! Så til de av dere som har planer om å handle SC og spille online, last ned dette lille vertøyet først og sjekk om du "består" alle testene: Nat Trace

Her er ivertfall rapporten jeg fikk etter testen:

NATTrace report (v0.92)

Generated: 26.02.2007 18:50:12 (26.02.2007 17:50:12 UTC)

Hostname: Core-2-Extreme

adapter: NVIDIA nForce Networking Controller #2

addresses: fe80::c858:68da:7a7f:bdd7%9, 10.0.0.4

gateway: 10.0.0.1

adapter: NVIDIA nForce Networking Controller

addresses: fe80::598:a1e2:6ef6:176%8, 169.254.1.118

gateway: 0.0.0.0

adapter: Software Loopback Interface 1

adapter: Teredo Tunneling Pseudo-Interface

adapter: isatap.{33FDF953-6BCD-4E6B-9DD2-64D15B99F50D}

adapter: isatap.lan

Tests:

Test 1: SUCCESS - Connect to fixed IP

success

Test 2: SUCCESS - Perform DNS lookup

success

Test 3: SUCCESS - Connect to named host

success

Test 4: SUCCESS - Direct TCP to fixed IP

success

Test 5: SUCCESS - Direct TCP (web) to named host

success

Test 6: SUCCESS - Direct TCP (6112) to named host

success

Test 7: SUCCESS - Direct UDP (6112) to fixed IP

success

Test 8: SUCCESS - Direct UDP (6112) to named host

success

Test 9: FAILED - NAT check, port 6112

NAT detected (Expected send on port 6112, went on port 50237 instead)

Test 10: FAILED - Direct UDP (port 9103)

failed - exception caught (Only one usage of each socket address (protocol/network address/port) is normally permitted)

Test 11: FAILED - NAT check, port 9103

failed - exception caught (Only one usage of each socket address (protocol/network address/port) is normally permitted)

Test 12: SUCCESS - Direct UDP (port 30340)

success

Test 13: FAILED - NAT check, port 30340

NAT detected (Expected send on port 30340, went on port 50238 instead)

Test 14: SUCCESS - Direct UDP (port 30341)

success

Test 15: FAILED - NAT check, port 30341

NAT detected (Expected send on port 30341, went on port 50239 instead)

5 tests failed

Noen kloke hoder som kan forklare meg hvorfor jeg får disse feila?

Er litt nysjerrig på om det er bare Nextgentel kunder som sliter med dette? Forbanna NAT dritt :S Viss det er tilfelle, vurderer jeg å skifte ISP. Er jo litt utrolig også, at et spill som blir lansert i 2007 har så STORE problemer med å takkle NAT. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde nettopp IP-game med en kompis, såg da at SC hostet på port 50760. Forwardet denne porten og da klarte vedkommende å joine gamet mitt. Ganske stress men det virket. Game nummer to, da hostet plutselig SC på port 50939 :S

Gikk inn på routeren igjen og forwardet alle portene fra 50200->59999, men dette funket ikke...

(Grunnen til vi testet IP-game var pga verken jeg eller han kunne connecte viss vi hostet via GPGNet, begge har NGT)

Lenke til kommentar

Jeg har noe det samme problemet ja. En enkel løsning er å hoste selv.

For å hoste må man forwarde: port 6112 og UDP port 9103

Jeg har ikke speedtouch, men Cisco677I-DIR, får forsatt ofte rød ping til enkelte når jeg joiner custom game.

Edit: Tok den testen nå, og fikk no reply. Merkelig, jeg port forwardet begge tidlig under betaen, derfor det har vert så mye rød ping etter beta.

Hvordan kan dette ha seg? At porten min ikke er forwardet lengre?

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

lol sitter her med akkurat no slikt problem her,,,har nextgentel hvistnok igjennom los og speedtouth 585 router. Får nat detected på denne testen, det på tross at jeg har forwarded port 6112. Firewall er også disabled på routeren har prøvd og skru av win firewall og avg antivirus på pc'en også uten hell.

Jeg har aldrig hatt noe problemer med og hoste supcom games det går ypperlig, men å joine games går ikke !.

P.s jeg skjønner ikke helt port forward interfacen til speedtoutch 585 routeren helt, hva er dette her oversett til og trigger greiene ? må man skrive noe her også ? har self prøvd da....bare lurer.

Denne testen her kan kanskje vær nyttig, her får jeg beskjed at 6112 er åpen på et forsøk og stengt eller filtrert på ett annet ?? :huh: Åååååjøye meg ser at den siste skjekken her er jo en demo versjon og at resultatene genereres tifeldig....

HJeeeeelpp d skal ikke vær så vanskelig!

btw så er dns deaktivert og UPnP aktivert om det skulle ha noe og si, for jeg har ikke så mye greie på dette

Endret av AllColer
Lenke til kommentar

Har ikke snøring hvordan man setter opp DMZ.

Det som er rart som meg, er at portforwaringen er lagt inn. Men det fungerer ikke lengre, slik som før.

Uansett får jeg nå ny ruter hos NGT, så får vi se om det hjelper. ZyXEL ruter.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Har lest en del på portforward.com og tror jeg har funnet løsningen nå, har ennå ikke prøvd det her ennå, men det nevnes at man på fikse ip'en til statisk først (fast ip) for at portforward skal funke. Det hele står forklart på sidene der, jeg sakl poste når jeg har prøvd og hvordan det gikk.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid gjort det slik Allcoler.

Det merkelige er, jeg vet alt er riktig lagt inn, portene er forwardet korrekt hos meg, dette virket helt fint i beta av spillet.

Men i retail får jeg forsatt Nat blok på alle porter med feks Nattrace.

Routeren redirecter i alle mulige retninger, kansje jeg skulle opnet disse portene.

Er så sikker på at vi også hadde noen tcp endringer i beta, men ifølge dem på GPG forumet, så var det ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...