Gå til innhold

Dårlig TV bilde. S-Video -> Scart -> Tv

henningst

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med å få skikkelige bilder på TV'n med mitt nvidia GeeForce2 go. Har lest gjennom postene på dette forumet uten at det har hjulpet meg så mye.

Jeg får opp bilde på TV skjermen med farger, men bildet er ganske dårlig. Hvis jeg prøver å spille en DivX vises ikke filmen. Jeg ser at filmen spiller når jeg ser på PC skjermen, men på TV'n er bildet i mediaplayer bare svart. Har også prøvd med The Playa uten at det hjelper.

Noen som vet hva problemet kommer av og hvordan jeg kan fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildet er generelt ganske dårlig på TVen sammenliknet med LCD-skjermen som er på PCen. For å få dette bedre kan du prøve å optimalisere ved å sette riktig oppløsning nærmest den TVen din har (640x480?). Men jeg vet strengt tatt ikke om det hjelper, får satse på at PCen selv justerer dette når den sender det ut og at den konverteringen er identisk med den som sendes til LCDen. Jeg kjører på 1024 og synes det ser fint ut. Tekst er selvfølgelig nærmest uleselig, men til film er det bra nok.

Når det gjelder at filmer ikke vises på TVen din er jeg rimelig sikker på hva problemet er. Bildet sendes kun til primary source noe som oftest er LCDen(surprise!). Når du da kobler til ekstra ting blir dette en secondary source, noe som gjør at alt utenom ting som sender til primary vises her også (som feks video)

For å fikse dette kan du gjøre følgende:

Høyreklikk på skrivebordet (ikke på ikoner), velg egenskaper, arkfanen innstillinger, knappen avansert, og velg deretter arkfanen "displays" eller hva den heter hos deg. Dette er en arkfane som skjermdriveren din har lagt inn (husk derfor å ha installert riktig skjermdriver). Har du ATI som jeg mistenker at du har får du tre bilder nede av monitor, panel (bærbar) og TV. Velg at TV skal være primary og så ser du at du får filmen på TVen (men ikke LCDen) enjoy!

Ps: et greit tips hvis du skal gjøre dette ofte er å lage shortcuts til instillingen hvor TV er primary og hvor panel (bærbare) er primary. F.eks ctrl+shift+t for tv og ctrl+shift+p for PC. Da slipper du å gå inn å gjøre dette hver gang du skal se film.

Dette gjør du ved å save scheme øverst i display-arkfanen.

-geir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...