mpitof Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Hei! Jeg og noen venner driver et båtblad (elevbedrift), og vi har begynt å tjene litt penger. Derfor har vi funnet ut at vi trenger et digitalt speilreflekskamera - for bildenes skyld, selvsagt. Hovedgrunnene for at vi skal kjøpe et speilreflekskamera er: - Vi skal ta bilder av båter i fart. Dette blir fort utydelig med vanlig kompaktkameraer. Jeg regner med at dette har noe med lukkertiden å gjøre. - Henger sammen med forrige punkt. For å sikre at bildene blir bra av båter i fart, er det også kjekt om man kan ta mange bilder fortløpende. Dessuten er det jo kjekt med en del minne- og batterikapasitet. Ingen av oss har noen særlig erfaring med å ta bilder - ei heller bruk av linser e.l. Derfor bør kameraet være nogenlunde nybegynnervennlig - men heller ikke ubrukelig for den profesjonelle. Når det kommer til linser og sånt har jeg ikke peiling - her trenger jeg forumbrukerenes hjelp. Jeg antar at vi er villige til å betale rundt 10.000 kr. for kameraet. Så - hvilket kamera bør vi kjøpe - og hvordan er det med linser og slikt? På forhånd takk for alle svar. Endret 26. februar 2007 av mp93 Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Canon 400D med canon 70-200 f/4 L vil umiddelbart være mit bud - men de andre mærker er ikke dårlige. Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Altså - dette kameraet med denne linsa? Eller? I så fall koster jo linsa nesten like mye som kameraet i seg selv... Takk for kjapt svar, forresten. :-) Endret 26. februar 2007 av mp93 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 det er den ofte oversette sannheten med speilrefleks. Anta å betale 2-3 ganger mer for all optikken du vil ha enn for selve huset. du vil kanskje ha ett raskt kamera, 400D er vel ikke det raskeste på serie...men da kommer du opp i en pris som ifølge posten din ikke er det mest aktuelle. Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Hmmm... Hvor mye må man opp i for å få et raskt kamera? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå