Gunfreak Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 lurer på om jeg lagde noe lingende for noen år siden, men fant det ikke når jeg søkte. poenget med tråden er å liste opp filmer med store oldschool slag av den typen mange soldater sammels på et sted og dreper hverandre eller en film som hander om et slag osv. Her er noen av mine favoritter. Zulu Filmen tar for seg 139 britiske soldater som slåss mot 4000-5000 zulu krigere. Filmen er litt iffy i at den fremstiller britene og zulu'ne som litt mer noble krigere enn de egentlig var. Men en god film med tøffe kamper. Zulu Dawn Tar for seg et slag som skjedde på samme dag som zule, men har var det 1400 britter mot 22 000 zulu kigere. denne er nok noe mer nøyansert enn zulu og det går ikke så bra for britene i denne filmen, det er også drit tøfft å se tusen viss av zulu krigere gli over slettene som en sort bølge. Bravehart Dette var vel den første "slag" filmen jeg så som ung og den er drit god enda, en av de filmene som virklig bygger opp før slagene med stor spennning som slippes løs når slagene begynne, men denne filmen er så mye mer enn slag. med fantastisk musikk og steming gjennom hele filmen er dette en av høydene Kingdom of heaven Er vel egentlig bare ett slag i filmen, men det veldig stillfult med veldig gode effekter. Gladiator igjen bare et slag og det varer alt for kort. men er severdig og resten av filmen er jo ganske ok War en Peace Russisk film, eller egentlig 4 filmer, den har noen storslåtte slag med det er alt for lite av de. I en av filmene er det 120 000 statisker i uniform men slaget varer bare 10-15 min i filmen. Waterloo Laget av samme kar som laget War and Peace, denne gangen snakker de engelsk. Christopher Plummer gjør en kjempe rolle som Wellington. Det var vel 15 000 statister i denne filmen, noe som gir veldig severdige slag. et minus er at det er en del moderne rifler å se i hendene på soldatene, da de sikkert hadde problemer med å skaffe 15 000 musketter. Last Samurai Fint slag på slutten om noe lite og kort. King Arthur Et fint slag på slutten, med god oppbyding før slaget, men ingen Bravehart Gods and Generals. En film som lider av dårlig manus, for mye fantasi, dårlige digitale effekter og for få statister. men greit å få meg seg. Robert Duvall gjør en veldig veldig god rolle som Gen. Lee Gettysburg Dette er nok favoritten min, tusenvis på tusenvis av statister skaper store slag, fantastisk musikk, kjempe gode skuespillere med roller. stort drama og ikke minst lang veldig land ca. fire og en halv time. En gang så jeg den en gang i uka i fem uker på rad. ------------------------- Ikke Historiske Slag filmer Lord of the rings Two Towers og Retun of the king disse har noen fantastikse slag med super effekter. tok med med filmer som viser gammle dager, alstå før WW1. noen andre som har slike filmer som de mener bør være med så si i fra Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) The Messenger: The Story of Joan of Arc (1999): Luc Bessons fortelling om den franske helgenen. Personlig mener jeg (på tross av meg selv) at det er for mye historie i forhold til handling i filmen, men slagscenene er flotte! EDIT: Støtter forresten å droppe "The Patriot" med Ledger og Gibber'n fullstendig i denne tråden! Endret 26. februar 2007 av JacEr Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 hehe. tenkte på å legge til The patriot men den er bare for out there. kunne like gjerne sittet å sett på et amerikansk flag i 2 timer og fått like mye ut av det Lenke til kommentar
Namek Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Så ikke at Jeanne d'Ark var med med en gang siden det stod "The messenger". Men god film Lenke til kommentar
Kieft Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Ser du har tatt med en film ved navn Bravehart og det fikk meg til å tenke på Braveheart. Braveheart er jo en super film som anbefales! Minner faktisk ganske mye på 'Bravehart' når jeg ser på hva du har skrevet om filmen. Edit: Dette er vell en ganske lignende tråd foresten? Endret 26. februar 2007 av Magikaren Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Ser du har tatt med en film ved navn Bravehart og det fikk meg til å tenke på Braveheart. Braveheart er jo en super film som anbefales! Minner faktisk ganske mye på 'Bravehart' når jeg ser på hva du har skrevet om filmen. Edit: Dette er vell en ganske lignende tråd foresten? 8033458[/snapback] Sier litt om deg når du ikke forsto at han mente Braveheart. Jævla norskpredikant og bedreviter. Dessuten så er ikke den tråden du linket til noe lignende. Denne handler om gode filmer som omhandler store slag, med mange statister (evnt. dataanimerte) soldater som fosser mot hverandre. Altså ikke noe man ser i for eksempel Enemy At The Gates, FMJ eller Black Hawk Down, for å nevne noen. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Ran og Kagemusha. Vet ikke helt om dette er helt din type film, men ... Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Spartacus har et stor slag Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Gladiator er stappfull av gode slag. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 her er en liten "trailer" av waterloo kanskje noe ser noe de liker og kjøper filmen http://www.dailymotion.com/visited/search/...x15rux_waterloo Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 300 passer vel fint inn her? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 The Last of the Mohicans (1992) Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Er King Arthur historisk nå? *pirke* Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 den filme utgir seg for å være en "historisk" versjon av kong artur legenden, i forhold til Excaliber som med vilje er mer en fantasi ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå