Gå til innhold

Battlefield filmer som kan være verdt å få med seg

Gunfreak

Anbefalte innlegg

lurer på om jeg lagde noe lingende for noen år siden, men fant det ikke når jeg søkte.

poenget med tråden er å liste opp filmer med store oldschool slag av den typen mange soldater sammels på et sted og dreper hverandre eller en film som hander om et slag osv.

Her er noen av mine favoritter.

Zulu

Filmen tar for seg 139 britiske soldater som slåss mot 4000-5000 zulu krigere.

Filmen er litt iffy i at den fremstiller britene og zulu'ne som litt mer noble krigere enn de egentlig var. Men en god film med tøffe kamper.

Zulu Dawn

Tar for seg et slag som skjedde på samme dag som zule, men har var det 1400 britter mot 22 000 zulu kigere. denne er nok noe mer nøyansert enn zulu og det går ikke så bra for britene i denne filmen, det er også drit tøfft å se tusen viss av zulu krigere gli over slettene som en sort bølge.

Bravehart

Dette var vel den første "slag" filmen jeg så som ung og den er drit god enda, en av de filmene som virklig bygger opp før slagene med stor spennning som slippes løs når slagene begynne, men denne filmen er så mye mer enn slag. med fantastisk musikk og steming gjennom hele filmen er dette en av høydene

Kingdom of heaven

Er vel egentlig bare ett slag i filmen, men det veldig stillfult med veldig gode effekter.

Gladiator

igjen bare et slag og det varer alt for kort. men er severdig og resten av filmen er jo ganske ok :cool:

War en Peace

Russisk film, eller egentlig 4 filmer, den har noen storslåtte slag med det er alt for lite av de. I en av filmene er det 120 000 statisker i uniform men slaget varer bare 10-15 min i filmen.

Waterloo

Laget av samme kar som laget War and Peace, denne gangen snakker de engelsk.

Christopher Plummer gjør en kjempe rolle som Wellington. Det var vel 15 000 statister i denne filmen, noe som gir veldig severdige slag. et minus er at det er en del moderne rifler å se i hendene på soldatene, da de sikkert hadde problemer med å skaffe 15 000 musketter.

Last Samurai

Fint slag på slutten om noe lite og kort.

King Arthur

Et fint slag på slutten, med god oppbyding før slaget, men ingen Bravehart

Gods and Generals.

En film som lider av dårlig manus, for mye fantasi, dårlige digitale effekter og for få statister. men greit å få meg seg.

Robert Duvall gjør en veldig veldig god rolle som Gen. Lee

Gettysburg

Dette er nok favoritten min, tusenvis på tusenvis av statister skaper store slag, fantastisk musikk, kjempe gode skuespillere med roller. stort drama og ikke minst lang veldig land ca. fire og en halv time. En gang så jeg den en gang i uka i fem uker på rad.

-------------------------

Ikke Historiske Slag filmer

Lord of the rings

Two Towers

og Retun of the king

disse har noen fantastikse slag med super effekter.

tok med med filmer som viser gammle dager, alstå før WW1.

noen andre som har slike filmer som de mener bør være med så si i fra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du har tatt med en film ved navn Bravehart og det fikk meg til å tenke på Braveheart.

Braveheart er jo en super film som anbefales! Minner faktisk ganske mye på 'Bravehart' når jeg ser på hva du har skrevet om filmen.

Edit: Dette er vell en ganske lignende tråd foresten?

Endret av Magikaren
Lenke til kommentar
Ser du har tatt med en film ved navn Bravehart og det fikk meg til å tenke på Braveheart.

Braveheart er jo en super film som anbefales! Minner faktisk ganske mye på 'Bravehart'  når jeg ser på hva du har skrevet om filmen.

Edit: Dette er vell en ganske lignende tråd foresten?

8033458[/snapback]

Sier litt om deg når du ikke forsto at han mente Braveheart. Jævla norskpredikant og bedreviter. Dessuten så er ikke den tråden du linket til noe lignende. Denne handler om gode filmer som omhandler store slag, med mange statister (evnt. dataanimerte) soldater som fosser mot hverandre. Altså ikke noe man ser i for eksempel Enemy At The Gates, FMJ eller Black Hawk Down, for å nevne noen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...