Gå til innhold

Bra antivirus prog til VISTA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Gratis:

 

- AVG Free

- Avast

 

Koster penger:

 

- NOD32 (anbefales virkelig)

- Trend Micro PC-Cillin 2007

- McAffe Internet Security 2007

- BitDefender 10

 

Velg og vrak. Alle som er listet opp er ganske gode antivirus programmer. Men NOD32 skiller seg ut fra å være lite ressurskrevende, fanger opp alt av virus, og er ganske så billig.

 

Den nyeste versjonen av F-Secure skal virke i Vista, men hvis du har en eldre versjon så kan man jo ikke gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg bruker nå to ulike virus programmer på mine Vista pc'er:

 

Kaspersky Antivirus og Panda Antivirus.

 

Begger koster penger, men Panda er det billigste og gir deg mulighet til å bruke programmet på to pc'er.

 

Jeg har brukt f-secure de siste 9 årene, men føler ikke at jeg har gjort noe dumt å gå over til Kaspersky eller Panda.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Sden du sier du har to antivirus programmer, du kjører vel ikke begge samtidig?

8209760[/snapback]

 

Nei da, har tre pc'er med Vista og bruker Kaspersky på min bærbare og Panda på de to andre. :D

8209773[/snapback]

 

Hehe, sånn sett ja :) Da går det jo greit! Leste feil, trodde du hadde bare en pc.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Du kan laste ned F-secure for Vista gratis i en prøveperiode frem til juni 07. Da slippes den vel på markedet. Den er ikke bare en preview, men en fult fungerende internet security program på linje med F-secure internet security 2007. Fungerer veldig bra for meg, bortsett fra ekstrem lang scan-time av email. Vistnok "known issue" som de jobber med.

 

Utdrag fra epost med adresser for nedlasting nedenfor:

 

Downloads

Release notes: http://support.f-secure.com/beta/downloads...eleasenotes.rtf

Installation package: http://support.f-secure.com/beta/downloads/istpbeta.exe

Please note: You must uninstall any previous F-Secure product (including previous Betas) before installing the ISTP. To do this, go to control panel, add/remove programs ("uninstall a program" in Vista) and uninstall F-Secure products. If you experience problems with the uninstallation you can use the following tool:

http://support.f-secure.com/beta/downloads...lationTool3.exe

To send bug reports and general feedback follow the instructions on page:

http://support.f-secure.com/beta/

Kind regards,

F-Secure Beta Piloting Team

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Norton AV 2007 har støtte for å Vista. Så det fungerer.

8183477[/snapback]

 

Javel... prøver å installere Norton 2007, men får beskjed om at programvaren "ikke er kompatibel med denne versjonen av Windows"

8254427[/snapback]

 

Symantec AntiVirus Corporate Edition. Version 10.2 is compatible with 32-bit and 64-bit editions of Windows Vista.

 

Fra Symantec's egne sider. Har selv Norton AV på min Vista, og det fungerer :)

 

Men vet ikke hvorfor det ikke fungerer hos deg.

Lenke til kommentar
Norton AV 2007 har støtte for å Vista. Så det fungerer.

8183477[/snapback]

 

Javel... prøver å installere Norton 2007, men får beskjed om at programvaren "ikke er kompatibel med denne versjonen av Windows"

8254427[/snapback]

 

Hvis du laster ned 'online.no' versjonen, er ikke den kompatibel med Vista foreløpig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
ZoneAlarm Firewall er en god brannmur. Last ned trial'en på hjemmesiden :)

8183635[/snapback]

Jeg har bare hatt problemer med ZoneAlarm. Problemmer kom når jeg skulle avinnstallere det, for å innstallere en annen brannmur. Selv etter at jeg hadde avinstallert det, så var det noe igjen. Brukte timer på å få det programmet helt bort.

Endret av Hobbyhorse
Lenke til kommentar
Norton AV 2007 har støtte for å Vista. Så det fungerer.

8183477[/snapback]

 

Javel... prøver å installere Norton 2007, men får beskjed om at programvaren "ikke er kompatibel med denne versjonen av Windows"

8254427[/snapback]

 

Hvis du laster ned 'online.no' versjonen, er ikke den kompatibel med Vista foreløpig.

8261101[/snapback]

 

Jeg lastet ned Norton IS 2007 fra online.no og la det inn på min tantes pc senest i forrige uke, og det fungerte uten problemer.

Lenke til kommentar
Hei. At NOD32 fanger opp alt av virus er bullshit. For det gjør den IKKE. Den hverken finner alt eller fjerner alt. Stoler mere på AVG Internet Security, PC-Cillin 2007 og Norton 2007. NOD32 er jeg definitivt ferdig med.

8440776[/snapback]

 

Har du hatt dårlig erfaring med NOD32? Personlig har jeg brukt programmet både på XP og Vista nå i flere år og har ikke sett snurten av Virus. Det er jo ikke uten grunn at NOD32 stort sett alltid kommer ut på topp i tester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...