The_Lozer Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 hei, jeg tenkte jeg skulle prøve å lage en slaks konverterer, og derfor lurer jeg på hvordan man gjør det, er ikke helt sikker men tror jeg må bruke array og str_replace. kunne jeg fått litt hjelp? men anyway takker for svar Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Du må nesten gi litt flere opplysninger om hva du skal konvertere Skal du søke i en tekst etter A, og bytte den ut med B? Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Du må nesten gi litt flere opplysninger om hva du skal konvertere Skal du søke i en tekst etter A, og bytte den ut med B? 8030802[/snapback] *prøver å formulere meg* ja, stemmer det, si at A skal byttes ut med B, og C skal byttes ut med D. Teksten som skal byttes: AAACCACCCCAA og skal bli: BBBDDBDDDDBB Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 PHP <?php $tekst = "AAACCACCCCAA"; $byttes_ut = array( "A", "C" ); $bytte_ut_med = array( "B", "D" ); $ny_tekst = str_replace( $byttes_ut, $bytte_ut_med, $tekst ); echo $ny_tekst; ?> Funker perfekt Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 PHP <?php $tekst = "AAACCACCCCAA"; $byttes_ut = array( "A", "C" ); $bytte_ut_med = array( "B", "D" ); $ny_tekst = str_replace( $byttes_ut, $bytte_ut_med, $tekst ); echo $ny_tekst; ?> Funker perfekt 8030965[/snapback] takker Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Bare hyggelig Bare si ifra hvis du trenger mer hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå