Guybrush Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Hvor lenge har man garanti på skjermer? Burde ikke de leve i over 5 år? Lenke til kommentar
LeD Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Quote: Den 2002-12-07 20:10, skrev Guybrush:Hvor lenge har man garanti på skjermer?Burde ikke de leve i over 5 år? Det heter i så fall reklamsjonsrett. Men jeg er enig i at en skjerm er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, og at du dermed har 5 års reklamasjonsrett. LeD Lenke til kommentar
BBC Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Nå må ikke du forveksle garanti og reklamasjonsrett. Garanti gis av produsent/selger. Reklamasjonsrett er lovpålagt. Jeg vil anta du har 5 års reklamasjonsrett på en skjerm. _________________ @#hw.no@undernet Alle som vil - skriv i min gjestebok [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-12-07 20:17 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Det er ingen tvil om at du har 5 års reklamasjonsrett. Forvørig har du gjerne også ganske lang garantitid. Viewsonic gir for eksempel 3 år på sine skjermer, men unntak av enkelte komponenter på LCD skjermene :smile: Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Var selvfølgelig reklamasjonrett jeg mente, men det er ikke alltid lett å finne frem til slik "vanskelige" fremmedord i hjernen :smile: Spesielt ikke når man sitter i telefonen samtidig Hvordan går man frem? Min Belinea-skjerm hadde 3 års garanti, og det er 2 måneder siden den gikk ut... Sier jeg bare at kjøpsloven gir meg 5 års reklamasjonrett, kan jeg få ny? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Hva er feil med skjermen da? Hjelper liksom ikke si "øøyh jeg mista skjermen i bakken og nå funker den ikke" :wink: Det du gjør er å henvende deg til stedet hvor du kjøpte skjermen, og forklare hva som feiler skjermen og at du ønsker å reklamere på denne feilen. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Den er bare helt død... Har fungert fint i 3 år, men nå vil den ikke skru seg på... Led'en ved siden av av-på-knappen lyser heller ikke. Får ta å dra startit.no litt i øra da :smile: [ganske stygt å "ta noen" i øra :smile:] [ Denne Melding var redigert av: Guybrush på 2002-12-07 21:21 ] Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 Svaret jeg fikk var: Hei, Beklager. Det er ingen produsenter jeg har hørt om som gir noe mer enn 3 år. Dette med reklamasjon blir jo også dekket av kjøpsloven, men det er såkalt "Kapitalvarer" som er ment å skulle vare vesentlig lenger enn 2 år dette gjelder, og data skjermer er dessverre ikke med i denne kategorien.. Mvh StartIT A/S Må jeg slå meg til ro med dette? Noen som har greie på dette? Martin!!! Lenke til kommentar
LeD Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 14:25, skrev Guybrush:Dette med reklamasjon blir jo også dekket av kjøpsloven, men det er såkalt "Kapitalvarer" som er ment å skulle vare vesentlig lenger enn 2 år dette gjelder, og data skjermer er dessverre ikke med i denne kategorien.. hw.no's guide "Juss på nett" er slett ikke enig i dette. Det er neppe Forbrukerrådet heller. Ta en prat med dem. LeD Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Hmm Ikke lett å få tak i de gitt. De svarer ikke lenger på mailen min, og det er helt umulig å komme igjennom på telefonen. Har prøvd alle valgene på telefonmenyen deres, men blir alltid bare satt tilbake. Det kaller man kundeservice! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå