Gå til innhold

Hvorfor er det så mye mas rundt dette med skjerm?

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-12-11 13:48, skrev OgnOmm:

Har sett på en Samsung 959NF. Noen som har denne skjermen, eller som har testet den?

Koster flesk, men jeg er villig til å legge så mye i skjerm, når jeg har tenkt å kjøpe 9700PRO også.

Samme posting 6 ganger etterhverandre fortjener vel egentlig ikke noe svar...

Men, når det er snakk om høy kvalitet på skjermkort for å matche en bra skjerm; Det er ikke 3D ytelsen som er avgjørende for skjermkortet, men RAMDAC'en. Matrox har lenge vært regnet som en av de beste på dette området. ATI har også ganske bra RAMDAC i sine skjermkort tror jeg. nVidia har jeg hørt en del stygt om på dette området.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry, men datan hang litt, og jeg var litt irritert fra før, så jeg trykka litt mange ganger av gammel vane. (Hadde ISDN). Fikk dessuten ikke sletta mer enn en!

Har som sagt sett på en del skjermer og finner stadig ut at det er samsungen som ser best ut i min prisklasse, noen som har erfaringer med den?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-11 14:00, skrev SirHartge:

Quote:

Den 2002-12-11 13:49, skrev SgtPepper:

Hvis det ikke er snakk om interlaced?

Ingen skjermer kjøre interlaced. 100hz interlaced -> 50hz progresivt, ergo ikke mer enn en 20 år gammel 14" klarer.

Ikke enig. Jeg kan når som helst sette mitt skjermkort til å sende interlaced isteden for progressivt. Ikke det at resultatet blir særlig bra, men det gjør at monitoren min klarer 1600x1200 i 100 Hz. Han som hevdet å ha en skjerm til 2500 som klarer 1680* ett eller annet i 100 Hz kan derfor ha rett i det :smile:

Lenke til kommentar

uff uff uff... jeg har lest gjennom innleggene hær og må si meg skuffet over flere av dem.. Skjermen er alt for undervurdert når det gjelder komfor med datamaskinen.. Jeg sier bare for guds skyld.. sitt med en PIII og et GF2 GTS bare du har god skjerm.. det er så utrolig stor forskjell.. og tro meg, jeg har sett forskjellene mellom en dårlig og god skjerm.. hjemme så har vi no 7 maskiner med egen skjerm + min da som står på hybelen.. jeg takler ikke å sitte på de gamle skjermene lengre.. de svir i øynene.. du får ondt i hode mye lettere, plager.. osv. dette er faktisk bevist... men forde er det alt for mange som driter i ordentlig skjerm.. dem tenker bare. "så lenge jeg har KONGE maskinvare og en skjerm som viser bilde så er alt toppers" men det er ikke det. ta å sitt noen timer forran en kvalitetskjerm om du merker at det er mindre belastende en på en dårlig skjerm.. og når du tenker over hvor mye du bruker på en skjerm i forhold til resten av maskinen så er det ikke mye... og det er selv om skjermen faktisk er DEN viktigste delen i et datasystem.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-11 14:08, skrev SgtPepper:

Jeg kan når som helst sette mitt skjermkort til å sende interlaced isteden for progressivt. Ikke det at resultatet blir særlig bra, men det gjør at monitoren min klarer 1600x1200 i 100 Hz. Han som hevdet å ha en skjerm til 2500 som klarer 1680* ett eller annet i 100 Hz kan derfor ha rett i det :smile:

Okei. Da så:)

Lenke til kommentar

Den skjermen jeg har no er Viewsonic skjerm.. 19" da. hjemme så har jeg alt fra samsung 75E til compaq skjermer(er ikke verdens verste skjermer) tror jeg skal kjøpe meg en ny skjerm.. den gamle skjermen jeg brukte gikk gaiken for ikke lenge siden.. den 19" jeg bruker no er bare midlertidig..

sporte tidligere på forumet om det var noen som hadde gode erfaringer med noen skjermer men det var etter den gamle gikk gaiken som sakt.. fikk en litt gammel hos en kompis.. er ikke helt fornøyd så jeg får kjøpe meg en snart..

[ Denne Melding var redigert av: Omez på 2002-12-11 14:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-11 14:07, skrev OgnOmm:

Sorry, men datan hang litt, og jeg var litt irritert fra før, så jeg trykka litt mange ganger av gammel vane. (Hadde ISDN). Fikk dessuten ikke sletta mer enn en!

Har rydda opp nå. Ikke gjør dette i fremtiden, er ikke sikkert jeg er like snill da. :smile:

Lenke til kommentar

Jeg må si at skjermen har MYE å si. Selv sitter jeg nå med LCD skjerm, og det er meget godt. Når jeg har IT på skolen, hvor de har dårlige 17", så har jeg VONDT i hue og øynene etter 30-35min. Men er man vandt til dårlige skjermer, merker man det ikke, har øynene blitt bortskjem på skjerm, kjøper du ALDRI en dårlig skjerm igjen. Det jeg vet, er at min neste skjerm, er en større LCD skjerm, for ikke søren om jeg går tilbake til CRT.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-11 14:33, skrev RaZoR_:

Det jeg vet, er at min neste skjerm, er en større LCD skjerm, for ikke søren om jeg går tilbake til CRT.

Enig i at LCD skjermer generelt gir svært behagelig bilde. Men, etter min mening er fortsatt de beste CRT skjermene fullt på høyde med de beste LCD skjermene når det gjelder bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-11 14:45, skrev SgtPepper:

Enig i at LCD skjermer generelt gir svært behagelig bilde. Men, etter min mening er fortsatt de beste CRT skjermene fullt på høyde med de beste LCD skjermene når det gjelder bildekvalitet.

Eller vica verca.

BLir vel en LCD skjerm på meg også når prisene på 18"-19" LCD kommer ned på ett ok nivå. Skal ha LCD pga av plass og transport. Er umulig å flytte på en 19" sony, veier jo 30kg ..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-11 15:16, skrev SirHartge:

Eller vica verca.

BLir vel en LCD skjerm på meg også når prisene på 18"-19" LCD kommer ned på ett ok nivå. Skal ha LCD pga av plass og transport. Er umulig å flytte på en 19" sony, veier jo 30kg ..

Har inmari lyst på LCD skjerm selv, av de grunnene du nevner. Sikler på Hitachi CML181SXW.

http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...blacklcd&page=7

Er vel noe av det beste som finnes akkurat nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...