Runar Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Jeg skrev en lang post om dette tidligere, men den ble slettet. Når jeg bruker tag'en i postene mine, og skal redigere den, blir alt helt feil.Jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive det med ord, så jeg poster et bilde: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg opplever også problemer hvis jeg har mer enn en [php] kode i posten min. Når jeg redigerer den, blir innholdet i alle [php] tag'ene erstattet av innholdet i den første [php] tag'en. Håper noen skjønner hva jeg mener. Link til posten hvor problemet sist oppsto: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=723214 Endret 26. februar 2007 av Runar Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Har også opplevd dette flere ganger, men det ser ut til å varriere. Opplever også at når jeg putter kode inn i <?php ?> klammer for å få riktig fargekode så forsvinner escape chars, så \"" blir til "". Hadde vært ønskelig om det var mulig å få til en tilsvarende løsning som de bruker på http://phpbuilder.com/board/ (vBulletin® Version 3.5.7, har ikke sett hvilket forum som kjøres her), der trenger man kun sette ting i PHP klammer [ php][/ php] og alt fungerer som forventet og man har ikke problemer med at det dukker på html tag'er i koden, det er ikke <?php ?> nødvendig for fargekoding og escape chars vises korrekt. Problemet ser ut til å kun dukke opp hvis man bruker escape char i koden PHP <?php echo "denne koden vil fungere greit"; $sql="SELECT * FROM tabell"; ?> Denne koden (hvor escape char'ene forsvinner, så korrekt kode er echo "<a href=\"test\">test</a>\n"; echo "heisann ".$var."<br />\n"; PHP <?phpecho "denne koden vil feile med redigering av posten"; $sql="SELECT * FROM test WHERE id=1";echo "<a href="test">test</a>";echo "heisann ".$var."<br />"; ?> blir slik ved redigering av posten <!--PHP-Head--><div class='codetop'>PHP</div><div class='codemain'><!--PHP-EHead--><span style="color: #0000BB"><?phpecho </span><span style="color: #DD0000">"testing testing"</span><span style="color: #007700">; </span><span style="color: #0000BB">$sql</span><span style="color: #007700">=</span><span style="color: #DD0000">"SELECT * FROM test WHERE id=1"</span><span style="color: #007700">; echo </span><span style="color: #DD0000">"<a href="test">test</a> "</span><span style="color: #007700">; echo </span><span style="color: #DD0000">"heisann "</span><span style="color: #007700">.</span><span style="color: #0000BB">$var</span><span style="color: #007700">.</span><span style="color: #DD0000">"<br /> "</span><span style="color: #007700">; </span><span style="color: #0000BB">?></span> </span><!--PHP-Foot--></div><!--PHP-EFoot--> som er lite lesbart Fargekodet kode er mye enklere å lese, men slik det fungere nå så er det mye enklere eller mindre problemfritt å bare bruke code tag'ene evt sql tag'en slik at man slipper å måtte ha i tankene hva som "fungere" og ikke. Endret 13. mai 2007 av crowly Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (automatisk svar) Problemet/Saken er bekreftet og flyttes til rett forum for videre oppfølging. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Jeg tillater meg selv å bumpe denne. Jeg tar det fulle og hele ansvaret for denne obskure handlingen, men nå er jeg lei. Jeg skrev nettopp en middels lang post med fire (4) blokker. Jeg fant én feil i den første og tenkte jeg skulle redigere den. Jeg trykket på Rediger, men da ble innholdet i samtlige fire (4) [php] blokker erstattet med innholdet i den første. Dette kan da ikke være riktig? Er dette noe forumstyret prioriterer? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (Automatisk svar) Saken er nå ferdigbehandlet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg