Gå til innhold

Finne Wep Key

Gjest Slettet+oiasdf79

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79

Heisann, noen som vet en eller annen form for software man kan skaffe WEP-Keyen på et WEP-Beskyttet nettverk? Har rota litt rundt på nettet og fant noe som heter Airsnort, men det fikk jeg ikke til å fungere i Windows. Virker som det kun var for Linux. På forhånd takk.

Og bare for å ha sagt det, dette skal kun brukes til å teste sikkerheten på eget nettverk, er fullt klar over at det er ulovlig å bruke til andre ting. :)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79
wep keyen står iallefall bakpå ruteren min :) edit: skjønte spørsmålet ditt nå når jeg leste gjennom det :!: tviler på at det er lovlig, selv til eget bruk. idiotisk hvis det hadde vært lovlig å bruk slik programvare

8029985[/snapback]

Må da være lovlig til eget bruk. :p Håper ihvertfall det. hihi

Lenke til kommentar

Paragrafene 145 og 393 i straffeloven gjør at du risikerer bøter eller fengsel i inntil to år hvis du skaffer deg tilgang til andres datanettverk uten å be om lov.

står ingenting om det er ulovlig å bryte seg inn på eget nett, men programvaren som blir brukt til det er sikkert ulovlig for det :hmm:

Endret av larshaugli18
Lenke til kommentar
det er sikkert ikke ulovlig å laste ned programvaren, men å bruke den er noe helt annet :)

8030719[/snapback]

Progammene er lovlige å bruke så lenge de bare brukes "mot" seg selv eller mot andre med tillatelse av eieren. Ingenting ulovlig i det. Samme med bittorrent, men disse kan du bruke til andre ting enn bare å laste ned ulovlig programvare og musikk, det finnes mye lovlig programvare og musikk som deles over torrent.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Paragrafene 145 og 393 i straffeloven gjør at du risikerer bøter eller fengsel i inntil to år hvis du skaffer deg tilgang til andres datanettverk uten å be om lov.

står ingenting om det er ulovlig å bryte seg inn på eget nett, men programvaren som blir brukt til det er sikkert ulovlig for det :hmm:

8030414[/snapback]

da kan du jo fint skaffe deg tilgang på eget nett ;)

Du må bare huske på at du må gi deg selv lov først, slik at du ikke risikerer og bli anmeldt av deg selv... :whistle:

Lenke til kommentar
hacking er vel ulovlig selv på eget nett

8030761[/snapback]

så hvis jeg glemmer passordet mitt på pc-en min, og så hacker meg inn på pc-en, s har jeg brutt loven?

neppe.

Så lenge det er hans nett så kan han hacke seg så mye han vill inn på det ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
det er sikkert ikke ulovlig å laste ned programvaren, men å bruke den er noe helt annet :)

8030719[/snapback]

En ting til, hvis wep key'en din står bakpå ruteren og det er den du bruker, er det veldig enkelt å stikke av med nettet ditt..:p..Alle produsenter har en deafult key som står som vanlig i ruteren og om det er noen som har litt peiling kan de hacke ruteren og stenge deg ute. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
kan du forklare meg hvordan, default keyen er sikkert hemmelig uansett, og varier fra ruter til ruter. og desutten alle wep keyer er forskjellige

8030869[/snapback]

Joda selvfølgelig, men det ligger nok sikkert lister en plass på nett der du finner hvilke key de forskjellige merkene bruker. Men det vet jeg ikke. Du kan jo ta en liten tur på google selv å se hva du finner. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...