Gå til innhold

Kjøpe Dele Pc fra komplett maks 10000kr

Anbefalte innlegg

Det vet jeg lite om, men du skal i alle fall få et finere\mer realistisk bilde. Og 8800GTS er i tillegg en god del kraftigere en X1950PRO.

Dette må du nesten ta stilling til selv. Gå inn på nvidia sine hjemmesider og søk litt på google og finn noen bilder du kan se på.

Hvis du vil ha et billigere skjermkort så får du mer råd til andre ting. Som f.eks. en S-ata brenner, bedre kabinett, bedre vifter, bedre RAM, osv. osv.

EDIT: la ikke merker til noen av postene som var kommet, så herer responsen på de:

c-man: han betaler kun 39kr i frakt, så det er ikke den stro prisforskjellen alt i alt.

jealei: kortet har ingen VGA-utgang, men det følger med en overgang som du kan bruke, så det skal ikke være noe problem.

Link til produksiden.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hentepris = 39 kr?

Tilbyr Netshop også det, de holder vel også til i Sandefjord?

Dersom han dropper cpu-kjøler og holder seg til stock-kjøler er mitt oppsett akkurat 10k + frakt.

Stock kjøler holder til litt moderat overklokk på E6400. Kjører min på 2,5ghz med 45 grader under load. Har et godt ventilert kabinett.

Lenke til kommentar

Har jeg forstått dette riktig? det følger med 2 spill med skjermkortet?

Viss jeg kjøper denne pcen trenger jeg og oppgradere med det første?

Jeg trenger en extra cpu kjøler, skal overklokke til næremere 3ghz, hovedkortet skal greie og klokke den opp til 3,68ghz men vet ikke om ramen holder

Endret av jealei
Lenke til kommentar

Kan ikke garantere at det følger med spill til skjermkortet, det må du nesten spørre komplett om. Vet ikke om de selger det uten spill fo å få det billigst mulig eller hva de gjør.

Det er en CPU-kjøler med i den handlelisten du har der... Thermaltake Blue ORB, den skal fint kunne kjøle CPU ved 3GHz++

Du er ikke garantert en FSB på 400+ selv om du kjøper det hovedkortet, men sannsynligheten er størst for at du klarer det.

For å klare 3,68GHz med den CPUen må du ha en FSB på 525MHz, og det tror jeg ikke hovedkortet klarer å kjøre stabilt.

Du skal være rimelig god til å overklokke, elelr ha det rette utstyret (les: kjøling) for å holde den farten stabilt.

Hvis du derimot mener 2,68GHz (FSB 383), så er det en hastighet som du skal klare å kjøle med stock viten.

Hovedkortet får litt kjøling av CPU-viften, og kabinettet har en enorm 25cm stor vifte som blåser inn i Pcen. Så jeg tror det skal gå fint.

Lenke til kommentar
Kan ikke garantere at det følger med spill til skjermkortet, det må du nesten spørre komplett om. Vet ikke om de selger det uten spill fo å få det billigst mulig eller hva de gjør.

Det er en CPU-kjøler med i den handlelisten du har der... Thermaltake Blue ORB, den skal fint kunne kjøle CPU ved 3GHz++

Du er ikke garantert en FSB på 400+ selv om du kjøper det hovedkortet, men sannsynligheten er størst for at du klarer det.

For å klare 3,68GHz med den CPUen må du ha en FSB på 525MHz, og det tror jeg ikke hovedkortet klarer å kjøre stabilt.

Du skal være rimelig god til å overklokke, elelr ha det rette utstyret (les: kjøling) for å holde den farten stabilt.

Hvis du derimot mener 2,68GHz (FSB 383), så er det en hastighet som du skal klare å kjøle med stock viten.

Hovedkortet får litt kjøling av CPU-viften, og kabinettet har en enorm 25cm stor vifte som blåser inn i Pcen. Så jeg tror det skal gå fint.

8051977[/snapback]

Hei leste test av det hovedkortet, og de greide og dra den opp til 525mhz link

På skjermkortet produkt side så står det at det skal følge med spill

Endret av jealei
Lenke til kommentar

Jaha, ny BIOS virker OK ;)

Men du er fremdeles ikke garantert 525MHz FSB, bare husk det.

Du kan lese litt her om andre som har fått FSB over 500MHz og se hva de bruker av kjøling osv. Fasekjølere og Vmods for å nå 550MHz.

Selv ved 525Mhz trenger hovedkortet all den volten det kan få, og det blir kokvarmt, så en annen NB kjøler er et must.

EDIT: Post et spørsmål der om hva de tror om kortet og kjøling. Nazzus har veldig god peiling på overklokking, og har erfaring med mange forskjellige kort. Han kan sikkert gi deg råd.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

"last oppdate"

Bygge pc

Sånn da har jeg endelig fått satt sammen en pc jeg forhåpentligvis ikke trenger og oppgradere på en stund.

Kjøpte meg Mce med vista oppgradering, bestilte denne på forhånd da det bare var en igjen på lager, resten for jeg ikke bestilt før i morgen.

Lenke til kommentar

Jeg burde vel kunne kjøre de fleste spill på high med den der eller?

Takker foressten for all hjelp jeg har fått.

Tusen takk! :D

Men Bluum hva mener du med "du kommer til å bli imponert av ytelsen ;)"?

en eller annen form for ironi?

Endret av jealei
Lenke til kommentar

Ikke ironi nei. Men du vil merka at du kan kjøre de aller fleste spill med all grafikk på max. Mange spill vil også la seg kjøre med høyere grafikk enn det som du stiller i spillet, hvis du stiller på noe i driverene.

Der er snakk om ting som kantugjevnelse og teksturkvalitet.

Med mitt oppsett, en E6600, 2GB og GTS 640MB; så kjører jeg alle spill på max på driverene, med untak av NFS spillene, som alle ser ut til å få FPS drop nedimot 20 FPS enkelte ganger.

Men spill som CSS, HL2, FO2, LOTRBFME2 og mange fler, kjøres på den høyeste grafikken som driverene tillater, og det er nice ;)

Har litt problemer med Scarface, uvissit hvorfor. Men på noen steder i spillet hakker det nesten like mye som på den gamle PCen.

Den eneste spillet jeg har hatt dirkte vanskeligheter med å kjøre er Call Of Duty single player. Der har jeg 4-6 FPS konstant, uansett grafikkinstillinger.

Litt avhengig av hvilke spill du spiller, så kan du kjøre grafikken på max.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...