Gå til innhold

Kjøpe Dele Pc fra komplett maks 10000kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke finne noen tester av det kortet du linker til, men ser man på prisen tviler jeg på at det er serlig bra til overklokking.

Men på en annen side trenger du bare 286MHz FSB for å kjøre CPU på 2GHz. Og de aller fleste hovedkort klarer minst 300MHz FSB.

Kjøper du et hovedkort som klarer 420MHz FSB, så kjører du på litt over samme hastighet som X6800, og DA har du spart mye penger. Selv om du får litt dårligere ytelse enn hvis du hadde brukt en X6800.

ASUS P5B-E Plus kortet skal uten problemer klare 420MHz FSB.

Du får nesten velge selv, men har du tenkt deg over 400MHz FSB bør du ha RAM som kjører minst 667MHz til vanlig, helst 800MHz.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Du jealei jeg anbefaler at du kjøper DETTE hovedkortet, det er utrolig bra i forhold til prisen kjører C2D på 3 GHz med 333fsb er utrolig klokkevennlig bare å kjøpe!

og er MEGA stabilt

Forresten DS3 står for durability enhanced og livs tiden er mye lenger, den har boot menu og en utrolig lett bios for de som aldri har klokket før.

Express-cd som installerer alle drivere på 2 sekunder, og vista støtte

Som jeg har nevnt anbefaler jeg dette på det sterkeste

Lenke til kommentar

Hvis du har lyst til å overklokke er det bedre å bruke 2-300kr mer, enn å finne ut at du skulle ønske du brukte 2-300kr mer.

Kjøleren som følger med E6300 er vel helt lik den som følger med X6800 og alle andre Core 2 Duo prosessorene hvis jeg ikke tar helt feil. Så du skal kunne kjøre 2,93GHz uten at det skal gå veldig mye utover temperaturene.

60 grader load må du nok gjøre regning med.

En aftermarked kjøler, altså en slik som ikke følger med, er etter min mening aalltid å foretrekke, siden den som følger med er billigst mulig, og er designet for å kjøle ned den prosessoren den følger med ved standard hastighet.

Lenke til kommentar

Det ser ut til at det følger med nok vifter til kabinettet, så det holder med en CPU-kjøler.

Og siden du ser ut til å lige blå lys så er kanskje denne tingen.

Den skal kjøle ganske bra, og er spesifisert til 17db. Noe vi selvfølgelig ikke kan stole på, men etter min erfaring med den største konkurrenten, Zalman, så tviler jeg på at den bråker serlig mer.

Harddiskene får kjøling fra viften(e) forran i kabinettet, mens skjermkortet i teorien skal kjøle seg selv, med litt hjelp fra kald luft som kommer inn i fronten via en vifte.

Så da trenger du ikke mer kjøling.

Lenke til kommentar

Jeg finner bare kompatibilitetskart for AM2 sokkelen, men søktre på google og fikk ikke opp noen problemer med at den ikke passet.

Men for å være på sikkre siden kan du kjøpe en Zalmen CNPS7700 i stedenfor. Den koster akkurat det samme, men har mindre vifte, noe som resulterer i mer bråk i forhold til kjøling.

Men heller ikke der ser det ut til at noen nye hovedkort er listet opp på listen over kompatible hovedkort.

Så jeg antar de ikke har tatt seg bryet med å legge inn de "nyere" kortene.

Lenke til kommentar

Golden Orb er en mindre versjon av Blue Orb, så den vil kjøle en del dårligere, og bråke like mye\lite, kanskje mer. Den har en 2cm mindre vifte, og Blue Orb har flere finner, og en større kjøleflate, noe som resulterer i lavere RPM på viften for å oppnå samme temperatur.

Golden Orb er faktisk på akkurat samme diameter som en CD, så da har du noe å sammenlikne med.

Jeg tror Golden Orb skal fungere greit til ditt bruk, så hvis du liker den er det ditt valg. Men ikke la det stå på pengene. 50kr er småpenger når du ser det i denne sammenhengen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...