furyian Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 hei har noen hd filmer jeg skulle ha sett men når jeg åpner dem med windows media får jeg bilde men ikke lyd og i Vlc får jeg lyd og ikke bilde?. kjører vista på pcen og vlc ser ikke ut til å funke i det hele tatt takker for svar Lenke til kommentar
S.L.F Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 heihar noen hd filmer jeg skulle ha sett men når jeg åpner dem med windows media får jeg bilde men ikke lyd og i Vlc får jeg lyd og ikke bilde?. kjører vista på pcen og vlc ser ikke ut til å funke i det hele tatt takker for svar 8029540[/snapback] VLC har dålig compabilitet med vista, virker som at det er noe med Directx output eller noe slikt. Lyd fungerer greit i vlc, iallefall for meg. ellers kan du prøve, Klite codec pack. Lenke til kommentar
stigto Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 heihar noen hd filmer jeg skulle ha sett men når jeg åpner dem med windows media får jeg bilde men ikke lyd og i Vlc får jeg lyd og ikke bilde?. kjører vista på pcen og vlc ser ikke ut til å funke i det hele tatt takker for svar 8029540[/snapback] Det er som oftest Dolby Digital-lyd på HD-filmer, akkurat som på DVD. Det finnes også opptak med MPEG-audio (mp2) og AAC, og Blu-Ray og HD-DVD-plater kan også ha lossless LPCM, Dolby TrueHD m.m. Du har med andre ord et problem med oppsettet. WMP er ikke akkurat noe ideelt avspillerprogram, prøv TheaterTek, MPC eller ZoomPlayer. Du trenger filtre installert for lyd og bilde (TheaterTek kommer med NVidia-filtre). VLC har intern dekoding i software. Det er derfor nærliggende å tro at du mangler dekoder-filter for lydformatet. Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hvilke typer filmer er det? Hvis det er VC-1 fra BD/HDDVD tror jeg ikke det fungerer 100% i noe annet program enn powerdvd Lenke til kommentar
furyian Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 takk for svar. Det er TS filer, flere av dem har virkelig problemer med å få åpnet dette i noe Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 jeg vil annbefale deg å gå vekk ifra vista, da det er flere negative sider ved vista med tanke på medie avspilling. bla.a. redusert ytelse. for ikke å snakke om alle de andre negative sidene med vista. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Høres ut som du ganske enkelt bare mangler de nye lydkodekene som brukes av HD/BD-filmer slik som stigto nevner. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 det er ikke snakk om HD-dvd eller BD filmer her. slike filmer går uansett ikke bra å spille av i noe særlig annet enn power dvd. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) det er ikke snakk om HD-dvd eller BD filmer her.slike filmer går uansett ikke bra å spille av i noe særlig annet enn power dvd. 8030239[/snapback] Det er TS filer, flere av dem har virkelig problemer med å få åpnet dette i noe 8029908[/snapback] Tar jeg ikke helt feil er TS transport stream for mpeg-2 som inneholder det digitale innholdet (både lyd og bilde) fra en DVD/HD-DVD. Edit: Fant dette om TS: "Transport Stream MPEG-2 Video Stream VOB files you find on a DVD are MPEG2-PS files. The PS format, however, is not adapted for streaming video through a network or by satellite. Another format called Transport Stream (TS) was designed for streaming MPEG videos through such channels. VideoLAN software can handle these streams." Kilde Endret 26. februar 2007 av skag1 Lenke til kommentar
furyian Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 ja TS filer funket fint i VLC når jeg hadde xp. nå når jeg har vista funker ikke vlc med verken xvid,divx,mpeg. så jeg tror den rett å slett ikke funker med vista. var kansje dumt å skaffe seg vista så tidlig? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 jeg vil annbefale deg å gå vekk ifra vista, da det er flere negative sider ved vista med tanke på medie avspilling. bla.a. redusert ytelse. for ikke å snakke om alle de andre negative sidene med vista. 8030058[/snapback] What? Kva andre negative sider med Vista? Har du prøvd det, men desverre feilet? nå vil du at alle i verden ikkje skal bruke vista bare fordi du ikkje var kompetent nok til å få det til? Eller bur det ein liten linux fanatiker inni deg også (i såfall er du i godt selskap på dette forumet). Eg vil anbefalle deg å gå vekk ifrå det tastaturet du har no, da det er fleire negative sider ved det tastaturet ditt. Til trådstarter... Mulig du trenger noken kodeker. Ser TS filmer heilt fint uten problemer i Vista her. Eineste kodek pakka eg har lagt inn er Klite Mega... http://www.free-codecs.com/download_soft.php?d=2879&s=42 Lite eller ingen snusk og fanteri inni den. Da speler du av quicktime og realmedia også. Lenke til kommentar
furyian Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 var vel ikke akkurat det som var poenget da smarten!. sier ikke at vista er dårlig bare jeg fikk det ikke til å virke så da lurte jeg på hjelp skjønner du ikke det!, så gi faen å svar engang! har prøvd codecer og det funker ikke. har hørt litt rundt på nettet og vlc er visst lite kompitabelt med vista enda. jeg har jo vista for at det er nytt og fohåpentlighvis bedere en xp Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Eg svarte da ikkje til deg, men til han som ikkje likte Vista. Eg sa bare kva eg brukte til å fåt til TS filmer i Vista, om du skal være så negativ så får du bare være det. Ungdom nå til dags. Lenke til kommentar
furyian Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 sorry my bad. fikk ikke med meg det Lenke til kommentar
willy1973 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 sorry my bad. fikk ikke med meg det 8048431[/snapback] Hei TS filer har somregel AC3(dolby digital 5.1) eller DTS lyd installer ac3filter så ordner det seg sikkert... ikke prøvd det i Vista men. Willy Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Tips til trådstarter... Har du prøvd PowerDVD Ultra... Dette programmet støtter både HD-DVD og Blu-Ray og lydformater som f.eks Dolby True HD. Lenke til kommentar
Fury Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 heihar noen hd filmer jeg skulle ha sett men når jeg åpner dem med windows media får jeg bilde men ikke lyd og i Vlc får jeg lyd og ikke bilde?. kjører vista på pcen og vlc ser ikke ut til å funke i det hele tatt takker for svar 8029540[/snapback] VLC skal klare å spille av .ts filer ganske enkelt, men utviklerne har ikke ferdigstilt en kompatible versjon med Vista helt ennå. Gjør følgende: Finne vlc.exe -> File Properties -> Compatibility -> Disable desktop composition Da vil Aero bli slått av når VLC kjører og da skulle den klare å spille av HD filmen. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Evt sett output module til OpenGL i stedet for DirectX i VLC. Endret 14. mars 2007 av hifiking Lenke til kommentar
Fidelio Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 .ts kan være både mpeg2 og h.264. Bruke Media Player Classic og sett "Output" til "Overlay Mixer" i instillingene i spilleren. Installer nvidia purevideo for mpeg2 og CoreAVC for h.264. Sett dem begge som "preferred" i "external filters" i Media Player Classic. I tillegg trenger du AC3Filter til lyd. Lenke til kommentar
wowbagger Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Du trenger ikke AC3 filter eller noe annet i vista om du bruker digitalutgang. Bare sørg for å sette sp/dif (eller annen digitalutgang) som default device under sound, så skal det gå av seg selv. Mulig du må huke av under advanced eller noe slikt (har ikke hjemme pc'en foran meg) for ac3/dts/wma (om du har det). Da skal alt funke fint. Det er definitivt ikke bare positive ting man kan si om Vista og lyd, men på dette området er det enklere enn før. Dette gjelder da bare for lyden. For bildedelen, er det mulig og sannsynlig at du må innstallere noen codec'er. Endret 11. mai 2007 av wowbagger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå