Gå til innhold

Skal kjøpe Twintip ski :)

tommy_89

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på utkikk etter twintip ski. Har sett på Dynastar Trouble maker, er det gode ski eller? Fant dem på tilbud på nettet til 2800kr :)

Kom også over Dynastar Troubled youth, er det noe tess? :hmm:

Trenger tips til gode Twintip ski :love: Skal brukes til triksing, endel løssnøkjøring, men samtidig brukes masse i løypa :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dynastar Trouble Maker er veldig gode ski. Du kan og se på K2 sine Seth Vicious, og Public Enemy.

Public Enemy ligger vel på 5500 mener jeg ? Ikke helt sikker.

Jeg kjører på Armada AR5 ski, med PX-12 bindinger. Veldig gode ski. Lite innsving på dem, men funker supert til triksing.

Koster, eller kostet, i fjor 5500 for skiene, bindinger og sko kommer utenom. Kom på 10400 totalt.

Ta deg en tur til Platou Sport å hør med dem. De har peiling på ski, hva du skal bruke det til osv. Så setter de opp en fin pakke til de.g

Lenke til kommentar
Midtstilte bindinger er ikke å anbefale, så lenge du ikke er skikkelig pro.
Har vel meir med bruksområde å gjere. Skal ein køyre kun park vert midtstilte bindingar til vanleg anbefalt. Men sidan trådstartar skal køyre ein del i laussnø, so er eg einig i anbefalinga om å ikkje midtstille.
Lenke til kommentar

Jepp. Da har jeg bestemt meg, skal ha K2 Trouble Maker m/Rossignol Axial2 Scratch 120 WB binding - midtstilte bindinger. Men så var det å finne dem billig da ;P Enten blir jeg nødt til å vente til etter påske (da blir det salg) eller finne dem billig på nette. Jeg var innom en svensk nettbutikk og der var det billig, men husker ikke navnet på siden =/ Noen som kan hjelpe?

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar

Joda, dem er stive. Hvis du vil ha myke ski, kan du like greit kjøpe Armada AR5. De har jeg, og de er veldig myke. Deilig å stå på.

Public Enemy er gode ski, det samme er Trouble Maker. Men, som Ondskapen sier, er det en smak sak.

Opp til deg.

Lenke til kommentar

Jeg har Fujative 06/07, myke med masse pop. Fin tyngde som gjør dem stabile i luft og landing.. Du kan enten ha dem midtstilte, eller noen cm bak midten hvis du liker deg i pudderet = )

Fujative med Lookpx12 3999,- platou

Lykke til!

/Jan Tore

Lenke til kommentar

Hei. Jeg kjører på vanlige Carvingski, og der er ganske tunge.

Jeg lurer på om twintip ski er lettere i vekt ?

Altså, at de blir enklere og gjøre triks med ?

Sliter litt med rotasjonen på 360'n skjønner dere :p

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Kommer jo an på hvilke ski du kjøper deg, noen er tung andre er lette, noen er stive og andre er  myke.

Men twintip ski er bedre og hoppe med... Da de er mykere en vanelig ski.

8130218[/snapback]

Så hvis man vil ha noen lette twintip da, hvilke vil man da anbefale ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...