tommy_89 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hei! Er på utkikk etter twintip ski. Har sett på Dynastar Trouble maker, er det gode ski eller? Fant dem på tilbud på nettet til 2800kr Kom også over Dynastar Troubled youth, er det noe tess? Trenger tips til gode Twintip ski Skal brukes til triksing, endel løssnøkjøring, men samtidig brukes masse i løypa Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Dynastar Trouble Maker er veldig gode ski. Du kan og se på K2 sine Seth Vicious, og Public Enemy. Public Enemy ligger vel på 5500 mener jeg ? Ikke helt sikker. Jeg kjører på Armada AR5 ski, med PX-12 bindinger. Veldig gode ski. Lite innsving på dem, men funker supert til triksing. Koster, eller kostet, i fjor 5500 for skiene, bindinger og sko kommer utenom. Kom på 10400 totalt. Ta deg en tur til Platou Sport å hør med dem. De har peiling på ski, hva du skal bruke det til osv. Så setter de opp en fin pakke til de.g Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Takker for gode råd. Fant forresten K2 Public Enemy til 2999kr her: http://www.oslosportslager.no/product/7928...twintipski.html Edit: Hvordan bør jeg ha bindingene? Midt på? edit2: Finnes ikke noe bra twintip ski fra Atomic? Får skiene til innkjøpspris der Endret 26. februar 2007 av tommy_89 Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Har ingen erfaring fra Atomic sine ski. har du noe erfaring fra å stå på ski generelt ? Midtstilte bindinger er ikke å anbefale, så lenge du ikke er skikkelig pro. Er det første gang du står, blir det vesentlig vanskeligere å stå med midststilte bindinger. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg har stått siden jeg var 6, er 17 nå. Det vil si at jeg har stått i 11 år Kjører Carvingski nå, har Fischer RC4. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 OK. Jeg vil ikke anbefale deg å få midstilt bindingene dine ihvertfall. Alt ettersom om du har trikset mye osv. Men, ta deg en tur til Platour eller en annen butikk som selger ski og har peiling. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Takker for gode råd. Fant forresten K2 Public Enemy til 2999kr her: http://www.oslosportslager.no/product/7928...twintipski.html 8030167[/snapback] Sjekk lengden på de der. Er du veldig kort? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Midtstilte bindinger er ikke å anbefale, så lenge du ikke er skikkelig pro. Har vel meir med bruksområde å gjere. Skal ein køyre kun park vert midtstilte bindingar til vanleg anbefalt. Men sidan trådstartar skal køyre ein del i laussnø, so er eg einig i anbefalinga om å ikkje midtstille. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Takker for gode råd. Fant forresten K2 Public Enemy til 2999kr her: http://www.oslosportslager.no/product/7928...twintipski.html 8030167[/snapback] Sjekk lengden på de der. Er du veldig kort? 8068467[/snapback] Jo dem er det dessverre, 10cm for korte Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hvis du allerede har carwingski, så vil jeg anbefale deg å bruke de til "løssnøkjøring", og så kjøper du twintips med midtstilte bindinger til hopping og sånt. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Jepp. Da har jeg bestemt meg, skal ha K2 Trouble Maker m/Rossignol Axial2 Scratch 120 WB binding - midtstilte bindinger. Men så var det å finne dem billig da ;P Enten blir jeg nødt til å vente til etter påske (da blir det salg) eller finne dem billig på nette. Jeg var innom en svensk nettbutikk og der var det billig, men husker ikke navnet på siden =/ Noen som kan hjelpe? Endret 5. mars 2007 av tommy_89 Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Tror heller jeg ville kjøpt Public Enemy. Veldig gode ski dem også. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Public Enemy er gamske/noe stiv. Det er best og hoppe med ski som er litt mykere... Men det er jo en smak sak... Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Joda, dem er stive. Hvis du vil ha myke ski, kan du like greit kjøpe Armada AR5. De har jeg, og de er veldig myke. Deilig å stå på. Public Enemy er gode ski, det samme er Trouble Maker. Men, som Ondskapen sier, er det en smak sak. Opp til deg. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Dynastar Truble maker er gode og myke ski. Så det kommer an på hva du vil ha, personelig liker jeg mye ski som gir en del popp og demper landingene min Men jeg har fjorårets Fujative som ikke er så myk Lenke til kommentar
exess15 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg har Fujative 06/07, myke med masse pop. Fin tyngde som gjør dem stabile i luft og landing.. Du kan enten ha dem midtstilte, eller noen cm bak midten hvis du liker deg i pudderet = ) Fujative med Lookpx12 3999,- platou Lykke til! /Jan Tore Lenke til kommentar
adidas Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hei. Jeg kjører på vanlige Carvingski, og der er ganske tunge. Jeg lurer på om twintip ski er lettere i vekt ? Altså, at de blir enklere og gjøre triks med ? Sliter litt med rotasjonen på 360'n skjønner dere På forhånd takk. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Kommer jo an på hvilke ski du kjøper deg, noen er tung andre er lette, noen er stive og andre er myke. Men twintip ski er bedre og hoppe med... Da de er mykere en vanelig ski. Lenke til kommentar
adidas Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Kommer jo an på hvilke ski du kjøper deg, noen er tung andre er lette, noen er stive og andre er myke.Men twintip ski er bedre og hoppe med... Da de er mykere en vanelig ski. 8130218[/snapback] Så hvis man vil ha noen lette twintip da, hvilke vil man da anbefale ? Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Völkl Dögen, 1/2 av troublemaker vekta, og DRIT myke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå