Feltherre Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Hei Jeg har sett litt rundt på Ebay for Nikon D70s kamerer,og kom over dette tilbudet. Tamron AF 28-80mm f/3.5-5.6 Aspherical Autofocus Og lurer da på om dette objektivet er bra? Er det for eksempel bedre enn et 18/70mm objektiv som de også selger? Eller om det er noen andre objektiver som er gode for en nybegynner her Takker for svar Endret 26. februar 2007 av Feltherre Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Styr unna slike "pakker" full av junk tilleggsutstyr! Tamron objektivet har ikke optimal brennvidde for "nybegynner" da det ikke er vidt nok, det har ikke AF-S og er på ingen måte like godt som Nikons 18-70 som er et svært bra anerkjent objektiv til prisen. Lenke til kommentar
mr. E Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 MEd moms og porto kommer du arlig nært de 6000,- Japan Foto skal ha for d70s med 18-70. Nå har ikke jeg prøvd Tamron sin 28-80, men tror ikke det er noe å skryte av. Uansett synes jeg 28mm er for lite vidvinkel til en standard zoom. Hvis 6000,- er for mye får du sikkert Canon 350d eller Nikon d40/50 med 18-55 objektiv for ~5000,- Tilbehøret på ebay-pakker synes jeg ser ut som skrap. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Ja,okay takk for svar da holder jeg meg nok unnna det tilbudet,jeg for se meg etter et annet tilbud,her Men lurer på en ting her:Hva er den mest vanligste måten å betale med?Og hvordan blir det gjort? Og mr.E du nevner at jeg kan komme opp i 6000 totalt med frakt og moms,er det virkelig så mye i frakten for et speireflekskamera? Som sagt har jeg lite peilling på objektiver og kamera jeg tar gjerne imot tips for hva jeg skal se etter når jeg har tenkt å kjøpe kamera og objektiv. Endret 26. februar 2007 av Feltherre Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) regn med ca 60-100$ i frakt, og legg til 25% moms på prisen så får du den endelige prisen som nok ikke er langt unna hva det koster her hjemme, og du mister også 5 års reklamasjonsrett på å ikke handle i Norge, endel leverandører nekter også å reparere kameraet hvis det er egentlig ment for salg i andre verdensdeler. På ebay betales det vanligvis via PayPal, du må lage en konto der, legge inn kredittkort detaljer og "confirme" adressen din for at de fleste selgere vil godta ditt bud. Og i 9 av 10 tilfeller er alt det ekstrautstyret man får i ebay pakkene bare søppel, beregnet på å lure folk til å tro at de gjør et kupp. Endret 26. februar 2007 av jvc1990 Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) regn med ca 60-100$ i frakt, og legg til 25% moms på prisen så får du den endelige prisen som nok ikke er langt unna hva det koster her hjemme, og du mister også 5 års reklamasjonsrett på å ikke handle i Norge, endel leverandører nekter også å reparere kameraet hvis det er egentlig ment for salg i andre verdensdeler. På ebay betales det vanligvis via PayPal, du må lage en konto der, legge inn kredittkort detaljer og "confirme" adressen din for at de fleste selgere vil godta ditt bud. Og i 9 av 10 tilfeller er alt det ekstrautstyret man får i ebay pakkene bare søppel, beregnet på å lure folk til å tro at de gjør et kupp. 8030286[/snapback] hm,okay,men må man være 18 år for å handle på Ebay? Endret 26. februar 2007 av Feltherre Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 såvidt meg bekjent må man være myndig, og som nevnt trengs det visa/mastercard for paypal, selv om endel selgere også tar imot bankoverføring (direct wire bank transfer elns.) da må du ned i banken din og overføre derfra, tror ikke det er mulig med utenlandsbetaling i privat nettbank. Lenke til kommentar
mr. E Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Ja,okay takk for svar da holder jeg meg nok unnna det tilbudet,jeg for se meg etter et annet tilbud,her Men lurer på en ting her:Hva er den mest vanligste måten å betale med?Og hvordan blir det gjort? Og mr.E du nevner at jeg kan komme opp i 6000 totalt med frakt og moms,er det virkelig så mye i frakten for et speireflekskamera? Som sagt har jeg lite peilling på objektiver og kamera jeg tar gjerne imot tips for hva jeg skal se etter når jeg har tenkt å kjøpe kamera og objektiv. 8030186[/snapback] Noe skal de jo tjene pengene sine på... Jeg klikket på det øverste kameraet i linken din. $99 i frakt, dvs. over 600,-. Noen sender med posten og da blir det billigere, men noen hundrelapper må du regne med. 4300,- +mva = 5375. LEgger til frakt og får ~6000,-. Jeg ville uten tvil kjøpt kamera i Norge. Det kan hende du slipper unna moms, men jeg ville ikke satset på det. (nå kommer vel Afsteth løpende med sin moralske pekefinger... ) I tillegg mister du norsk reklamasjonsrett. Den er kjekk å ha. 18-70 objektivet til Nikon er svært bra (til prisen). Hvis du har et budjsett på <10000,- ville jeg valgt dette. Alternativt Tamron 17-50 til 3500,- eller Sigma 17-70 ttil 3000,- Du finner sikkert et Canon eller Nikon kamerahus brukt til 3000,- på foto.no eller finn.no. Pentax K100D er jo også bra, det har også bildestabilisering på CCD-brikken. Kort oppsummert: Kjøp brukt eller et nytt kit i Norge. Jeg har Nikon og er fornøyd med det, mens mange andre har andre merker og er fornøyd med det. Hold deg unna kamerapakkene på ebay. Det er nok ikke svindel, men langt fra noen gode tilbud. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Ja,okay takk for svar da holder jeg meg nok unnna det tilbudet,jeg for se meg etter et annet tilbud,her Men lurer på en ting her:Hva er den mest vanligste måten å betale med?Og hvordan blir det gjort? Og mr.E du nevner at jeg kan komme opp i 6000 totalt med frakt og moms,er det virkelig så mye i frakten for et speireflekskamera? Som sagt har jeg lite peilling på objektiver og kamera jeg tar gjerne imot tips for hva jeg skal se etter når jeg har tenkt å kjøpe kamera og objektiv. 8030186[/snapback] Noe skal de jo tjene pengene sine på... Jeg klikket på det øverste kameraet i linken din. $99 i frakt, dvs. over 600,-. Noen sender med posten og da blir det billigere, men noen hundrelapper må du regne med. 4300,- +mva = 5375. LEgger til frakt og får ~6000,-. Jeg ville uten tvil kjøpt kamera i Norge. Det kan hende du slipper unna moms, men jeg ville ikke satset på det. (nå kommer vel Afsteth løpende med sin moralske pekefinger... ) I tillegg mister du norsk reklamasjonsrett. Den er kjekk å ha. 18-70 objektivet til Nikon er svært bra (til prisen). Hvis du har et budjsett på <10000,- ville jeg valgt dette. Alternativt Tamron 17-50 til 3500,- eller Sigma 17-70 ttil 3000,- Du finner sikkert et Canon eller Nikon kamerahus brukt til 3000,- på foto.no eller finn.no. Pentax K100D er jo også bra, det har også bildestabilisering på CCD-brikken. Kort oppsummert: Kjøp brukt eller et nytt kit i Norge. Jeg har Nikon og er fornøyd med det, mens mange andre har andre merker og er fornøyd med det. Hold deg unna kamerapakkene på ebay. Det er nok ikke svindel, men langt fra noen gode tilbud. 8030406[/snapback] Okay,takk for svar skal se om jeg finner et Nikon D70s på en norskt bruktmarked Men tenkte på en ting det er vel ikke så gale å kjøpe på Ebay viss jeg er klar over hva jeg kjøper og det er billig totalt? Endret 27. februar 2007 av Feltherre Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Okay,takk for svar skal se om jeg finner et Nikon D70s på en norskt bruktmarked 8030548[/snapback] Tror heller du bør se etter vanlig D70. Det er nett likt, men har 1.8" skjerm. Disse får du ned i 3000kr viss du er heldig MYE kamera for pengene Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 såvidt meg bekjent må man være myndig, og som nevnt trengs det visa/mastercard for paypal, selv om endel selgere også tar imot bankoverføring (direct wire bank transfer elns.) da må du ned i banken din og overføre derfra, tror ikke det er mulig med utenlandsbetaling i privat nettbank. 8030346[/snapback] Alle de store nettbankene har mulighet for utenlandsbetaling. Virker greit men det tar ofte 3-5 bankdager før mottaker ser pengene på sin konto. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 såvidt meg bekjent må man være myndig, og som nevnt trengs det visa/mastercard for paypal, selv om endel selgere også tar imot bankoverføring (direct wire bank transfer elns.) da må du ned i banken din og overføre derfra, tror ikke det er mulig med utenlandsbetaling i privat nettbank. 8030346[/snapback] Alle de store nettbankene har mulighet for utenlandsbetaling. Virker greit men det tar ofte 3-5 bankdager før mottaker ser pengene på sin konto. 8035402[/snapback] Men viss jeg har Visa Electron så går vel ikke dette? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 4300,- +mva = 5375. LEgger til frakt og får ~6000,-. Faktisk må man betale mva av frakten også, så lenge vareverdien går over 200 kroner. Så med 600 kr. i frakt snakker vi 6125 kroner nå kommer vel Afsteth løpende med sin moralske pekefinger... ) :!: Bare advarer folk jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå