Gå til innhold

Kjøpe nye komponenter, men beholde kabinett og PSU

Anbefalte innlegg

Hei og hå

Tenkte å skifte ut til følgende:

-Hovedkort; Asus P5B-E Plus

-Prosessor; Intel C2D E6300

-Skjermkort; MSI 7950 512MB

-Minne; 2GB Geil.

Planen er å fortsette å bruke min Enermax EG465-VE(G) 460 watts PSU. Jeg har fem (5) fysiske disker i tillegg, samt et Audiogy 2 kort og et Pinnacle TV-kort og en harddiskkontroller.

Strømforsyningen er som kjent en 20-pins sak så jeg må bruke en 20 til 24 pins overgang. En jeg snakket med sa at jeg minimum må ha 18A på 12V.

Denne strømforsyninen har som følger:

+3.3 = 35A

+5V = 35A

+12V = 33A

+3.3V og 5V = 200watt

Vil jeg få problemer eller går dette greit?

EDIT: Nå viser det seg at jeg må ha en 8-pins strømkontakt i tillegg for å få systemet til å starte. Denne finnes ikke på den gamle strømforsyningen. Dermed er det vel bare å storforbruke og kjøpe til pengene flakser :D. Thermaltake leverer vel bra strømforsyninger? Tenkte på en 550 eller 600 watter.

Endret av DataFMT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei og hå

Tenkte å skifte ut til følgende:

-Hovedkort; Asus P5B-E Plus

-Prosessor; Intel C2D E6300

-Skjermkort; MSI 7950 512MB

-Minne; 2GB Geil.

Planen er å fortsette å bruke min Enermax EG465-VE(G) 460 watts PSU. Jeg har fem (5) fysiske disker i tillegg, samt et Audiogy 2 kort og et Pinnacle TV-kort og en harddiskkontroller.

Strømforsyningen er som kjent en 20-pins sak så jeg må bruke en 20 til 24 pins overgang. En jeg snakket med sa at jeg minimum må ha 18A på 12V.

Denne strømforsyninen har som følger:

+3.3 = 35A

+5V = 35A

+12V = 33A

+3.3V og 5V = 200watt

Vil jeg få problemer eller går dette greit?

EDIT: Nå viser det seg at jeg må ha en 8-pins strømkontakt i tillegg for å få systemet til å starte. Denne finnes ikke på den gamle strømforsyningen. Dermed er det vel bare å storforbruke og kjøpe til pengene flakser  :D. Thermaltake leverer vel bra strømforsyninger? Tenkte på en 550 eller 600 watter.

8028851[/snapback]

tja, jeg er jammen ikke sikker, jeg hadde kjøpt noe kraftigere ! :) men noen kan sikkert komme med noen mer utfyllende feedback

EDIT : oki ,, det er mye bra psu'er der ute ,, kan anbefal corsair, Tagan, seasonic i værtfall ,

Tagan

seasonic

ocz

Corsair ( som har samme innmat som seasonicen har jeg hørt )

mist skal være bra , men støyer litt vistnok

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

Ja, det ble til at jeg kjøpte ny PSU, men ingen av de merkene du nevnte. Får håpe den fungerer likevel :).

Endte opp med en Chieftec PSU 560W ATX 12V 2.2/EPS-12V 12cm Fan PFC til 800 kroner. Har god erfaring med Chieftec PSU'er fra før. Har hatt noen av dem i de gode gamle thunderbird-dagene. De var stabile og av høy kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...