DataFMT Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Hei og hå Tenkte å skifte ut til følgende: -Hovedkort; Asus P5B-E Plus -Prosessor; Intel C2D E6300 -Skjermkort; MSI 7950 512MB -Minne; 2GB Geil. Planen er å fortsette å bruke min Enermax EG465-VE(G) 460 watts PSU. Jeg har fem (5) fysiske disker i tillegg, samt et Audiogy 2 kort og et Pinnacle TV-kort og en harddiskkontroller. Strømforsyningen er som kjent en 20-pins sak så jeg må bruke en 20 til 24 pins overgang. En jeg snakket med sa at jeg minimum må ha 18A på 12V. Denne strømforsyninen har som følger: +3.3 = 35A +5V = 35A +12V = 33A +3.3V og 5V = 200watt Vil jeg få problemer eller går dette greit? EDIT: Nå viser det seg at jeg må ha en 8-pins strømkontakt i tillegg for å få systemet til å starte. Denne finnes ikke på den gamle strømforsyningen. Dermed er det vel bare å storforbruke og kjøpe til pengene flakser . Thermaltake leverer vel bra strømforsyninger? Tenkte på en 550 eller 600 watter. Endret 26. februar 2007 av DataFMT Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Hei og hå Tenkte å skifte ut til følgende: -Hovedkort; Asus P5B-E Plus -Prosessor; Intel C2D E6300 -Skjermkort; MSI 7950 512MB -Minne; 2GB Geil. Planen er å fortsette å bruke min Enermax EG465-VE(G) 460 watts PSU. Jeg har fem (5) fysiske disker i tillegg, samt et Audiogy 2 kort og et Pinnacle TV-kort og en harddiskkontroller. Strømforsyningen er som kjent en 20-pins sak så jeg må bruke en 20 til 24 pins overgang. En jeg snakket med sa at jeg minimum må ha 18A på 12V. Denne strømforsyninen har som følger: +3.3 = 35A +5V = 35A +12V = 33A +3.3V og 5V = 200watt Vil jeg få problemer eller går dette greit? EDIT: Nå viser det seg at jeg må ha en 8-pins strømkontakt i tillegg for å få systemet til å starte. Denne finnes ikke på den gamle strømforsyningen. Dermed er det vel bare å storforbruke og kjøpe til pengene flakser . Thermaltake leverer vel bra strømforsyninger? Tenkte på en 550 eller 600 watter. 8028851[/snapback] tja, jeg er jammen ikke sikker, jeg hadde kjøpt noe kraftigere ! men noen kan sikkert komme med noen mer utfyllende feedback EDIT : oki ,, det er mye bra psu'er der ute ,, kan anbefal corsair, Tagan, seasonic i værtfall , Tagan seasonic ocz Corsair ( som har samme innmat som seasonicen har jeg hørt ) mist skal være bra , men støyer litt vistnok Endret 26. februar 2007 av Nokia_dell Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Ja, det ble til at jeg kjøpte ny PSU, men ingen av de merkene du nevnte. Får håpe den fungerer likevel . Endte opp med en Chieftec PSU 560W ATX 12V 2.2/EPS-12V 12cm Fan PFC til 800 kroner. Har god erfaring med Chieftec PSU'er fra før. Har hatt noen av dem i de gode gamle thunderbird-dagene. De var stabile og av høy kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå