Gå til innhold

X360 ble svart!


Kjellis

Anbefalte innlegg

Satt nettopp og spillte. Under spillinga frøs bildet, så jeg måtte ta en restart. Samma skjedde om og om igjen med kortere og kortere intervall, og nå starter maskina men får ikke bilde :(

Noen som har vært borti samma problem?

Hva kan det være, harddisk, dvd-spiller...?

X360'n har vært åpnet, så jeg har ingen garanti...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk på forum og du vil finne ein god god hånsdfull tråder somomhandler havarerte Xbox 360`er.

 

Hard du sjekke alle kontakter? Får du noen flotte røde diskolys fremme på konsollen? Står den bra mtp. luft rundt konsollen?

 

Dette med kortere og kortere intevell høres ut som meg i sommer. Det betydde gratis ferietur tiol Tysklans sponset av MS. I ditt tilfellet er jo dette utelukket i og med at den har blitt tuklet med.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Søk på forum og du vil finne ein god god hånsdfull tråder somomhandler havarerte Xbox 360`er.

 

Hard du sjekke alle kontakter? Får du noen flotte røde diskolys fremme på konsollen? Står den bra mtp. luft rundt konsollen?

 

Dette med kortere og kortere intevell høres ut som meg i sommer. Det betydde gratis ferietur tiol Tysklans sponset av MS. I ditt tilfellet er jo dette utelukket i og med at den har blitt tuklet med.

8028926[/snapback]

 

Har sjekket alle kontakter, står luftig og fint liggende.

Ja, har enn knalltøff RØD diskolampe i front hva nå det kan bety..!?!

Lenke til kommentar
Telefon

 

Kundestøtte via telefon er:

800 14 174

 

eller +47 23162554 fra mobiltelefon

 

Hørselshemmede (teksttelefon):

800 14 175

 

Åpningstider:

Mandag-fredag: 9:00 - 17:00

Lørdag: Closed

Søndag:Closed

8028979[/snapback]

Mtp at xboxen er åpnet er det bare å glemme kundestøtte.

Det finnes forøvrig flere artikler på nettet med røvertriks som kan fikse problemet, hvis du er særdeles heldig!

Lenke til kommentar
Om rep. skulle bli dyrere(Lite trolig) er det jo bare til å bite i det sure eplet å kjøpe ein Core, resten har du jo fra før. Surt og bittert er det jo.

8029111[/snapback]

 

Noen som vet hva denne kjente xbox-rødlampe-døden betyr? Hva er det som er defekt, harddisk eller dvd-spiller?

Lenke til kommentar
Mtp at xboxen er åpnet er det bare å glemme kundestøtte.

Det finnes forøvrig flere artikler på nettet med røvertriks som kan fikse problemet, hvis du er særdeles heldig!

8028996[/snapback]

Jaha? Hvorfor har jeg ringt der hver gang min har gått dukken. Og fått hjelp, og blitt tilsendt en ny boks. Hmm, man kan undres...
Lenke til kommentar
Mtp at xboxen er åpnet er det bare å glemme kundestøtte.

Det finnes forøvrig flere artikler på nettet med røvertriks som kan fikse problemet, hvis du er særdeles heldig!

8028996[/snapback]

Jaha? Hvorfor har jeg ringt der hver gang min har gått dukken. Og fått hjelp, og blitt tilsendt en ny boks. Hmm, man kan undres...

8030750[/snapback]

Med åpnet så regner jeg med at vedkommende snakker om en mod som har blitt gjort, ikke at pakken er åpnet

Lenke til kommentar
Det må jo gå an å få xboxen reparert selv om den har vært åpnet. Vil tro det er billigere enn å kjøpe en ny. De kan ikke nekte å reparere den så lenge jeg betaler??

8029055[/snapback]

 

Joda, de nekter å ta i boksen. De hevdet i hvertfall da jeg hadde tilsvarende problem for ca 6 måneder siden at de ikke kunne hjelpe meg.

Jeg fikk beskjed på MS kundesupport at siden jeg hadde åpnet boksen (hadde ikke moddet den eller gjort noe som helst bortsett fra å åpne boksen) så kunne de ikke være sikre på at jeg ikke hadde modifisert den på noe vis og at de dermed kunne få skader på sitt dyre utstyr om de forsøkte å reparere den.

 

Jeg var i kontakt med forbrukerådet og fikk såpass vagt svar at jeg ikke orket eller turde å gå til krig mot MS.

Det forbrukerrådet sa var:

Har ikke noen avgjørelser innenfor lignende saker. Men er usikker på om de

kan fraskrive seg ansvar for reklamasjon på denne måten. Uansett så burde de

jo ta varen inn til undersøkelse slik at de eventuellt får dokumentert at

feilen er grunnet din åpning av boksen eller ikke.

 

Så strengt tatt har du nok fremdeles reklamasjonsrett, men om du får rett er nok dessverre en annen sak.

 

Du har jo også etter loven rett på låneboks mens MS reparerer den gamle, men Elkjøp og de fleste andre sier såvidt jeg vet nei, så da hjelper det lite å ha rett når en ikke får rett.

 

Du kan jo gjøre som jeg, orket ikke å krangle så jeg kjøpte en ny core boks i desember, den er nå hos MS for reperasjon, viste seg at det var en gammel boks, produsert i 2005 som jeg fikk. (var ikke så dum at jeg åpnet boks nummer 2).

Angrer fryktelig nå på at jeg ikke brukte 30 dagern på elkjøp og returnerte den straks jeg så at det var en 2005 boks.

 

Er til å grine av hele greia synes jeg.

Lenke til kommentar

Bare send den inn til rep, bare si du har 3 røde lys, ikke nevn den er åpnet

 

 

Min var åpnet, og det gikk helt fint, 2 uker senere fikk jeg ny

 

Men din ny 360 blir registrert i ditt navn , ville kanskje ikke tatt sjansen på å sendt inn den ;)

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Hehe, alltid like kjekt med slike emnetitlar.. :D

Men, om du skal sende inn, må du hugse på å ikkje sende inn harddisk og kontrol og evt. ekstrautstyr. Har høyrt om folk som har fått tilbake ein heilt ny premiumpakke når dei kun har sendt inn boksen og kablar. Då er det jo nesten bonus å få ein boks med fabrikkfeil!

Lenke til kommentar
Hehe, alltid like kjekt med slike emnetitlar.. :D

Men, om du skal sende inn, må du hugse på å ikkje sende inn harddisk og kontrol og evt. ekstrautstyr. Har høyrt om folk som har fått tilbake ein heilt ny premiumpakke når dei kun har sendt inn boksen og kablar. Då er det jo nesten bonus å få ein boks med fabrikkfeil!

8033417[/snapback]

 

Ringte nettopp support og venter nå på å få en likbox i posten så den kan sendes til reperasjon. Ble fortalt at jeg ikke skulle sende med noe av kabler og annet utstyr enn bare boxen. Hele greia ville ta 16 working days :ohmy: Det passer svært dårlig i sluttspurten på F.E.A.R her...

Endret av Kjellis
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skal ikke skryte av xbox sin support i alle fall!

Over en uke siden (27.feb) jeg ringte angående RINGS OF DEATH, og har enda ikke mottatt noen frankeringsmerker :mad:

Ringte igjen i dag, og oxo denne gangen var det ingen norske konsulenter å få snakke med, så fikk snakke engelsk igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...