Pastor Lorentzen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Selv om vi sitter på et forum der man skal diskutere og synse, er det lov å bruke hodet før man poster og moderere seg selv. 8033637[/snapback] Gjelder det alle andre enn deg selv? 8033708[/snapback] Nei, det gjelder alle. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Skjønner du ennå ikke det at Sony skal hw/sw emulere ps2 spill i alle verdensdelene? Dette fortalte dem i Juni 2006. Derfor er ikke 4000 spill umulig. Og igjen, jeg sa aldri PAL ps2 spill. Du trekker fort slutninger ser jeg. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Herregud da man! Skjerp deg! Jeg trakk 20 ganger ut av luften, kunne likså godt sagt mange ganger flere enn xbox 360 f.eks. Hadde det vært mere politisk korrekt for deg? Eller kanskje jeg bare skulle ha sagt flere enn xbox 360, men det hadde også blitt feil, for vi vet faktisk ikke hvor mange det blir. Eller om det blir bedre i det hele tatt, og det er jo hele poenget her. Du påstår ting du ikke har peiling på, hva er vitsen? Hva får jeg som leser utav å lese posten din, bortsett fra informasjon som kanskje kommer til å stemme eller kanskje ikke kommer til å stemme. Ergo, svada. Men vi har kanskje forskjellig mening om hva som bør postes på et forum. Noen bruker det som IRC, andre ønsker faktisk meningsfylte diskusjoner. 8033707[/snapback] Hva er det som gjør at du har mer peiling på det da? Meget konstruktivt å komme inn her som en allmektig å slå ned på andre brukere.. Du har ikke peiling, men det har jeg, og jeg gidder ikke en gang å ligge frem fakta? Forkastelig Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Skjønner du ennå ikke det at Sony skal hw/sw emulere ps2 spill i alle verdensdelene? Dette fortalte dem i Juni 2006. Derfor er ikke 4000 spill umulig. Og igjen, jeg sa aldri PAL ps2 spill. Du trekker fort slutninger ser jeg. 8033727[/snapback] Jeg tolket da utsagnet ditt feil, virket som du snakket om lanseringsspillene da jeg leste det først og at 20 ganger flere spill enn på Xbox 360 ville bli støttet. Beklager. Uansett er det ekstremt vanskelig å software-emulere 4000 forskjellige spill. Især når man tenker på at i hvert fall en fjerdedel av de 8000 spillene dere refererer til er samme spill. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Noen bruker det som IRC, andre ønsker faktisk meningsfylte diskusjoner. 8033707[/snapback] Hehe! Right! Kan tørre å påstå, om du sliter hodet av meg for dette, at da er du kommet meget feil!! Lite seriøse diskusjoner her. Og hvorfor kan ikke jeg få gjette, utifra de fakta jeg har, på at Ps3 vil støtte x-antall ps2 titler? Jeg må da få komme med min tolkning av de fakta som ligger på bordet slik det er nå. Vi prøver alle å tolke hva sony har sagt om ps2 støtten på ps3. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hva er det som gjør at du har mer peiling på det da? Meget konstruktivt å komme inn her som en allmektig å slå ned på andre brukere.. Du har ikke peiling, men det har jeg, og jeg gidder ikke en gang å ligge frem fakta? Forkastelig 8033757[/snapback] Hvor har jeg sagt at jeg har mer peiling? Jeg har bare sagt at det er tåpelig å hente et tall fra fantasien og påstå at så mange spill vil bli emulert på PS3, når ingen her vet helt sikkert om den lista som Sony legger ut om litt over tre uker vil inneholde, 50, 150 eller 1500 spill. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Skjønner du ennå ikke det at Sony skal hw/sw emulere ps2 spill i alle verdensdelene? Dette fortalte dem i Juni 2006. Derfor er ikke 4000 spill umulig. Og igjen, jeg sa aldri PAL ps2 spill. Du trekker fort slutninger ser jeg. 8033727[/snapback] Jeg tolket da utsagnet ditt feil, virket som du snakket om lanseringsspillene da jeg leste det først og at 20 ganger flere spill enn på Xbox 360 ville bli støttet. Beklager. Uansett er det ekstremt vanskelig å software-emulere 4000 forskjellige spill. Især når man tenker på at i hvert fall en fjerdedel av de 8000 spillene dere refererer til er samme spill. 8033781[/snapback] NP, men du skjønner vel at man blir irritert når du tydeligvis hever deg så langt over stakkars lille dumme meg? Ja det er nok vanskelig å software-emulere 4000 forskjellige spill. Men om du har lest denne tråden så fikk du kanskje med deg at vi snakker om sw/hw emulering? Så det er kanskje ikke umulig. Men for all del, det kan kanskje bli snakk om 500 spill, eller 1000 spill. Jeg vet ikke, og det vet ikke du heller. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Noen bruker det som IRC, andre ønsker faktisk meningsfylte diskusjoner. 8033707[/snapback] Hehe! Right! Kan tørre å påstå, om du sliter hodet av meg for dette, at da er du kommet meget feil!! Lite seriøse diskusjoner her. Det var mye mer seriøst her for mange år siden da jeg registrerte meg, men siden i fjor på denne tiden har fanboys fått herje fritt og mer eller mindre spolert enhver seriøs diskusjon. Og hvorfor kan ikke jeg få gjette, utifra de fakta jeg har, på at Ps3 vil støtte x-antall ps2 titler? Jeg må da få komme med min tolkning av de fakta som ligger på bordet slik det er nå. Vi prøver alle å tolke hva sony har sagt om ps2 støtten på ps3. 8033786[/snapback] Jo gjerne. Og du må gjerne gjette hvem som vinner serieåpninga i norsk fotball. Jeg synes bare at man ikke bør poste med mindre det man poster er informativt for de som leser posten. Når jeg leser forum er jeg ute etter gjennomtenkte meninger fra andre folk, ikke ville gjettinger og fantasier uten noen som helst forklaring eller bakgrunn. Men som sagt, du er kanskje ute etter noe annet på forum. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Hvor har jeg sagt at jeg har mer peiling? Jeg har bare sagt at det er tåpelig å hente et tall fra fantasien og påstå at så mange spill vil bli emulert på PS3, når ingen her vet helt sikkert om den lista som Sony legger ut om litt over tre uker vil inneholde, 50, 150 eller 1500 spill. 8033801[/snapback] Det er underforstått med at du forsøker å heve deg selv over andre med å påstå at DE ikke har peiling. Dette er ikke tall fra fantasien. Det er tall fra spillbiblioteket til PS3, og jeg kan ikke se at du har klart å komme med noe bedre estimat med et bedre tall. Vi estimerer i beste fall, mens du estimerer i Pastor Lorentzens tall. Det er ingen som vet hva Sony vil komme med, og det er direkte tøvete av en såkalt spilljournalist å legge frem sine tall fremfor andres når det rett og slett finnes ingen estimat whatsoever.. Endret 26. februar 2007 av Fhj Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 NP, men du skjønner vel at man blir irritert når du tydeligvis hever deg så langt over stakkars lille dumme meg? Det var ikke intensjonen. Ja det er nok vanskelig å software-emulere 4000 forskjellige spill. Men om du har lest denne tråden så fikk du kanskje med deg at vi snakker om sw/hw emulering? Så det er kanskje ikke umulig. Men for all del, det kan kanskje bli snakk om 500 spill, eller 1000 spill. Jeg vet ikke, og det vet ikke du heller. 8033813[/snapback] Nettopp! Så hvorfor påstå noe i utgangspunktet når du nå sier at den originale påstanden kan vise seg å være helt feil? Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Det er underforstått med at du forsøker å heve deg selv over andre med å påstå at DE ikke har peiling. Jeg påstod at Mgs ikke hadde peiling på sitt estimat. Noe han har bekreftet selv ovenfor her. Dette er ikke tall fra fantasien. Det er tall fra spillbiblioteket til PS3, og jeg kan ikke se at du har klart å komme med noe bedre estimat med et bedre tall. Vi estimerer i beste fall, mens du estimerer i Pastor Lorentzens fall. Siden dere først bruker Wikipedia kan man jo kikke på denne: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_2_games Listen på 8000 spill inneholder mest sannsynlig flere versjoner av samme spill, platinum-versjoner blir talt på nytt, osv. Det er ingen som vet hva Sony vil komme med, og det er direkte tøvete av en såkalt spilljournalist å legge frem sine tall fremfor andres når det rett og slett finnes ingen estimat whatsoever.. 8033850[/snapback] Hvilke tall har jeg lagt frem? Jeg har kun nevnt hvor mange PS2-spill som er listet på ToTheGame. Jeg har ikke kommet med noen prognoser på hvor mange spill som vil bli emulert, for jeg har ikke peiling på hvor mange de vil klare å emulere, eller hvor vanskelig emuleringsprosessen er. Alt jeg sier er at jeg synes det er urovekkende at de ikke vil komme med en liste før 23. mars. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jamen Jamen, da er det jo du som ikke har peiling da, og ikke alle andre.. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) NP, men du skjønner vel at man blir irritert når du tydeligvis hever deg så langt over stakkars lille dumme meg? Det var ikke intensjonen. Ja det er nok vanskelig å software-emulere 4000 forskjellige spill. Men om du har lest denne tråden så fikk du kanskje med deg at vi snakker om sw/hw emulering? Så det er kanskje ikke umulig. Men for all del, det kan kanskje bli snakk om 500 spill, eller 1000 spill. Jeg vet ikke, og det vet ikke du heller. 8033813[/snapback] Nettopp! Så hvorfor påstå noe i utgangspunktet når du nå sier at den originale påstanden kan vise seg å være helt feil? 8033876[/snapback] Dette var min påstand fra starten av: Tror nok at ps3 kommer til å ganske så mange ps2 spill. Hvor mange og antall vil nok øke jevnt i 2007.gidder jeg ikke å spekulere i, men at det er mange ganger flere enn hva ms fikk til med sin xbox 360 - xbox støtte er jeg overbevist om. Man kan sikkert gange antallet med 20. Men tiden vil vise hvor mange spill som faktisk støttes fra dag 1, Håper og tror at de fleste leser dette og tolker det slik at jeg tror at Ps3's ps2 støtte vil være mange ganger større enn xbox 360's støtte. At jeg skrev 20 ganger var bare a figure of speach på en måte. Hadde ikke akkurat satt meg ned å regnet på dette, og det tror jeg de fleste skjønte. Skrive jo like etter at tiden får vise hvor mange spill som faktisk støttes fra dag 1, så motsier meg selv litt i setningen etter, slik at jeg ikke skulle bli drept om det bare skulle bli 5 ganger flere. Så forteller du meg at 20 ganger 200 blir 4000, korrekt. Og jeg bare skyter ut at 4000 spill ikke er umulig. Du selv sier at det er vanskelig, men ikke umulig. Og med denne kommentaren din Xbox 360 hadde støtte for 200 Xbox-spill da den ble lansert. Din spådom er altså at en PAL PS3 vil ha støtte for 200*20 = 4000 PS2-spill til lanseringa. Vi snakkes 23. mars. Så gjør du det jo ganske klart at du er skråsikker på at det blir under 4000 spill, altså du gjør ett estimat, som har akkurat like mye rot i virkeligheten som mitt estimat. Endret 26. februar 2007 av Mgs Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jamen Jamen, da er det jo du som ikke har peiling da, og ikke alle andre.. 8033968[/snapback] "Jeg vet at jeg intet vet". Lenke til kommentar
viuldriftking Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Siden dere først bruker Wikipedia kan man jo kikke på denne: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_2_games så akkurat etter om det var noen platinum spill der nå. FANT INGEN med første øyekast.Så etter gt4 å det var bare gt4 å prologen der::: Endret 26. februar 2007 av viul007 Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Siden dere først bruker Wikipedia kan man jo kikke på denne:http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_2_games så akkurat etter om det var noen platinum spill der nå. FANT INGEN med første øyekast.Så etter gt4 å det var bare gt4 å prologen der::: 8034016[/snapback] Det er kanskje derfor lista inneholder 1.500 spill i stedet for 8.000 spill? Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Siden dere først bruker Wikipedia kan man jo kikke på denne:http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_2_games så akkurat etter om det var noen platinum spill der nå. FANT INGEN med første øyekast.Så etter gt4 å det var bare gt4 å prologen der::: 8034016[/snapback] Det er kanskje derfor lista inneholder 1.500 spill i stedet for 8.000 spill? 8034063[/snapback] Synes det ville være greit om dere "lekfolk" kunne tatt dere en tur utenom det som kun leveres til europa innimellom.. Hvem vet? Kanskje dere ville få en ny og spennende spillopplevelse? Det ville jo være synd om de som skulle finne på og lese det dere skriver ville være en smule mer internasjonale av seg? Endret 26. februar 2007 av Fhj Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Synes det ville være greit om dere "lekfolk" kunne tatt dere en tur utenom det som kun leveres til europa innimellom.. Hvem vet? Kanskje dere ville få en ny og spennende spillopplevelse? Hvem vet? Det er en av grunnene til at jeg har kjøpt flere japanske konsoller. Men hva har dette for relevans til den lista som vistnok skal inneholde de fleste PS2-spill utgitt i alle regioner? Det ville jo være synd om de som skulle finne på og lese det dere skriver, ville være en smule mer internasjonale av seg? 8034141[/snapback] Aner ærlig talt ikke hva du snakker om lenger. Forøvrig har jeg skrevet for flere utenlandske medier, uten å ha fått noe negativ tilbakemelding om det. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Jeg tror ikke at du noengang har forstått hva jeg skriver, det kan være flere grunner til det: 1. Jeg kan ikke ytre hva jeg mener. 2. Du er overhodet ikke åpen for å forstå hva jeg mener. Men sånn er det nå en gang.. Jeg kan utvilsomt leve med det.. EDIT: Jeg backer ut av denne nå, og skulle egentlig gjort det for lenge siden. Men folk som forsøker å hevde seg på den måten gjør at jeg tar på meg mine verbale knokejern.. Beklager de jeg måtte ha forulempet i så henseende. Men det er ene og alene forkastelig å fare slik frem. Det står jeg for.. Endret 26. februar 2007 av Fhj Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg tror ikke at du noengang har forstått hva jeg skriver, det kan være flere grunner til det:1. Jeg kan ikke ytre hva jeg mener. 2. Du er overhodet ikke åpen for å forstå hva jeg mener. Men sånn er det nå en gang.. Jeg kan utvilsomt leve med det.. 8034272[/snapback] Ja, tror ikke det er så mange som har klart å følge tråden i innleggene dine på denne sida her. Har i hvert fall skjønt at det er bortkastet tid å svare mer på dine innlegg ettersom man bare får svada servert tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå