UrgeLoL Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Finnes det noen offesiell liste over spill som kan kjøres? eller spill som ikke kan kjøres? 8032210[/snapback] Det kommer 23 mars. Sony driver fortsatt på å tester spillene, og det er noen å teste. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Finnes det noen offesiell liste over spill som kan kjøres? eller spill som ikke kan kjøres? 8032210[/snapback] Ikke ennå, listen blir lansert 23 mars Edit : Ble slått på målstreken av Mgs Endret 26. februar 2007 av savitri Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 MS gjorde akkurat samme med xbox 360. De sa at alle xbox spill kom til å kunne spilles på xbox 360? Men de snudde etterhvert de også. De sa aldri det. De sa at maskinen ville ha bakoverkompatibilitet, ikke at den ville spille nesten alle gamle spill som Sony gjorde. Hvor mange ps2 spill finnes det igjen? Husker ikke om det var 8 000 eller 10 000, så om 4000 spill skulle fungere så blir det 50 % Er ikke umulig. Men dette får vi se senere. Hvor i alle dager tar du disse tallene fra? Ifølge tothegame.com er det lansert 1217 spill på PAL PS2 fra år 2000 frem til i dag. Skal bli spennende å se hver de resterende 2800 spillene du tror er bakoverkompatible skal komme fra. Var faktisk ikke klar over at så mange som 400 xbox spill fungere på xbox 360. Imponerende. 8032231[/snapback] Virker som det er en god del du ikke er klar over, men det forhindrer deg tydeligvis ikke fra å komme med påstander og teorier totalt uten rot i virkeligheten. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 MS gjorde akkurat samme med xbox 360. De sa at alle xbox spill kom til å kunne spilles på xbox 360? Men de snudde etterhvert de også. De sa aldri det. De sa at maskinen ville ha bakoverkompatibilitet, ikke at den ville spille nesten alle gamle spill som Sony gjorde. Hvor mange ps2 spill finnes det igjen? Husker ikke om det var 8 000 eller 10 000, så om 4000 spill skulle fungere så blir det 50 % Er ikke umulig. Men dette får vi se senere. Hvor i alle dager tar du disse tallene fra? Ifølge tothegame.com er det lansert 1217 spill på PAL PS2 fra år 2000 frem til i dag. Skal bli spennende å se hver de resterende 2800 spillene du tror er bakoverkompatible skal komme fra. Var faktisk ikke klar over at så mange som 400 xbox spill fungere på xbox 360. Imponerende. 8032231[/snapback] Virker som det er en god del du ikke er klar over, men det forhindrer deg tydeligvis ikke fra å komme med påstander og teorier totalt uten rot i virkeligheten. 8033156[/snapback] By the end of September 2006, there were 8,181 PS2 titles released worldwide (4,554 in Asia, 1,319 in North America, and 2,308 in Europe),[6] accounting for cumulative production shipments of 1.127 billion units. Wikipedia Og mener å huske at MS sa at alle xbox spill skulle være mulig å spille på xbox 360, for så å si at bare topp spillene skulle bli spillbare. Men har desverre ikke kilder på dette så ta det med en stor klype salt. Virker som det er en god del du ikke er klar over, men det forhindrer deg tydeligvis ikke fra å komme med påstander og teorier totalt uten rot i virkeligheten. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 By the end of September 2006, there were 8,181 PS2 titles released worldwide (4,554 in Asia, 1,319 in North America, and 2,308 in Europe),[6] accounting for cumulative production shipments of 1.127 billion units. Wikipedia 2.308, som antagelig inkluderer flere versjoner av samme spill (ettersom de har forskjellige SLES-kode i forskjellige land). Men om vi teller med alle disse mangler du fortsatt 1.700 spill for å nå målet ditt. Og mener å huske at MS sa at alle xbox spill skulle være mulig å spille på xbox 360, for så å si at bare topp spillene skulle bli spillbare. Men har desverre ikke kilder på dette så ta det med en stor klype salt. De sa aldri det. De sa at maskinen ville ha bakoverkompatibilitet. Jeg var selv på E3 i 2004 og 2005 og fikk med meg Microsofts pressekonferanser der de forklarte dette. Og angående kommentaren min så var den seriøst ment. Å slenge utav seg synsing og tall og meninger uten noen som helst forankring i virkeligheten er både plagsomt og tåpelig. Om du skal argumentere for et ståsted så vær så snill å ta deg tid til å bygge opp gode argumenter, i stedet for å slenge ut påstander du dikter opp. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Så sony har ikke tenkt å emulere noen av de godt over 4000 spillene som kom ut i japan? Mange mange titler som aldri kom til Europa. Så at det finnes over 5000 titler er det vel ingen tvil om. Ps2 emulatoren kommer jo ikke bare i Europa versjonen, alle verdensdelene kommer til å få samme ps3 etterhvert. Tallet om 4000 titler var bare hentet ut fra regnestykket, som ble laget siden jeg gjettet på at Sony sin ps2 støtte sikkert blir 20 ganger bedre enn xbox 360 sin. Ett tall som bare var hente ut fra luften, og som ingen bør ta seriøst. Så da sa jeg bare at det er ikke umulig at 4000 spill kan bli støttet, det er sikkert 4000 spill som fungere i dag på den amerikanske konsollen. Og tar man med ps1 spill så blir det nok ganske mange tusen. Men alt dette blir uansett spekulering siden vi ikke vet noe om ps2 emuleringen i ps3 pal versjonen. Men det er ikke noe behov for at du skal ta all spekulering så sinnsykt seriøst. Da har du mye å sette fingeren på i dette forumet da det meste er synsing og gjetting. Endret 26. februar 2007 av Mgs Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hvis bakoverkompatiblitet plutselig ikke er verdt bryet, hvorfor da ikke la PS2 chippen fortsatt være med i PS3 kassa istedet for å gå over til å bruke software emulering? Det må da være mye mer jobb å emulere det i software? MS fikk en god del kritikk fordi de ikke prioriterte BC, så Sony fortjener vel sikkert også litt pepper for dette, iallefall hvis vi tar hensyn til deres kommentarer om X360's Xbox støtte. 298 Xbox spill er kompatible med 360. I følge TotheGame ble det utgitt 1059 spill til Xbox. Med de tallene til grunn er ca. 28% av Xbox spillene spillbare på 360. Dette bør absolutt Sony klare å overgå. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Ja, Sony bør klare over 50 %. De har fjernet EE/GS chippen og erstattet de med software emulering for EE delen, og en HW chip for GS chippen. Så det er vel i virkeligheten software/hardware emulering. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jaja, ikke noe nytt her, hobby journalistene er ute etter sensasjoner som vanlig: Vi har nok våre uenigheter i historien, men dette er er vel og merke temmelig objektivt: 1. Sony har aldri sagt hvor mange eller "nesten alle" som du påstår, PS2 spill PS3 vil spille. Det de har sagt er at PS3 vil være tilbakekompatibel med de spill som følger Sony sin standard. Dette er faktisk også et problem med PStwo.. 2. Antall titler til PS2: By the end of September 2006, there were 8,181 PS2 titles released worldwide (4,554 in Asia, 1,319 in North America, and 2,308 in Europe),[6] accounting for cumulative production shipments of 1.127 billion units.[7] Det er sikkert mot din journalist etikk å ikke henvise til Wiki som er et leketøy når det gjelder oppslagsverk, men du kan gjerne komme med tall som motbeviser dette. Faktum er at det finnes over 8000 titler til PS2 samma hvor mye du vender og vrir på det. Skal du være spilljournalist, syns jeg du bør lære leksa di, og ikke benytte det du tydeligvis hoverer med som et slags latterlig statussymbol.. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Så sony har ikke tenkt å emulere noen av de godt over 4000 spillene som kom ut i japan? Mange mange titler som aldri kom til Europa. Så at det finnes over 5000 titler er det vel ingen tvil om. Ps2 emulatoren kommer jo ikke bare i Europa versjonen, alle verdensdelene kommer til å få samme ps3 etterhvert. Hvorfor i all verden skal Sony emulere japanske spill i en europeisk PS3? Du vet at hvis du putter et japansk PS2-spill i en amerikansk PS3 får du denne skjermen? Tallet om 4000 titler var bare hentet ut fra regnestykket, som ble laget siden jeg gjettet på at Sony sin ps2 støtte sikkert blir 20 ganger bedre enn xbox 360 sin. Ett tall som bare var hente ut fra luften, og som ingen bør ta seriøst. Det er kjekt å vite at du bare kan dikte opp og ta ting fra løse luften i postene dine, det gjør det vanskelig å ta noe du skriver seriøst i fremtiden. Så da sa jeg bare at det er ikke umulig at 4000 spill kan bli støttet, det er sikkert 4000 spill som fungere i dag på den amerikanske konsollen. Og tar man med ps1 spill så blir det nok ganske mange tusen. Men alt dette blir uansett spekulering siden vi ikke vet noe om ps2 emuleringen i ps3 pal versjonen. Men det er ikke noe behov for at du skal ta all spekulering så sinnsykt seriøst. Da har du mye å sette fingeren på i dette forumet da det meste er synsing og gjetting. 8033416[/snapback] Det er ingenting galt med synsing og gjetting så lenge man har en bakgrunn for påstandene sine, noe du ikke har hatt med tallene du har spredd om deg her. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 2. Antall titler til PS2: By the end of September 2006, there were 8,181 PS2 titles released worldwide (4,554 in Asia, 1,319 in North America, and 2,308 in Europe),[6] accounting for cumulative production shipments of 1.127 billion units.[7] Det er sikkert mot din journalist etikk å ikke henvise til Wiki som er et leketøy når det gjelder oppslagsverk, men du kan gjerne komme med tall som motbeviser dette. Faktum er at det finnes over 8000 titler til PS2 samma hvor mye du vender og vrir på det. Så de 4,554 spillene i Asia er unike for Asia og de 2,308 spillene i Europa er unike for Europa? Er det slik man skal tolke de tallene?? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Det er kjekt å vite at du bare kan dikte opp og ta ting fra løse luften i postene dine, det gjør det vanskelig å ta noe du skriver seriøst i fremtiden. Herregud da man! Skjerp deg! Jeg trakk 20 ganger ut av luften, kunne likså godt sagt mange ganger flere enn xbox 360 f.eks. Hadde det vært mere politisk korrekt for deg? Eller kanskje jeg bare skulle ha sagt flere enn xbox 360, men det hadde også blitt feil, for vi vet faktisk ikke hvor mange det blir. Og hvor mye bakgrunn trenger jeg får å gjette om ps3 kan spille av 1-10-100-1000 eller 10 000 ps1 og ps2 spill? Hvorfor i all verden skal Sony emulere japanske spill i en europeisk PS3? Du vet at hvis du putter et japansk PS2-spill i en amerikansk PS3 får du denne skjermen? Tror du denne emulatoren lages til Europa? Sony har tenkt å bruke denne i alle ps3'er i hele verden. Så ja, den europeiske ps3 kan nok emulere mange amerikanske og japanske spill, men du vil ikke kunne gjøre det på grunn av sperren. Skrev jeg 4000 PAL ps2 titler? Nei jeg skrev ps2 titler, altså fra hele verden. Endret 26. februar 2007 av Mgs Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jaja, ikke noe nytt her, hobby journalistene er ute etter sensasjoner som vanlig:Vi har nok våre uenigheter i historien, men dette er er vel og merke temmelig objektivt: 1. Sony har aldri sagt hvor mange eller "nesten alle" som du påstår, PS2 spill PS3 vil spille. Det de har sagt er at PS3 vil være tilbakekompatibel med de spill som følger Sony sin standard. Dette er faktisk også et problem med PStwo.. Som Ken Kutaragi sa i høst: ...the PS3 will feature backwards compatibility with PS and PS2 games from day one. I'm emphasizing this because, from what I hear, there are some platforms that haven't been able to completely do this. It's costly in terms of hardware, but we'd rather [invest] firmly on compatibility from the beginning, rather than to have issues later on." Det viste seg jo etter USA og Japan-lanseringen at over 97% av PS2-spillene virket på PS3, noe som er eksepsjonelt bra gjort. At de nå fjerner denne muligheten for de europeiske spillene, og i tillegg sier at de ikke vil prioritere dette i Europa, er bekymringsverdig i mine øyne. 2. Antall titler til PS2: By the end of September 2006, there were 8,181 PS2 titles released worldwide (4,554 in Asia, 1,319 in North America, and 2,308 in Europe),[6] accounting for cumulative production shipments of 1.127 billion units.[7] Det er sikkert mot din journalist etikk å ikke henvise til Wiki som er et leketøy når det gjelder oppslagsverk, men du kan gjerne komme med tall som motbeviser dette. Faktum er at det finnes over 8000 titler til PS2 samma hvor mye du vender og vrir på det. Jeg har aldri påstått at det ikke finnes 8000 titler til PS2. Jeg har påstått at det ikke finnes 8000 PS2-titler i Europa til PS2, ettersom det ikke er mulig å spille importerte PS2-spill på en PS3 fra en annen region. Jeg skjønner ikke hvorfor Mgs tror at det vil være mulig å spille av japanske/amerikanske PS2-spill på en PAL-maskin, når det ikke er mulig å spille av importspill på amerikanske/japanske PS3-maskiner. Skal du være spilljournalist, syns jeg du bør lære leksa di, og ikke benytte det du tydeligvis hoverer med som et slags latterlig statussymbol.. 8033519[/snapback] Er slett ikke meningen å forsøke å hoverere, men jeg reagerer når folk poster sludder kamuflert som fakta. At en PAL PS3 vil ha støtte for 4000 PS2-spill er umulig, ergo tull å påstå. Selv om vi sitter på et forum der man skal diskutere og synse, er det lov å bruke hodet før man poster og moderere seg selv. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg må ærlig innrømme at det er rett og slett kvalmende med folk som påberoper seg ansennitet innenfor dette som har med spill og gjøre ved bl.a. påberope seg retten til å heve sitt ord -uten dokumentert støtte fremfor det andre forummedlemmer påstår. Latterligt, rett og slett Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Herregud da man! Skjerp deg! Jeg trakk 20 ganger ut av luften, kunne likså godt sagt mange ganger flere enn xbox 360 f.eks. Hadde det vært mere politisk korrekt for deg? Eller kanskje jeg bare skulle ha sagt flere enn xbox 360, men det hadde også blitt feil, for vi vet faktisk ikke hvor mange det blir. Eller om det blir bedre i det hele tatt, og det er jo hele poenget her. Du påstår ting du ikke har peiling på, hva er vitsen? Hva får jeg som leser utav å lese posten din, bortsett fra informasjon som kanskje kommer til å stemme eller kanskje ikke kommer til å stemme. Ergo, svada. Men vi har kanskje forskjellig mening om hva som bør postes på et forum. Noen bruker det som IRC, andre ønsker faktisk meningsfylte diskusjoner. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Selv om vi sitter på et forum der man skal diskutere og synse, er det lov å bruke hodet før man poster og moderere seg selv. 8033637[/snapback] Gjelder det alle andre enn deg selv? Lenke til kommentar
viuldriftking Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 må vel vere bedre med en emulering som er sonefri, en en chip som er delt in i soner som på ps2. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg må ærlig innrømme at det er rett og slett kvalmende med folk som påberoper seg ansennitet innenfor dette som har med spill og gjøre ved bl.a. påberope seg retten til å heve sitt ord -uten dokumentert støtte fremfor det andre forummedlemmer påstår. Latterligt, rett og slett 8033661[/snapback] Hvor gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 må vel vere bedre med en emulering som er sonefri, en en chip som er delt in i soner som på ps2. 8033710[/snapback] Amen.. Soft gir alltid fler muligheter enn hardware, men du vet, det er ikke samme sensasjonen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå