imfrommanndame Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Hei Leste artikkelen Ikke fett med snøbrett på NA24.no idag, og ble litt pissed off! Basert på tall levert av Gresvig kjeden, mener NA24 å kunne konkludere med at snowboard er på vei ut..... Forklaringen på at snowboard er på vei rett vest, er at unge mennesker velger vanlig alpinski i stede for brett. The Shop mener at det kanskje har mer å gjøre med at unge mennesker er smarte, og faktisk handler snowboard der det er mennesker som KAN snowboard. Har du vært innom en G–sport butikk og spurt litt om hva de kan anbefale, så skjønner du hva vi mener. -TheShop.no Der kommer det fram at de bare har tatt med butikker som Intersport, G-Sport og Sport1 i undersøkelsen. DÅRLIG! Jeg har ikke merket noe. Og det er fett med snøbrett! 1. Jeg vil gjerne høre kommentarer! 2. Og folk som har konvertert fra ski til fjøl eller omvendt og hvordan det har vært : ) Endret 26. februar 2007 av eguliano Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Selvom du ennå mener det er fett med snøbrett, mener jeg personlig at det er bedre med to planker på beina Kan, uten at jeg vil si noe presist. Være at det nå er på vei nye alpinister i den norske olympisketropp. Noe som betyr at det er mer på TV, og fler ønsker å prøve ut dette. Kanskje? Endret 26. februar 2007 av HoaXed Lenke til kommentar
Steina Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Kan også ha noe med at de aller fleste vil ha fart og spenning, og da er slalom det enkleste og beste alternativet, da de kanskje drar i bakken sånn 2-3 gang i året, og det ikke er noe vits i å prøve å lære seg snowboard. Snowboard vil kreve mye trening, tid de ikke orker å bruke. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Det er jo veldig populært med twin tip ski nå for tida da, så att det ikke selges like mye brett nå som før kan jeg tro stemme, så litt rett er det nok att det ikke er like populært, men det er jo fortsatt mange som kjører brett. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Selv står jeg snowboard og ser at flere og flere går over til twintip, men jeg har ikke tenkt tanken en gang. Jeg sto på slalomski da jeg var mindere og har ikke angret over at jeg gikk over til snowboard. Noen vil kanskje si at snowboard går av moten, men hva så? Det er jo bare tøft å skille seg litt ut på brett mens alle andre kjører ski. Jeg får kick av å kjøre snowboard, det gjorde jeg ikke av ski (det kan ha noe med at jeg bare kjørte rett ned alle bakkene og var opptatt av farten.) Og hvorfor skal en bare bytte fra snowboard til twintip fordi det er kult? Når mange nok jibber så er det snowboard som blir inn igjen. Allt endrer seg og det er alikevell mye "kulere" å være ordentlig god på snowboard enn å bytte til twintip og vice versa. Det er i hvertt fall min mening Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 snowboard går vel ikke av moten, men merker bare en liten nedgang på grunn av populæriteten til twintip, Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Ta i betraktning at de ikke har tatt med alle nettbutikkene eller Session, Swag osv. Kun sportsbutikkene der de selger Cycab ol. Alle vet jo at de brettene stinker, så de legger i litt mer penger og går på nettopp de skikkelige butikkene! Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Byttet over til snowboard denne sesongen fordi jeg var drittlei av å stå på ski. Emm krever snowboard mye mer av kjøreren. Jeg føler jeg er mye mer aktiv når jeg står på snowboard. Dette gjør at jeg syntes det er MYE gøyere med snowboard enn ski. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Ski er mye lettere å lære seg som gjør at mange av de som mislykkes på brett starter med ski istedet. Selv klarte jeg og dra 540 første gangen jeg hadde ski på beina(Var 12 år da), mens på snowboard tok det meg et år å lære det. På ski kan du kjøre hvor fort du vil, svinge er ikke noe problem helt fra starten av, mens på brett må dette læres, flertallet kan ikke kjøre rett ned bakkene første gang de prøver slik som på ski. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 snowboard går vel ikke av moten, men merker bare en liten nedgang på grunn av populæriteten til twintip, 8029820[/snapback] Nei vell, færre som kjører. Du skjønte forhåpentligvis poenget mitt og da er det ikke noe poeng og henge seg opp i enkelte sitater Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 grunnleggende egenskaper er nok vanskeligere å lære på brett ja, men når det gjelder triksing på hoppa så er nok ski like vanskelig som brett, og det er jo mye mer muligheter innen triks på ski enn på brett. Det kommer jo stadig nye triks på ski, mens på brett kommer det ikke så ofte lenger. Tror også att det finnes generelt mer triks på ski enn på brett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Heh, hvem bryr seg om det er "fett"? Driter i om andre står på det, jeg synes jo det er moro. Dessuten vil jo færre snowboardere bety færre nisser som sitter i henga. Lenke til kommentar
lain Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Enig med sindres, jeg kjører både telemark og snowboard, og bryr meg heller mindre med hva som er "inn", man kjører det man selv føler er gøy, er ikke verre enn det. At det kanskje blir noen færre folk som kjører på bakkant på brettet hele veien ned bakken, ser jeg heller ikke på som noen problem. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Heh, hvem bryr seg om det er "fett"? Driter i om andre står på det, jeg synes jo det er moro. Dessuten vil jo færre snowboardere bety færre nisser som sitter i henga. 8033105[/snapback] Hengene skal brukes til å hoppe i ikke som sitteplass Lenke til kommentar
Thakiti Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 grunnleggende egenskaper er nok vanskeligere å lære på brett ja, men når det gjelder triksing på hoppa så er nok ski like vanskelig som brett, og det er jo mye mer muligheter innen triks på ski enn på brett. Det kommer jo stadig nye triks på ski, mens på brett kommer det ikke så ofte lenger. Tror også att det finnes generelt mer triks på ski enn på brett. 8033060[/snapback] Det virker nok bare slik fordi alle snowboardtriksa egentlig er ganske gamle, Twintip har liksom bare vert her i et par år, lettere og finne på nye triks når det ikke er så mange fra før av vettu. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg tror det har med at da brett var "kjempepopulært" for noen år siden var det veldig mange som prøvde det ut. Men som de fleste fant ut, var det ikke så veldig lett, i forhold til ski. Derfor, tror og mener jeg, at bare de ivrigste og de "beste" fortsatte på snowboard, mens de som kanskje ikke står så veldig mye og ikke var så gode droppet det og gikk over til ski. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Snowboard er vel ikke så sykt populært mer, men hva har vel det med saken å gjøre? Man MÅ ikke følge alle moter. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 det kan det være det samme om det var 10 eller 1 million mennesker i hele norge som kjørte snowboard, du må jo velge det du syns er mest moro for det, ellers så er du bare en poser. Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Mange som kjører twin tip nå, fordi det er så "kult" . Men tror at det blir mer utlignet etterhvert som tiden går. Var jo en stund det var populært og kjøpe trampoline også Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Trampoline! De har jeg tenkt på å øve på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå