Gå til innhold

Skal bytte pumpe og raditator i vannkjøling.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har for et par uker siden kjøpt dette kabinettet som kommer med vannkjøling. Det fungerer bra, men pumpen bråker en del, så jeg vil bytte den ut i en mer stillegående. Jeg vil ikke bruke alt for mye penger, så jeg har funnet en på microplex.no, som så greit ut. Link her.

Hva syntes dere om pumpen? (tanken som følger med, er sikkert grei nok) I forhold til prisen syntes jeg den virker god. Jeg skal forresten bytte ut den radiatoren jeg har nå med en trippel BlackIce Extreme.

Systemet som den skal kjøle er CPU, 2 GPUer, og kanskje NB med tiden. Vil pumpen klare det?

Takker for alle svar ;)

EDIT:

Hva tror dere er best av DENNE og DENNE?

Endret av christopher909
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det så veldiug mye å si hvilken vifter jeg har da? Nå har jeg tre stk Thermaltake vifter, som jeg tipper går på ca. 1200 RPM. De blåser greit virker det som også. De er stille, men gir en grei luftflyt gjennom radiatoren.

Vet ikke om det har noe å si, men det er bare plass til vifter på ene siden av radiatoren, og jeg har satt de til å blåse inn på radiatoren, ikke suge ut. Vet ikke om det har noe så si.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva mener du Herr brun?? Jeg forstår ikke det dere snakker om med viftene.

Det har vel ikke mye å si om jeg har et annet MERKE på mine vifter enn f.eks cooltek som er nevnt, så lenge de som du sier trekker luft fra utsiden, gjennom radiatoren og så videre inn i kabinettet.

Jeg vil si at de viftene jeg har nå holder. De blåser bra, og er samtidig stille. De er bedre enn MIST sine vifter, men ca. like stille.

Jeg tviler STERKT på at hvilken TYPE vifte jeg bruker har noe å si, så lenge de er riktig størelse og blåser kraftig nok, så med mindre det er noe annet enn dette du mener, så gidder ikke jeg å bytte ut 3 stk helt velfungerende vifter.

EDIT: Nesten alle vifter blåser uansett på samme måte, fordi de aller fleste viftene har omtrent samme form på både viftebladene og resten av viften, som gjør de nesten identiske.

Endret av christopher909
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det er sant, men hvorfor diskuterer vi dette da? de viftene jeg har er gode nok til å gjøre jobben, jeg kjenner godt at viftene blåser gjennom radiatoren, og gjett hva, de blåser kraftig og er stille. Cooltek viftene er sikkert enda bedre og stillere, men de jeg har nå gjør jobben så godt at jeg ikke gidder sløse vekk nesten 400 kr, pga. en minimal forskjell.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Okey, men er forskjellen så stor at det er verdt å legge ut over 300 kr ekstra for de tre viftene? Og bare så jeg er sikker - Du snakker om disse viftene sant? Men uansett, planen var å ikke kjøpe Cooltek. Derfor jeg lurte på hva som var best av MIST sin trippelradiator og BlackIce extreme (ikke xflow) Og hva med BlackIce Pro III?

Endret av christopher909
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...