Pantera Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hei Installerte Vista Ultimate i går kveld, og lasta ned Catalyst 7.2 til mitt ATI Radeon X850XT (AGP-kort)...installasjonen så ut til å gå greit, ingen feilmeldinger, krevde dog reboot, men det er vel helt vanlig. Da jeg, etter restart, skulle gå inn i Catalyst Control Center, kommer det bare opp en feilmelding om at driveren ikke finnes.....hvorfor i hel**** finner ikke maskina den? Har jo nettopp installert den.... Resten av maskina er omtrent slik: Hovedkort: ASRock AM2NF3-VSTA Socket Am2 Prosessor: AMD AM2 Dual Core 3800+ Minne: 2x1024 OCZ DDR2 Skjermkort: Hightech Excalibur ATI Radeon X850XT (AGP) HK-produsenten påstår at alt skal virke i Vista. Noen som har noen ideer? Pantera Lenke til kommentar
Daggy Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg har ingen svar, men jeg kan trøste deg med at jeg gjorde akkurat det samme og får akkurat samme feilmelding! Jeg har Sapphire Radeon X1950 Pro Agp. Tror nok bare vi må vente med tålmodighet til ting stabiliserer seg med vista.. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 hvis dere har et annet OS så kan dere jo gå på den og laste ned de nye viste driverne på xp hvis det er det andre OS kanskje det går Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Fant noen diffuse svar på ati.com/support.... Visstnok et vanlig problem med nForce 3-driverne, og de henviste videre til nvidia.com, men fant jeg ikke stort. Dette gjelder visst for de fleste ATI-kort.... Står mer om det her. På web-sidene til HK-produsenten hadde de bare drivere for XP og 2000, så da er man jo like langt. Nei, blir vel å legge inn XP igjen..... Pantera Lenke til kommentar
Intern Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Kjør med dual-boot. XP og Vista. Jeg gjør det samme, helt til det kommer bedre drivere. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Kjør med dual-boot. XP og Vista. Jeg gjør det samme, helt til det kommer bedre drivere. 8035558[/snapback] Kunne tenkt meg å prøve det samme....men jeg har ikke noen "ledige" partisjoner. Blir mye styr å repartisjonere diskene....selv om det kanskje ikke hadde vært så dumt. Ligger mye dritt på de 2 250 GB diskene nå... Pantera Lenke til kommentar
Intern Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Windows mappen i XP tar "kun" i underkant av 3 GB, her (ny-installert). Det burde du vel klare å få skvist inn? Endret 27. februar 2007 av Intern Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Windows mappen i XP tar "kun" i underkant av 3 GB, her (ny-installert). Det burde du vel klare å få skvist inn? 8036528[/snapback] Lett for deg å si... Kan jo selvølgelig gå på med Partition Magic, resize noen partisjoner og flytte noen data. Men det er jo et jævla tiltak da... Men vi får se...til helga kanskje...hvis det går dritt i ski-vm, så kan man jo kaste bort litt tid på dette. Pantera Lenke til kommentar
Intern Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Sikker på at du vil si det er bortkasting av tid da? Det er kanskje ikke så morro, men det er da nødvendig. Akkuratt som å spise, eller betale regninger. Vil du ha det i orden, må du nok gjøre det Lenke til kommentar
Daggy Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Jeg kjører dualboot. Så det er ikke noe problem. Men det er jo litt dårlig av ATI og bare legge skylda over på Nvidia. Dessuten når jeg velger nforce 3 drivere og vista 32 bit, får jeg bare opp en lyd driver og nettverksdriver som er fra 29 juli 2005! Edit:Spikeren i kista? Endret 27. februar 2007 av Daggy Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg kjører dualboot. Så det er ikke noe problem. Men det er jo litt dårlig av ATI og bare legge skylda over på Nvidia. Dessuten når jeg velger nforce 3 drivere og vista 32 bit, får jeg bare opp en lyd driver og nettverksdriver som er fra 29 juli 2005! Edit:Spikeren i kista? 8036935[/snapback] Ja, man kan jo lure på hva Nvidia holder på med. Både Nvidia og ASRock (som er HK-produsent) påstår at nForce3 er Vista-kapabel, men det virker ikke, så derfor sier de at det ikke er noen planer om å lage driverer som virker.... Vel, til sommern blir det uansett ny hardware. Skal jo over på pci-e skjermkort uansett, så da blir det nytt HK, ny cpu, og nytt skjermkort. Så da kan jeg ikke helt se poenget med å gidde å gå over på Vista enda. Kanskje kjøre en dual-boot med Linux i stedenfor Pantera Lenke til kommentar
Daggy Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Ja, merkelig manøver og plutselig bråsnu sånn uten videre. Kanskje det ble for vanskelig? Nforce 3 er jo ikke SÅ gammelt? Men kan jo forstå det. Uansett, kjipt å ha akkurat den kombinasjonen som ikke fungerer! Lenke til kommentar
totten Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 litt rart dette har et nforce 3 kort fra epox og et ati agp xt 850 xt pe kort fra asus. kjører vindows vista home og det virker prikkfint. Ati 7.2 virker som den skal. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Det som er merkelig, er at det klart og tydelig på esken til hovedkortet, står at kortet er Vista-ready. Kanskje man rett og slett bare skulle få bytta det. Fikk forresten mail fra support hos ASRock nå.... Dear Sir, We are sorry, so far, NVIDIA is still trying to solve the problem. There is no solution for now. We will let you know if there’s any update. Thanks for the understanding. Yours truly, ASRock mvh Pantera Lenke til kommentar
HKS Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Windows mappen i XP tar "kun" i underkant av 3 GB, her (ny-installert). Det burde du vel klare å få skvist inn? 8036528[/snapback] Lett for deg å si... Kan jo selvølgelig gå på med Partition Magic, resize noen partisjoner og flytte noen data. Men det er jo et jævla tiltak da... Men vi får se...til helga kanskje...hvis det går dritt i ski-vm, så kan man jo kaste bort litt tid på dette. Pantera 8036556[/snapback] Det trenger du ikke... Vista har støtte for å endre størelsen på partisjoner... Start opp "Computer Management" og finn "Disk Management", så skal "Shrink Volume..." være en option. Lenke til kommentar
Daggy Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Kanskje håp allikevel Men vet ikke helt hvordan jeg skal tolke "most likely" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå