Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

slutte med lebepomade!

Eulogist

Anbefalte innlegg

Ja, nå har jeg brukt Lebepomade i flere år, og klarer meg kanskje 15min uten.. og det begyner å ekstremt irriterende.

Så nå har jeg besemt meg for å slutte med det, men det er ikke så lett som jeg trodde det skulle være.

Noen som har noen tips om å slutte smertefritt med det?

Takker uendelig for svar!! ;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476

Hva med å venne seg gradvis av med det? Øke lengden mellom påføringen fra dag til dag frem til du ikke er avhengig lenger eller bare trenger 1-2 påføringer per dag.

Lenke til kommentar

Hva er det som er galt med lepepomade? Hvis du fra naturens side har såre eller tørre lepper er det jo bare bra å bruke det. Er jo nettopp derfor det blir lagd.

Det kan være vanskelig å venne seg av med en vane som en har hatt i mange år. Du må bare vise litt viljestyrke. Gjerne gjøre det gradvis som -Luffe sa.

Lenke til kommentar
problemet er vel at kroppen slutter å ta seg av den oppgaven med å pleie leppene, på samme måte som kroppen slutter å produsere testoseron ved bruk av anabole sterioder over lengre tid...

8033120[/snapback]

Jepp, spørs om fukting av lepper er ene og alene hormonstyrt da men :!: hvis du kutter helt å bruke pomade vil du nok få deg en ubehagelig overaskelse. Slutter du derimot gradvis vil det nok bli vesentlig lettere. Samme med denne forferdelige håndkremen som så mange jenter er avhengig av, lar de være å bruke det ender de opp med å kunne dra lange skinnfeller av hendene :p Ta tiden til hjelp du :thumbup:

Lenke til kommentar

ja, nå SKAL jeg klare det..

gått 15min siden sist påføring, og nå er leppene mine veldig tørre.

Men nå skal jeg ikke ta mer i dag/natt, så våkner jeg sansynligvis med ekstremt tørre lepper i morgen. Men det driter jeg i..

Mitt mål er å kun ta 3-4 påføringer i morgen.. (som er ekstremt lite for meg) men jeg SKAL klare det .

takker veldig for tips ;D

Lenke til kommentar

Smør på krem på leppene. Det hindrer deg i å sleike dem fordi det smaker så drit. Var hvertfall det jeg gjorde, og da måtte jeg ikke drive å smøre på leppomade hele tiden.

Det at leppene er skikkelig tørre og shit må du bare overleve med, er drit, men :hm:

Endret av Demille
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...