Jan Fredrik Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hei Er mer undrende tanker dette, en et spørsmål.. Jeg har fulgt med på nye modeller på mini-dv fronten noen år, og det er på disse årene kommet og gått hundrevis av typer! Noen modeller er jo ikke på markedet mer en 6 mnd. Canon f.eks. hadde mange bra modeller i 5-6000 kroners leiet for kort tid siden( mvx 25i, 45i etc). Alle disse er borte fra markedet. Panasonic har også droppet mange knall modeller. Hva er vitsen med det? Synes det er merkelig at det kan være økonomisk forsvarlig å utvikle hele serier med kameraer som forsvinner ut av markedet etter kort tid. Nå har aldri jeg vært noe bedriftsøkonomisk geni, men jeg kan ikke helt forstå at dette er lønsomt? Lenke til kommentar
chma Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Man må hele tiden komme med nye produkter, på alle markeder, for å få folk til å kjøpe det. Hvem vil vel kjøpe noe som er "så" gammelt som ett år... Utviklingen går nok litt framover også, men kvalitetsmessig er det ingen grunn til å lansere nye kameraer annenhver dag. Men økonomisk er det helt nødvendig å komme med nye ting å selge. Spesiellt vi Nordmenn vil alltid ha det nyeste. Og jo høyere du kommer på proff/pris skalaen jo lengre er det mellom lanseringene, helt øverst så brukte nrk nyhetene i oslo fremdeles betasp kameraer fram til i år og betasp er ett system som så dagens lys i 1986.... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 ... Synes det er merkelig at det kan være økonomisk forsvarlig å utvikle hele serier med kameraer som forsvinner ut av markedet etter kort tid. Nå har aldri jeg vært noe bedriftsøkonomisk geni, men jeg kan ikke helt forstå at dette er lønsomt? 8028173[/snapback] Nye produkter utvikles hele tiden. En rekke av disse blir aldri prøvd ut i markedet, mens andre oppfattes som potensielt inetessante. Spørsmålet er om markedet vil kjøpe produktet. Blir salget for lite droppes produksjonen av modellen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå