Pilot_ Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Heisann, Sitter titt og ofte å streamer nettradio (fra www.di.fm vel og merke) og lurer på hvor mye det lastes ned iløpet av en time f. eks. Er mange som har blitt taua inn for å bruke for mye Internett her på skolen i det siste, og lurer på om jeg er i faresonen. La oss si streaming fem-seks timer hver dag, i verste fall sju. Mvh:) Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Heisann, Sitter titt og ofte å streamer nettradio (fra www.di.fm vel og merke) og lurer på hvor mye det lastes ned iløpet av en time f. eks. Er mange som har blitt taua inn for å bruke for mye Internett her på skolen i det siste, og lurer på om jeg er i faresonen. La oss si streaming fem-seks timer hver dag, i verste fall sju. Mvh:) 8028171[/snapback] Kommer an på hvor stor bithastighet nettradiokanalen sender ut, ville jeg tro ... Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Det er snakk om feks: 192 kbits. Det er lite. Tror det går greit. Værre med de som nedlaster som fy. Så at det er bare Premium users som får 192kbits, du får jo bare 96kbits regner jeg med. Men det er jo snakk om i komprimert stand regner jeg med? Endret 1. desember 2007 av Deimos87 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Du kan lese av bitrate i musikkspilleren din eller på nettsiden der du fant strømlinken. Når det gjelder di.fm non-premium er det som Deimos87 skriver 96 kbps. kbps står for kilo bit per second. Kilo er tusen. Mega er en million, altså tusen kilo. Bit blir brukt om overføringshastigheter mens byte blir brukt om lagringskapasiteter. Det går åtte bit i en byte. Det er 3600 sekunder i en time. Regnestykket for å finne antall megabyte (MB) du har lastet ned på én time blir da : timer * ( ( 3600 * bitrate ) / ( 1000 * 8 ) ) = 1 * ( ( 3600 * 96 ) / ( 1000 * 8 ) ) = 43,2 MB En annen måte å fremstille hvor mye du bruker er å se prosent av linjekapasitet. En normal ADSL-linje er nok på noe over 2Mbit, altså 2000 kbps. 96kbps er nesten 5% av dette, altså ikke særlig mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå