Gå til innhold

Ikke lov til å snakke om torrent sider... ehm..ok?

Lakus

Anbefalte innlegg

Det er ikke lov til og linke til torrent sider, eller si hvor du kan laste ned ting via torrent. Jeg spørr bare om noen har en side der jeg kan laste det ned for og lære hvordand et er bygget opp  vil ikke si det bryter mot reglene ?!?

Synes den va litt fin da!

:love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da lov å både linke til sider med torrentfiler og fortelle hvordan man kan laste ned ting via BitTorrent. Problemet er om man linker til sider med ulovlig programvare/musikk/film etc.

Det fins faktisk lovlige torrenter også.

----

Til gullkorn: Tja, ikke så veldig imponert, egentlig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I know ;)

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

... og det er ofte det siste man ser i diskusjoner som har noe med Torrent å gjøre i det hele tatt ;)

MEN UANSETT!

Føsteposten forklarer vel mer enn tydelig nok det jeg synes var litt moro?

Lenke til kommentar
#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

Altså.. Det står jo ingen ting i rettningslinjene om torrents.

Hvis jeg skal laste ned en linux-distro (jeg lasta ned Fedora Core 6 for en stund tilbake), så laster jeg jo ned den med torrent, og det har ingen ting med piratvirksomhet.

Derimot, så er det å laste ned ett spill som er beskyttet etter åndsverksloven ulovlig, og kalles piratvirksomhet, og det vil vi ikke ha noe av her.. Det er hvertfall slik jeg har forstått rettningslinjene... Så å spørre om hvordan torrent fungerer generelt, er vel ikke å bryte retningslinjene?

Lenke til kommentar
Det er ikke lov til og linke til torrent sider, eller si hvor du kan laste ned ting via torrent. Jeg spørr bare om noen har en side der jeg kan laste det ned

"Det er IKKE lov til og linke til Torrent sider, eller si hvor du kan laste ned ting via Torrent."

Det sier han selv i sin egen førstepost!

Fulgt etter av "Jeg spørr bare om noen har en side jeg kan laste det ned"....

Ingen som ser humoren i det?

Lenke til kommentar

Here it is:

1. Han sier det ikke er lov å linke til sider hvor det ikke er lov å laste ned torrents ("Det er ikke lov til og linke til torrent sider, eller si hvor du kan laste ned ting via torrent.")

2. Han spør etter en side hvor han kan laste ned torrents (" Jeg spørr bare om noen har en side der jeg kan laste det ned" Jeg spørr bare om noen har en side der jeg kan laste det ned)

Gullkorn

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Personen av innlegget altså meg. Bygde vel settningen opp litt rart. Ønsket en side der jeg kunne laste NED en torrentside. For og lære meg hvordan en torrent SIDE er bygget opp. Ikke en torrent side der jeg skulle laste ned torrent ting som også kan være lovlig. Anyway, ser humorn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...