Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Sjønner ikke at det finnes folk der ute som faktisk bruker IE. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Sjønner ikke at det finnes folk der ute som faktisk bruker IE. 8029447[/snapback] ? Ser ingen grunner til å bytte ut IE7 med FF Lenke til kommentar
bobbo_ Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Extensions alene er grunnen til at jeg bruker FF... FF uten extensions suger drit, men satt opp til mitt eget behov rocker den. Opera er mer "plug n play" Lenke til kommentar
jl Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Raptor,26/02-2007 : 14:59]Sjønner ikke at det finnes folk der ute som faktisk bruker IE. 8029447[/snapback] ? Ser ingen grunner til å bytte ut IE7 med FF 8029489[/snapback] En meget god grunn: Adblock mvh jl Endret 26. februar 2007 av jl Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Firefox er litt irriterende i vista, fordi selv om man setter den til default nettleser så vil linker fortsatt åpnes i IE. Vurderer å gå tilbake til XP igjen 8028643[/snapback] Linker fra hvor? 8028719[/snapback] For eksempel fra msn (eller andre). I tillegg er det noen extensions jeg ikke har fått til å fungere helt Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Extensions alene er grunnen til at jeg bruker FF... FF uten extensions suger drit, men satt opp til mitt eget behov rocker den. Opera er mer "plug n play" Jo mindre extensions, jo bedre. Det er faktisk bedre å fikse på noen av kommandoene i about:config, enn å installere en hel dilldall av extensions. FireFox fungerer utmerket uten extensions, men nå spørs det også hva ditt behov er. Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg har flere ganger måtte bruke firefox pga sidene ikke funker med IE7. Av en eller annen grunn bruker jeg IE7 på ene pc'n og Firefox på andre.. har bare blitt sånn, vet ikke helt hvorfor. På jobben kjøres alt på IE6 inntil videre. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Liker selv FF best, søkefunksjonen er god. Netleseren er stabil i motsetning til IE som krasjer i ny og ne. Opera har jeg fått avsmak for, liker ikke layouten og grensesnittet men er sikkert en smaksak. FF er alt i alt en mer fullverdig nettleser til en hver bruk og behov. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Raptor,26/02-2007 : 14:59]Sjønner ikke at det finnes folk der ute som faktisk bruker IE. 8029447[/snapback] ? Ser ingen grunner til å bytte ut IE7 med FF 8029489[/snapback] En meget god grunn: Adblock 8029632[/snapback] Tja... Jeg bruker ie7pro, er fornøyd med den adblockern som er der. Det er en god og diskré add-on til Explorer 7 http://www.ie7pro.com/ Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Ser ingen grunner til å bytte ut IE7 med FF8029489[/snapback] Da har du ikke prøvd å lage en nettside vha css før.. Makan til inkompatibel møkkaleser... Og siden de har 80% av markedet, må man bruke mange timer på å teste og feilsøke hvorfor ting ikke fungerer i IE (men som fungerer nøyaktig som forventet i Safari/Firefox/Opera). IE7 har litt bedre css-støtte, men de ligger fortsatt 5-6 år etter i utvikling på dette punktet. Får bare håpe neste oppdatering av IE kommer litt raskere enn ie7 gjorde. (at et seriøst nettleser-selskap ikke klarer å oppdatere en nettleser oftere enn hvert 6 år, er mer en nok til at jeg blir skremt vekk fra å bruke det. Internett gjennomgår stadig endringer, og nye teknologier og metoder dukker opp. Derfor er det viktig at nettlesere kan oppdateres og fornyes.) Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Raptor: Alle versjoner av IE er helt håpløse når det gjelder å følge nettstandarder. Problemet er tydeligst når det gjelder CSS (Cascading Style Sheet - mao stilark), men IE har også problemer med en rekke andre språk og teknikker. Forsøk å ta Acid2-testen med litt forskjellige nettlesere, så ser du lett hvilken som er best når det gjelder å følge de standarder som er fastsatt. Endret 26. februar 2007 av Dahl Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Heilt korrekt, all kode eg må skrive for at ein webside skal vises i IE blir bare hacks. Det er som å skrive ein webside for Firefox, Opera, Safari og ein for IE7 og ein for IE6 og ein for IE5............. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Raptor: Alle versjoner av IE er helt håpløse når det gjelder å følge nettstandarder. Problemet er tydeligst når det gjelder CSS (Cascading Style Sheet - mao stilark), men IE har også problemer med en rekke andre språk og teknikker. Forsøk å ta Acid2-testen med litt forskjellige nettlesere, så ser du lett hvilken som er best når det gjelder å følge de standarder som er fastsatt. 8031351[/snapback] Jepp, det er grunn nok til å prinsipielt velge bort IE, uansett hvor god eller dårlig den måtte være. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=165170 IE kommer som regel dårligst ut i alle tester, så det er litt merkelig at firefox taper markedsandeler Endret 26. februar 2007 av larshaugli18 Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Opera har jeg fått avsmak for, liker ikke layouten og grensesnittet men er sikkert en smaksak. 8029836[/snapback] Opera skins Du kan også skru av skins. Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Sjønner ikke at det finnes folk der ute som faktisk bruker IE. 8029447[/snapback] ? Ser ingen grunner til å bytte ut IE7 med FF 8029489[/snapback] Jeg ser mange. For eksempel at de ikke støtter standarder, som gjør det MYE vanskeligere å lage gode websider. Først må en følge standardene slik at siden ser lik ut i FF, Opera, etc. Så må en bruke diverse hacks for at siden skal se så lik som mulig ut i IE. Dette er en tidkrevende jobb, og en ekstrakostnad. Så vidt jeg har hørt så har de ikke fikset de feilene i IE 7, noe jeg synes den burde. Lenke til kommentar
andhou Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 FX er utvilsomt en bra nettleser, bevares. Men ikke noe poeng for meg å laste ned FX for så å installere drøssevis med addons for å gjøre den som Opera Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg liker godt Firefox, men siste versjoner har ikke imponert meg stort. På dette er Opera bedre i mine øyne. Jeg tror litt av sammenhengen med firefox nedgang utentvil er i sammenheng med at Apple vokser om dagen. Og i den forbindelse bruker Apple "samme taktikk" som Microsoft gjorde. Tenk: Hvordan setter man default browser i OS X? Jo nemlig vi instillinger i Safari.... Det er veldig mange brukere som ikke hverken kan eller bryr seg om "bortgjemte" instillinger. Og valget er dermed naturlig for dem. "den som er der fra før". Lenke til kommentar
saivert Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 FX er utvilsomt en bra nettleser, bevares. Men ikke noe poeng for meg å laste ned FX for så å installere drøssevis med addons for å gjøre den som Opera 8031800[/snapback] Forutsetter at du er fornøyd med alle de tonnevis med tingene som er innebygget i Opera da. Jeg kaller det bloat ware. Du kaller det vel vakkert og flott. Men vi har forskjellige behov og ønsker, så sånt kan ikke diskuteres egentlig. Smaken er som baken - delt i to. Selv bruker jeg Firefox med All-in-one sidebare (ja som er noe som er innebygget i Opera) slik at jeg slipper ekstra vinduer for Downloads, Bookmarks, History, Add-ons, Themes. Jeg har også AdBlock Plus, LiveHTTPHeader (brukes under utvikling av nettsider, kan lettere se hva som foregår bakom kulissene). Lenke til kommentar
andhou Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Er gjerne ikke alle som kjører på et steinaldersystem da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå