Ozelot Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 THG har ofte blitt beskyld både for det ene og det andre, først for å være kjøpt og betalt av både Intel og nVidia, men mange av testene de har gjort til tider har ikke akkurat satt disse to i det beste lyset. Men det betyr jo ikke at jeg sier at THG har bare rent mel i posen. Men å avskrive hver eneste artikkel hos dem som ugyldig blir vel litt på kanten. 8033374[/snapback] Kan ikke se noen har gjort det heller. Noe du tenker på ? Lenke til kommentar
vlangber Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Kan du linke til noen tester/reviews på Toms Hardware som gjør at vi vanlige lesere som ikke er kunnskapsrike nok tar feil konklusjoner? Forklar gjerne også hvorfor. 8033355[/snapback] Jeg har ikke tid til å bruke så mye tid på det, men for å vise at jeg ikke er den eneste: http://www.digg.com/tech_news/Tom_s_Hardwa...Years_Old_Today http://www.vanshardware.com/articles/2002/...THG_Slander.htm Søk på Google på "Toms biased" eller lignende, så får du treff i massevis, hvor en del refererer til bråket som var på den tiden da de prøvde å være en av de ledende hardware sitene blandt de virkelige entusiastene.. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Kan ikke se noen har gjort det heller. Noe du tenker på ? 8033736[/snapback] Jeg mente heller ikke at ingen gjorde det, det var bare for å sette ting på spissen. Men det virket som folk mente at det ikke var troverdig mye av det de skrev, selv om jeg oftest opplever det på utenlandske fora, ikke så mye her. Synes f.eks VGA Charts er objektivt og rettferdig, det virker ikke favorisere noen produsenter. Så jeg er forsåvidt for å la "bygones" være "bygones". Endret 27. februar 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Kan du linke til noen tester/reviews på Toms Hardware som gjør at vi vanlige lesere som ikke er kunnskapsrike nok tar feil konklusjoner? Forklar gjerne også hvorfor. 8033355[/snapback] Jeg har ikke tid til å bruke så mye tid på det, men for å vise at jeg ikke er den eneste: http://www.digg.com/tech_news/Tom_s_Hardwa...Years_Old_Today http://www.vanshardware.com/articles/2002/...THG_Slander.htm Søk på Google på "Toms biased" eller lignende, så får du treff i massevis, hvor en del refererer til bråket som var på den tiden da de prøvde å være en av de ledende hardware sitene blandt de virkelige entusiastene.. 8035473[/snapback] Hvis det var dokumentasjon på at benchmarkene til THG gir grunnlag for feil konklusjoner må jeg si jeg er langt fra overbevist. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Kan du linke til noen tester/reviews på Toms Hardware som gjør at vi vanlige lesere som ikke er kunnskapsrike nok tar feil konklusjoner? Forklar gjerne også hvorfor. 8033355[/snapback] Jeg har ikke tid til å bruke så mye tid på det, men for å vise at jeg ikke er den eneste: http://www.digg.com/tech_news/Tom_s_Hardwa...Years_Old_Today http://www.vanshardware.com/articles/2002/...THG_Slander.htm Søk på Google på "Toms biased" eller lignende, så får du treff i massevis, hvor en del refererer til bråket som var på den tiden da de prøvde å være en av de ledende hardware sitene blandt de virkelige entusiastene.. 8035473[/snapback] Hvis det var dokumentasjon på at benchmarkene til THG gir grunnlag for feil konklusjoner må jeg si jeg er langt fra overbevist. 8038804[/snapback] En side med en sparket editor og en diskusjonstråd der de ikke en gang kan bli enige i om THG er pro AMD eller Intel. Referanse til en THG test der de spraker litt på AMD fanatikere og kritiserer XP ratingen. Begge deler er jo helt sannt så noen tynnhudede følte seg tydeligvis veldig truffet. Ikke dermed sagt at THG ikke er korrupt, det vet jeg ikke noe om, men det er store penger der ute så umulig er det ikke. Men linkene over viser til lite annet enn oppgulp, i hvertfall så langt jeg orket å lese. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg har hvertfall ikke sett noen andre test-sider som gir så god oversikt mellom generasjonene. Både på prosessorer og skjermkort. Veldig kjekt når man f.eks prøver å finne ut om forrige generasjons mid-range er bedre eller dårligere enn denne generasjonens low-range. Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 8031103[/snapback] Du tar feil.. Jeg vet ikke hvor lenge du har fulgt med på hardware reviews, eller hvor nøye du har fulgt med, men det har vært en rekke små og store ting i løpet av levetiden til siten som har gjort at de mistet troverdigheten blandt mange av de virkelige entusiastene som har fulgt med på markedet siden Anandtech og Tom's Hardware publiserte sine første artikler. Hvis du er ganske fersk i gamet, er det ikke sikkert du er klar over diskusjonene som raste rundt omkring for noen år tilbake. Grunnen til at de er så store er at de vanlige leserne ikke er smarte/kunnskapsrike nok til å gjennomskue når man får presentert resultater på en måte som gir feil konklusjoner. 8031527[/snapback] Tja, hva skal man si til slike påstander? Først - som mange har påpekt er det ingen som har trukket fram helt klare eksempler på juks, korrupsjon eller direkte feil resultat i noen av testene til toms hardware - meg bekjent selv om påstandene har vært der. Bias i tester kan man finne fra de fleste som tester, det kan være seg feil design på testoppsett, manglende kunnskaper, uforutsette faktorer, smøring eller rett og slett bare at de som tester "holder med" ett produkt. Mange av de "virkelige entusiastene" blir av enkelte oppfattet som ganske selvgode uten at de produserer noe annet enn kritikk mot de som tester.... Selv har jeg lest tester og reviews fra mange forskjellige sites opp gjennom årene og har sett at mønsteret på de enkelte produktene har vært svært like. Kan ikke huske å ha opplevd at et enkelt produkt er blitt behandlet totalt forskjellig fra tomshw kontra andre. Og ja - jeg har oppgradert årlig i 10 år og lest veldig mange tester før jeg har handlet utstyr. Og - før du kaller andre for "ganske fersk i gamet" eller "ikke smarte nok lesere" bør du kjenne dine motdebattanter litt bedre (litt hårsår her!). Det vil bli på samme måten hvis jeg så på din profil og sa som følger: AHA! han registrerte seg i 2002, har produsert 10 poster (!) mot min registrering i 2001 og 30 poster (!) - han er bare 1/3 minus ett år så smart som meg ! ha en fortreffelig dag, hilsen Torfinn Ps: Kanskje jeg ikke da er en vanlig leser siden jeg har sammenlignet info fra flere steder? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Tom's hardware leverer stort sett bunnsolide tester. Artiklene deres hadde mer "kjøtt på kroppen" før, nå er det mere charts, charts, charts. Før var det mer av diskusjon rundt det tekniske, diverse arkitekturforskjeller, problemstillinger etc. Det virker som de prøver å nå ut til et bredere publikum, og derfor har gått bort i fra dette i noen grad. Men de har blitt beskyldt for å være i tur og orden både pro AMD/Intel og Nvidia. Jeg har aldri sett de bli beskyldt for å være pro ATI, dóg. Tom's hardware er den eneste publikasjonen på nettet jeg stoler på når det gjelder LCD-tester. Les selv, så forstår dere hvorfor. Jeg har ikke sett noen andre som manuelt måler "lighting uniformity", reell responstid og kontrastnivå etter at skjermen er fargekalibrert til et "korrekt" sortnivå. (Kontrastnivået som oppgis av produsenten betinger helt syk lysstyrke...) Så Tom's har vært en stabil og pålitelig testleverandør for meg siden jeg oppdaget dem i 1999. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Kan ikke se noen har gjort det heller. Noe du tenker på ? 8033736[/snapback] Jeg mente heller ikke at ingen gjorde det, det var bare for å sette ting på spissen. Men det virket som folk mente at det ikke var troverdig mye av det de skrev, selv om jeg oftest opplever det på utenlandske fora, ikke så mye her. Synes f.eks VGA Charts er objektivt og rettferdig, det virker ikke favorisere noen produsenter. Så jeg er forsåvidt for å la "bygones" være "bygones". 8035923[/snapback] Som en relativt gammel internett bruker(siden 96) har jeg også "i bakhodet" fra gammelt av at Toms H. har vært litt partiske. Var vel endel amd og nvidia produkter som kom bedre ut av omtalene en de gjorde andre plasser. Dessverre er det jo sånn at negative ting ofte huskes bedre enn positive ting. Toms Hardware har jo skjerpet seg kraftig, og jeg kan ikke huske å ha hørt noe særlig negativt om de på mange år. Enkelte av testene på skjermer, disker, skjermkort og cpu sammenligninger er mye mer omfattende enn andre sider har. Her finner man jo flere år gamle produkter og kan se hvordan de yter mot hverandre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg skal moderere mitt første innlegg i tråden.. Jeg siktet egentlig til at det faktum at THG dessverre (for meg) har mistet noe faglig "tyngde" pga. all reklamen på sidene deres. THG har alltid hatt gode "charts" som har vært gode å bruke for å sjekke ut sammenlikninger av hardware. Det som er typisk er jo at for de som virkelig er fanatiske fans så vil enhver site være "partisk" når deres favorittmerke av hw kommer litt dårlig ut i en test. Som f.eks. Anandtech.. som gikk fra å være "pålitelig" og "seriøs" til å være "lettvint" og "useriøs" da de skrev tester som viste at Core 2 Duo scoret tildels betraktelig bedre enn tidligere toppmodeller fra AMD. Ubehagelig fakta for noen det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå