sentence Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg finner ikke en eneste link til deres benchmark-sider. http://www.tomshardware.com Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Det er kanskje like bra. De testene er som Simen1 uttrykte det i en annen tråd på nivå med Se&Hør med tanke på faglig verdi. Lenke til kommentar
sentence Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Hehe. Vet du om noen andre sider som er seriøse på dette? Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hehe. Vet du om noen andre sider som er seriøse på dette? 8028436[/snapback] www.anandtech.com? De er også relativt "lettleste", men ikke fullt så pompøse som Tom's sine tester. Ellers så finnes det en real haug av "review" siter, egentlig. Noen som vet om noen som har laget en posting med news/review-siter her, evt. om det finnes en god slik oversikt på nett? Hadde kanskje vært en ide å lage en sticky-post i en-eller-annen kategori, hvor det blir oppdatert med URL og kjapp beskrivelse av hva siten typisk tilbyr. En rating hadde jo også vært flott Selvom hw.no er førstevalget ( ), så finnes det også mange andre bra siter med forskjellige vinklinger Lenke til kommentar
vlangber Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hehe. Vet du om noen andre sider som er seriøse på dette? 8028436[/snapback] Nå har aldri Tom's Hardware vært kjent for å være blant de mest seriøse på området.. Anandtech, Beyond3D og Tech-Report er mine favoritter etter Ace's Hardware sluttet med tester.. Vidar Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Det finns en mengde sider med tester, snakker du flere språk, feks. tysk blir utvalget enda bedre. Når jeg ser på noe som jeg skal handle, bruker jeg google; <produkt> and review. Bruker som regel og finne det jeg leter etter da. Endret 26. februar 2007 av B-QL Lenke til kommentar
sentence Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Hva var det som gjorde Tom’s Hardware useriøs i forhold til benchmarks? Løy dem om resultatet, eller var partiske? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hva var det som gjorde Tom’s Hardware useriøs i forhold til benchmarks? Løy dem om resultatet, eller var partiske? 8029255[/snapback] Jeg husker fra tidligere , da de løy om å få tak i en av Amd/Intel sine nye cpu'er. De ble ferska av leserne(tror jeg) og han sjefen (en relativt ung fyr tror jeg) kom med en beklagelse. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Virker ikke som om de slutta. Kikk innpå siden, ca. midt på. Der ser du "Latest charts" og bilde av skjermkort, osv. Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 I tillegg har du fanen "reviews" på toppen av siden. Greit nok at de ble påstått "ferska", men hadde det vært slik at de konsekvent hadde lurt eller kjørt generelt dårlige tester hadde de neppe vært så store som de er idag. Motsi meg om jeg tar feil torfinn Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Saklig å kalle Toms hardware useriøse. Tror det er det dummeste jeg har lest her på HW-forumet, og det sier litt. Benchmarkene derers er av ypperste klasse. http://www23.tomshardware.com/graphics.html http://www23.tomshardware.com/cpu.html http://www23.tomshardware.com/storage.html Og nei, de har ikke sluttet med benchmarks. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 til tider bare rister jeg på hodet over hva folk trykker ut av hodene sine her på forumet. men dette er kanskje det dummeste jeg har lest hittil denne uka. hva er det med testene til eksempelvis hw.no og søstersider som gjør de mer saklige enn eksempelvis toms? Lenke til kommentar
uburen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Tipper det er folk med blodtrimma fx5200 kort som er misfornøyde med ratingen..... Endret 26. februar 2007 av uburen Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Synes også det blir feil å svartmale dem. Har brukt de performance chartene mange ganger og synes de er nyttige. Skylder dessuten det nettverket/forumet en takk for å ha løst et alvorlig PC-problem jeg ikke fikk noe svar på her. Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Du har tabellene litt nede på siden på menyen til venstre. Slet forøvrig litt med å venne meg til det nye designet selv. Lenke til kommentar
vlangber Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 I tillegg har du fanen "reviews" på toppen av siden. Greit nok at de ble påstått "ferska", men hadde det vært slik at de konsekvent hadde lurt eller kjørt generelt dårlige tester hadde de neppe vært så store som de er idag. Motsi meg om jeg tar feil torfinn 8031103[/snapback] Du tar feil.. Jeg vet ikke hvor lenge du har fulgt med på hardware reviews, eller hvor nøye du har fulgt med, men det har vært en rekke små og store ting i løpet av levetiden til siten som har gjort at de mistet troverdigheten blandt mange av de virkelige entusiastene som har fulgt med på markedet siden Anandtech og Tom's Hardware publiserte sine første artikler. Hvis du er ganske fersk i gamet, er det ikke sikkert du er klar over diskusjonene som raste rundt omkring for noen år tilbake. Grunnen til at de er så store er at de vanlige leserne ikke er smarte/kunnskapsrike nok til å gjennomskue når man får presentert resultater på en måte som gir feil konklusjoner. Lenke til kommentar
vlangber Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 til tider bare rister jeg på hodet over hva folk trykker ut av hodene sine her på forumet. men dette er kanskje det dummeste jeg har lest hittil denne uka. hva er det med testene til eksempelvis hw.no og søstersider som gjør de mer saklige enn eksempelvis toms? 8031225[/snapback] Nå har ikke jeg påstått at kvaliteten til Hw.no eller søstersidene er noe bedre enn Toms... Hva er det som gjør deg så kvalifisert til å bedømme kvaliteten hardware reviews, spesielt prosessor og grafikkort tester som Tom fikk mest pepper for? Lenke til kommentar
dominus Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 til tider bare rister jeg på hodet over hva folk trykker ut av hodene sine her på forumet. men dette er kanskje det dummeste jeg har lest hittil denne uka. hva er det med testene til eksempelvis hw.no og søstersider som gjør de mer saklige enn eksempelvis toms? 8031225[/snapback] Nå har ikke jeg påstått at kvaliteten til Hw.no eller søstersidene er noe bedre enn Toms... Hva er det som gjør deg så kvalifisert til å bedømme kvaliteten hardware reviews, spesielt prosessor og grafikkort tester som Tom fikk mest pepper for? 8031596[/snapback] jeg har ikke sagt at det var ditt innlegg jeg reagerte på. hva som gjør meg kvalifisert? omtrent det samme som de som påstår at tomshardware er bare vissvass. jeg har lest testene der siden 1996 og det hører til sjeldenhetene at det har vært direkte feil. det er mer enn man kan si om andre testsider.. Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 I tillegg har du fanen "reviews" på toppen av siden. Greit nok at de ble påstått "ferska", men hadde det vært slik at de konsekvent hadde lurt eller kjørt generelt dårlige tester hadde de neppe vært så store som de er idag. Motsi meg om jeg tar feil torfinn 8031103[/snapback] Du tar feil.. Jeg vet ikke hvor lenge du har fulgt med på hardware reviews, eller hvor nøye du har fulgt med, men det har vært en rekke små og store ting i løpet av levetiden til siten som har gjort at de mistet troverdigheten blandt mange av de virkelige entusiastene som har fulgt med på markedet siden Anandtech og Tom's Hardware publiserte sine første artikler. Hvis du er ganske fersk i gamet, er det ikke sikkert du er klar over diskusjonene som raste rundt omkring for noen år tilbake. Grunnen til at de er så store er at de vanlige leserne ikke er smarte/kunnskapsrike nok til å gjennomskue når man får presentert resultater på en måte som gir feil konklusjoner. 8031527[/snapback] Kan du linke til noen tester/reviews på Toms Hardware som gjør at vi vanlige lesere som ikke er kunnskapsrike nok tar feil konklusjoner? Forklar gjerne også hvorfor. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 THG har ofte blitt beskyld både for det ene og det andre, først for å være kjøpt og betalt av både Intel og nVidia, men mange av testene de har gjort til tider har ikke akkurat satt disse to i det beste lyset. Men det betyr jo ikke at jeg sier at THG har bare rent mel i posen. Men å avskrive hver eneste artikkel hos dem som ugyldig blir vel litt på kanten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå