Goliath Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 "Staten vil kartlegge bilturer for å avsløre bedrageri med reiseregninger." Kilde Datatilsynet er skeptiske og mener at hvis Staten skal få tilgang, vil andre aktører benytte samme mulighet. Jeg er personlig skremt av den utviklingen samfunnet er i mtp. overvåking. Jeg skjønner Statens grunnlag til forespørselen men det får da være grenser på hva slags midler de skal ta i bruk for å ta hverdagskriminelle. Jeg skjønner ikke engang hvorfor bomselskaper skal ivareta informasjon om passeringer for så å publisere dette på internett for de det gjelder. Det var jo en sak om dette for litt siden. En som hadde forbud å nærmere seg ekskona ringte bomselskapene for å finne ut når ekskona passerte de og de bommene. Bomselskapet utleverte opplysninger uten videre. Skremmende. Hva syntes du? Lenke til kommentar
abrj Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Dette er, etter min mening, et inngrep i personvernet og privatlivets fred. Skjønner staten som vil falske pendlerregninger til pers, men de kan nok desverre ikke gjøre det på denne måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå