Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nedlastingstider på KaZaa Lite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har enda ikke fattet hvor jeg skal få tak i Kazaa Lite jeg så bruker fortsatt den "vanlige".. Adware har imidlertid oppdaget masse dritt, men fjerner jeg det fungerer jo ikke Kazaa... Noen som har en link?

 

Edit: DL varierer alltid krafig i P2P... Ikke unaturlig..

 

[ Denne Melding var redigert av: MaxCPU på 2002-12-07 19:11 ]

Lenke til kommentar

Kan være det... Men kazaa er bygd opp slik at de som bidrar med mye får de beste linjene.

Det står noe a la "my participation level (X)" der X er tall for hvor mye du lar folk laste ned fra deg..

har du et HØYT tall her og i tillegg tittelen "guru" så får du laste ned som første prioritert. Og du blir sjelden satt i "remotely que"

Lenke til kommentar

Har ikke peiling på om du har dårlig forbindelse, men jeg får ofte tilsvarende selv, men til tider kan det dukke opp en og annen der jeg får opp i svimplende 400-600k fra (vi snakker ikke i bit her altså)

 

Så det kommer sikkert an på hva du laster ned! Laster du ned store DivX filmer, så vil jeg tro at sjansen for å få litt høyere hastighet er større ettersom dette er stort og vil ta lang tid ved lav hastighet (det er selvsagt begrenset fra de(n) du laster ned fra)

 

Jeg finner iMesh mye bedre enn KaZaA iallfall! iMesh er det klart raskeste nedlastingsprogrammet jeg har brukt! Har ikke testet nye WinMX!

 

Anbefaler å teste ut de fleste, danne deg et intrykk og kjøre favoritten. Kan gjerne ha de andre i bakhånd om det er noe du absolutt skulle hatt tak i, men ikke finner!

 

-Chief-

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-07 18:49, skrev Samiedna:

Er nedlastingstidene på KaZaa Lite veldig avhengig av hvem du laster ned ifra? Jeg har NGT med 1024 kbps og de fleste nedlastingene ligger på under 10 KB/s, noen t.o.m. ned i null komma et eller annet! er det noe feil med nettforbindelsen min?

Takk for svar


 

Hvis de fleste nedlastninger ligger under 10 kb/s har du vært spesiellt uheldig. Jeg har 384 abo., og har ofte fra 30-42 kb/s nedlastning. Husk at det lønner seg å velge der det er +tegn ved filen. (laste fra flere samtidig.

 

Forum; http://www.kazaalite.ath.cx/bb/

Lenke til kommentar

Litt på siden det her, men jeg ville absolutt anbefalt deg å begynne å bruke Direct Connect i stedet. Kazaa (Lite) sinkes av alle modem-brukerne som er der. På DC finnes de knapt. Ble lei av trege nedlastinger på Kazaa etterhvert, så jeg byttet. Kazaa er greit nok dersom du søker etter filer som det finnes mange av, men skal du laste ned en fil som bare én person sitter på, og han sitter på en 56K-linje så blir nedlastingen fort treig. Bare et tips ! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-07 19:06, skrev pbn:

Det står noe a la "my participation level (X)" der X er tall for hvor mye du lar folk laste ned fra deg..

har du et HØYT tall her og i tillegg tittelen "guru" så får du laste ned som første prioritert. Og du blir sjelden satt i "remotely que"


Lenge siden jeg har brukt Kazaa, men jeg husker å ha hatt 'My participation level (1000) Super Being'. :smile:

 

Det er jo maks. :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-07 19:15, skrev Chief:

Jeg finner iMesh mye bedre enn KaZaA iallfall! iMesh er det klart raskeste nedlastingsprogrammet jeg har brukt! Har ikke testet nye WinMX!




 

Jeg har leste på download.com at iMesh la kunne endre system innstillingene dine, noe som gjorde at jeg ble litt skeptisk.

 

Og hvor finner man Direct Connect da?

Lenke til kommentar

My participation level har ingenting å si på hastighetene man får...

Det styrer bare hvem som får laste hva..

 

Dersom 2 brukere prøver å laste ned samme fil og en av de blir queued er det den med lavest participation level..

 

Hastighetene i p2p netverk er avhengig av linjene og det er da upload hastigheten til de brukerne du laster ned fra som er dårlig i dine tilfeller

Lenke til kommentar

My Participation level kommer av hvor mange GB du deler. Dvs. jo mere stuff du gir ut, jo høyere blir statusen din, og dine downloads får prioritet over andre som ikke har like høy status. Sånn cirka. Ikke spør meg hvordan det gjøres. Husker en artikkel i VG om det der, at Kazaa "belønner de største piratene" og "oppfordrer folk til å dele alt" med participation leveln.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-07 23:29, skrev Rosa Tanga:

Hva er konklusjon:


"My participation level har ingenting å si på hastighetene man får...

Det styrer bare hvem som får laste hva.. "


eller


"Men kazaa er bygd opp slik at de som bidrar med mye får de beste linjene "


?



 

Konklusjonen er vel at dess høyere participation level du har, desto "raskere" får du de filene du trenger (pri i kø foran andre med lavere partlvl). Dermed får du det sannsynligvis fra flere steder samtidig, som igjen gir raskere total hastighet for deg (ikke fra de forskjellige brukerne du laster fra).

 

Du får altså ikke laste ned fra brukere med bedre linjer, men nedlastingen vil, for deg, *sannsynligvis* være raskere.

 

-geir

 

Tenkte jeg kunne legge til linken her etter første sending:

http://www.kazaa.com/us/help/glossary/part...ation_ratio.htm

 

[ Denne Melding var redigert av: hwgeir på 2002-12-08 01:39 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...