Christian86 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Har tilbud på følgende: Nikon D200 Hus+MB-D200+extra batteri Nikon 70-200VR/ 2.8 Antar det er ca 8 mnder gammelt. Selger ønsker 22290 for det, men jeg syns det er en anelse dyrt. Hva syns en her? Har også tilbud på Eos 5D til 16800, skal ikke være så veldig gammel, men er uten objektiv. Noen tanker? (og vær så snill ikke kommenter pengebruk e.l.) Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Brukt 5D til 16800 er i alle fall for dyrt spør du meg! Mellom 80 og 90 % av nypris er *dyrt*, med tanke på at kameraet snart er 'utgått på dato' , misforstå rett (etterfølger kan bli lansert når som helst). Nå er det ikke så lenge siden det kostet 23k, men det er grunn til at annonsen har stått på foto.no mer enn en dag eller to... Hva optikk hadde du tenkt på en 5D? En må gjerne påregne mer kroner i optikk enn for selve kamerahuset om man går for fullformat, selv om det finnes rimelig og god f.eks fastoptikk å velge i. Skal du kjøre både Nik og Can i såfall? Endret 26. februar 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
Pim Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Utstyret du henviser til koster i dag ca. 31" - 32". Dersom utstyret er ca. 8 mndr. og ellers ok synes jeg ikke prisen var avskrekkende. Dessuten får du TOPP utstyr. PIMPIM Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Brukt 5D til 16800 er i alle fall for dyrt spør du meg! Mellom 80 og 90 % av nypris er *dyrt*, med tanke på at kameraet snart er 'utgått på dato' , misforstå rett (etterfølger kan bli lansert når som helst).Nå er det ikke så lenge siden det kostet 23k, men det er grunn til at annonsen har stått på foto.no mer enn en dag eller to... Hva optikk hadde du tenkt på en 5D? En må gjerne påregne mer kroner i optikk enn for selve kamerahuset om man går for fullformat, selv om det finnes rimelig og god f.eks fastoptikk å velge i. Skal du kjøre både Nik og Can i såfall? 8027399[/snapback] Har bare et objektiv til nikon for tiden fordi jeg en periode gav opp foto til fordel for annet. Når kjæresten da forsvant på litt dum måte, så tenkte jeg å bruke foto som en utløsing for raseriet/frustrasjonen, men siden jeg da ikke har særlig utstyr så står jeg temmelig fritt til å velge føler jeg. Jeg er klar over fallgropen med 5D mhp. objektiv kvalitet. Men undres hva som kanskje blir beste investering mellom D200 pakken og 5D "pakken" da Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Utstyret du henviser til koster i dag ca. 31" - 32". Dersom utstyret er ca. 8 mndr. og ellers ok synes jeg ikke prisen var avskrekkende. Dessuten får du TOPP utstyr. PIMPIM 8027414[/snapback] Forutsatt at han ikke har tatt en kjapp en og importert, for da kan det der maks koste 25-27 000. Forsåvidt får jeg en ny D200 til 8000 fra Hongkong og objektivet ca 11 000 kr. Så er et tilbud på 19 000 for dårlig for det utstyret? Endret 26. februar 2007 av Christian86 Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Du burde få en brukt 5D for ca 15.000,. Kjøper du i tillegg et brukt 24-105 4.0 L IS til en ca 7000,-, så har du et oppsett som er meeeget bra. Dette er i hvert fall min erfaring. Å kjøpe dette utstyret brukt i Norge burde være "safe", garantien følger jo utstyret. D200 fra Hong Kong er jo en mulighet, men hadde nok kjøpt huset i Norge selv. Du kan jo risikere moms på prisen du oppgir og da er det jo ikke så billig likevel. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Du burde få en brukt 5D for ca 15.000,. Kjøper du i tillegg et brukt 24-105 4.0 L IS til en ca 7000,-, så har du et oppsett som er meeeget bra. Dette er i hvert fall min erfaring. Å kjøpe dette utstyret brukt i Norge burde være "safe", garantien følger jo utstyret. D200 fra Hong Kong er jo en mulighet, men hadde nok kjøpt huset i Norge selv. Du kan jo risikere moms på prisen du oppgir og da er det jo ikke så billig likevel. 8027517[/snapback] Prisen blir 8700 med full moms. Kameraet skal jo settes på firma da, og avskrives med 15% ca siden det er under 15000. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Å kjøpe dette utstyret brukt i Norge burde være "safe", garantien følger jo utstyret. Full reklamasjon også? Dvs kan man som andrehåndseiger møte opp i butikken med et 3 år gammelt kamera å få det reparert? Og hva dekker garanti som ikke reklamasjon dekker? Har ikke satt meg godt nok inn i dette, så jeg synest dette er litt diffust. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Å kjøpe dette utstyret brukt i Norge burde være "safe", garantien følger jo utstyret. Full reklamasjon også? Dvs kan man som andrehåndseiger møte opp i butikken med et 3 år gammelt kamera å få det reparert? Og hva dekker garanti som ikke reklamasjon dekker? Har ikke satt meg godt nok inn i dette, så jeg synest dette er litt diffust. 8027548[/snapback] Han har rett, jeg kan fint (forutsatt forbrukerkjøp) komme i butikken og kreve samme rettigheter som første person. Men nå kan flere av de fra Hong kong skilte med internasjonal 3 års garanti, og jeg har enda å ha et digital kamera som streiker, og mine blir ikke behandlet pent Nå viser det seg at han kanskje er litt presset, mens jeg har sinnsvakt med tid. De fleste ønsker bare 70-200'en, mens jeg kan tenke meg hele settet. Dog vil ikke jeg betale mer enn rundt 18000 for det hele, fordi det er minst 8-9 måneder gammelt, og objektivet er annen hånds. Endret 26. februar 2007 av Christian86 Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg vet ikke hvor mye de såkalte internasjonale garantiene er verdt i praksis. Selv har jeg også kjøpt ekstra garanti på objektiver kjøpt i USA. Heldigvis har jeg ikke hatt behov for garantien så langt.. Ville nok tatt en telefon til Nikon Norge for å høre om en slikt internasjonal garanti gjelder i Norge Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Får vurdere det, men er 18 000 - 20 000 for mye å gi for det utstyret fra nikon? Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Når kjæresten da forsvant på litt dum måte, så tenkte jeg å bruke foto som en utløsing for raseriet/frustrasjonen Ja, livet kan være litt kjipt av og til Foto som terapi funker sikkert det, selv anbefaler jeg en laaaang sykkeltur. Stå på Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Når kjæresten da forsvant på litt dum måte, så tenkte jeg å bruke foto som en utløsing for raseriet/frustrasjonen Ja, livet kan være litt kjipt av og til Foto som terapi funker sikkert det, selv anbefaler jeg en laaaang sykkeltur. Stå på 8027839[/snapback] Hun var utro, så har god grunn til å være sur Sykkeltur mens jeg er sykemeldt for å hostet blod og blær neseblod litt for ofte...neppe Men slik er tilbudene hittil: Har tilbudt han 22900 om han legger ved 12-24 i pakken 18-20 000 om den ikke er med, og 16 - 18000 kr om batterigrepet og batteri forsvinner. Men han hevder at denne har 2 års garanti, noe som kan bekrefte det? Jeg tror han forveksler reklamasjonsrett med garanti nemlig. (og den er 5 år). Lenke til kommentar
kimare Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Når kjæresten da forsvant på litt dum måte, så tenkte jeg å bruke foto som en utløsing for raseriet/frustrasjonen Ja, livet kan være litt kjipt av og til Foto som terapi funker sikkert det, selv anbefaler jeg en laaaang sykkeltur. Stå på 8027839[/snapback] Hun var utro, så har god grunn til å være sur Sykkeltur mens jeg er sykemeldt for å hostet blod og blær neseblod litt for ofte...neppe Men slik er tilbudene hittil: Har tilbudt han 22900 om han legger ved 12-24 i pakken 18-20 000 om den ikke er med, og 16 - 18000 kr om batterigrepet og batteri forsvinner. Men han hevder at denne har 2 års garanti, noe som kan bekrefte det? Jeg tror han forveksler reklamasjonsrett med garanti nemlig. (og den er 5 år). 8027849[/snapback] Spør han hvor det er kjøpt og om han har kvittering. Dersom det er kjøpt i Norge har du 5 års reklamasjonsrett. Garantien er jo stort sett uvesentlig siden den ikke dekker mer enn reklamasjonretten i utgangspunket. Dersom det er kjøpt i utlandet, bør du sjekke med Nikon hvilke garantirettigheter du har. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) alt er norsk, men 70-200 er allerde annenhånds, han henviser til en fotobutikk for det. Vurderer om jeg ved eventuelt salg skal sjekkekameraregisteret for det først. Men han er veldig sikker på at det er 2 års garanti da, ikke at jeg finner noe på det, men skit happens Hm, etter litt søking så viser det seg at duden er selvstendig næringsdrivende, så reklamasjonsretten er ikke tilstedet i hvert fall. Endret 26. februar 2007 av Christian86 Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg vet ikke hvor mye de såkalte internasjonale garantiene er verdt i praksis. Selv har jeg også kjøpt ekstra garanti på objektiver kjøpt i USA. Heldigvis har jeg ikke hatt behov for garantien så langt.. Ville nok tatt en telefon til Nikon Norge for å høre om en slikt internasjonal garanti gjelder i Norge 8027638[/snapback] Hvorfor kalle det internasjonal garanti om den ikke skulle gjelde i Norge? Kjøper du f.eks en Toyota i Danmark får du med en internasjonal garanti, ergo du kan få den reparert i Norge... Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hvorfor kalle det internasjonal garanti om den ikke skulle gjelde i Norge? Kjøper du f.eks en Toyota i Danmark får du med en internasjonal garanti, ergo du kan få den reparert i Norge... For all del, det er dine penger og det går sikkert helt fint. Jeg ville i hvert fall undersøkt. Mener å huske en tråd på foto.no hvor en eller annen smertelig erfarte at den såkalte internasjonale garantien var lite verdt her til lands.. Når det gjelder Toyota kjøpt i Danmark har du helt rett.. meeeenn du kan nok ikke ta for gitt at samme gjelder i ditt tilfelle Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Bestemte meg tilslutt for at det blir D200. Jeg har veldig lyst på 70-200'en til nikon, for den jeg skal bruke veldig mye til sommeren. Planen er å få søkt presseakreditering gjennom fotofirmaet mitt. Så blir den, 70-200, og muligens noe annet:) tenkte tilslutt at 5d er fin, men kanskje dumt å bytte likevel. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) feil.................... Endret 28. februar 2007 av christian1986 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 feil.................... 8048200[/snapback] Så på D80, grunnen til at det uansett ble forkastet var fordi det er for tregt i mine øyne. Blir som å gå tilbake D70. D200 taper seg ikke så mye i forhold til D2h Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå