Gå til innhold

Hvilke fordeler gir WiFi / W-LAN på mobilen ?

RamGuy

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om noen kunne fortelle meg litt om WiFi / W-LAN på mobiltelefonen..

Hvilke fordeler det gir osv..

Årsaken er at jeg nå skal anskaffe meg en ny mobiltelefon snart..

Og jeg har sett mye på en Nokia N73 Music Edition blant annet..

Men jeg lurte litt på om jeg burde ta en telefon med WiFi / W-LAN isteden..

Anbefaler dere meg å anskaffe en mobiltelefon med WiFi / W-LAN?

Hører mye snakk om at jeg kan ringe gratis med telefonen via WiFi / W-LAN..

Hvordan fungerer dette ? Hva må til for at jeg skal kunne ringe gratis via WiFi / W-LAN?

Med WiFi / W-LAN, så kan jeg vell koble meg opp på alle slags trådløse nettverk?

Sånn som nettet vårt hjemme, på Oslo S, skolen osv ?

Og da kan jeg for eksempel sitte gratis med Live Messenger på telefonen osv?

Jeg kan surfe og alt helt gratis, sånn som det skulle vært en bærbar PC?

Det som vekket mest interesse hos meg, var dette her "gratis telefon" greiene..

Høres jo knall bra ut.. Særlig for meg som kommer til å ha et Djuice Nonstop abonnement..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker WLAN hver eneste dag på min N93. Det er flere skype-klienter der ute, f.eks iSkoot som gjør det gratis å ringe til dine andre skype-kompiser. Skype.com kommer nok etterhvert med mobile versjoner, f.eks til Symbian 3rd edition.

En annen fordel med wlan, er at du slipper å betale 200 spenn for å få ned siste videopodcast fra NRK, du setter bare mobilen i ladere, trykker på UPDATE, og så har du siste nyheter på mobilen din :)

WiFi på mobilen støtter de fleste typer WLAN, også med wpa/wpa2/wep-kryptering. Hvis du kobler den til en laptop, vil den virke som et nettverkskort hvis det ikke allerede er innebygget i PC'en.

Nå får du N93 brukt for under 4 lapper, så ingen grunn til å kjøre på med N73 ;)

Lenke til kommentar
Bruker WLAN hverhttps://www.diskusjon.no/index.php?act=Post&CODE=02&f=19&t=723001&qpid=8027506

Diskusjon.no -> Svarer i Hvilke fordeler gir WiFi / W-LAN på mobilen ? - Diskusjon.no eneste dag på min N93. Det er flere skype-klienter der ute, f.eks iSkoot som gjør det gratis å ringe til dine andre skype-kompiser. Skype.com kommer nok etterhvert med mobile versjoner, f.eks til Symbian 3rd edition.

En annen fordel med wlan, er at du slipper å betale 200 spenn for å få ned siste videopodcast fra NRK, du setter bare mobilen i ladere, trykker på UPDATE, og så har du siste nyheter på mobilen din :)

WiFi på mobilen støtter de fleste typer WLAN, også med wpa/wpa2/wep-kryptering. Hvis du kobler den til en laptop, vil den virke som et nettverkskort hvis det ikke allerede er innebygget i PC'en.

Nå får du N93 brukt for under 4 lapper, så ingen grunn til å kjøre på med N73 ;)

8027506[/snapback]

Tenker jeg venter på en N95.. Liker mye bedre utseende på den blant annet..

Samt at den skal ha mye bedre dekning og litt sånt..

Når jeg først skal ha en dyr telefon med W-Lan, så tar jeg nok en N95

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg har også WLAN på telefonen min, en i-mate SP5m, men jeg bruker det sjelden. Brukte det langt mer før, til websurfing og sjekking av epost mens jeg ventet på bussen f. eks. Jeg ser helt klart nytteverdien i det, men min neste telefon har sannsynligvis ikke WLAN, heller GPS.

Lenke til kommentar

Jeg har det selv på min qtek, men må vel innrømme at det har ikke vært veldig mye brukt :) De gangene jeg har brukt det har det vært for å streame radio/tv mest for show-off...

Det hender jo man logger seg på bare for å småsurfe litt, men som oftest bruker jeg den bare for å se om det er ukrypterte nettverk i nærheten for så å logge seg på med en laptop.

Å bruke msn og slikt over wlan ser jeg ikke helt poenget i pga det koster forsvinnende lite uansett ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...