Gå til innhold

ZoneAlarm og LAN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-22 09:32, Xizor skrev:

Det er ikke riktig for det gjør man

Kan du utdype det svaret litt bedre?

Jeg har problemer med deling av Internett-tilkobling (Bruker WinGate Lite) og ZoneAlarm. Når jeg taster inn en nettadresse på klient-PC-en så leter den opp IP-adressen til webserveren (viser "kobler til (IP-adresse)" nede til venstre i IE). Problemet er at sidene ikke lastes inn. (Blir stående slik til IE "timer out" og viser Finner ikke server...siden kan ikke vises)

Nettkortet i serveren (192.168.0.1) og klienten (192.168.0.2) er plassert i "local zone".

ISDN-adapteret er plassert i "Internet zone".

WinGate Engine har fått lov til å gjøre "hva det vil" (fire grønne haker under "Programs" i ZoneAlarm)

ZoneAlarm viser f.eks. følgende "alert" etter mislykket tilkoblingsforsøk: "The firewall has blocked Internet access to hardware.no (217.77.34.214) (HTTP) from your computer [TCP Flags: S].

Time: 22.12.01 10:10:40"

Konfigurasjon: WIN98SE, IE6.0 (5.0 på klient), WinGate 4.4.2, ZoneAlarm 2.6.362.

Inge

Lenke til kommentar

Hvis du går inn på Advanced Security properties

og Local Zone Contents legger du der inn IP-adressen

til clienten. Under General velger du riktig option for gateway og legger in gateway-IP.

Jeg bruker Win2000 med 2 nettverkskort og en ADSL-forbindelse. Kjenner ikke programmet du bruker for

deling, men tror ikke det ligger der.

Prøv dette.

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg har problemer med deling av Internett-tilkobling (Bruker WinGate Lite) og ZoneAlarm. Når jeg taster inn en nettadresse på klient-PC-en så leter den opp IP-adressen til webserveren (viser "kobler til (IP-adresse)" nede til venstre i IE). Problemet er at sidene ikke lastes inn. (Blir stående slik til IE "timer out" og viser Finner ikke server...siden kan ikke vises)

Nettkortet i serveren (192.168.0.1) og klienten (192.168.0.2) er plassert i "local zone".

ISDN-adapteret er plassert i "Internet zone".

WinGate Engine har fått lov til å gjøre "hva det vil" (fire grønne haker under "Programs" i ZoneAlarm)

ZoneAlarm viser f.eks. følgende "alert" etter mislykket tilkoblingsforsøk: "The firewall has blocked Internet access to hardware.no (217.77.34.214) (HTTP) from your computer [TCP Flags: S].

Time: 22.12.01 10:10:40"

Konfigurasjon: WIN98SE, IE6.0 (5.0 på klient), WinGate 4.4.2, ZoneAlarm 2.6.362.

Inge

Det er bare ZoneAlarm Pro som virker ICS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...