Dumbo Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Jeg bare lurer på om ZoneAlarm virker på LAN?? hvis ikke er det noen Firewaller som er laget for dette slik at man kan ha god sikkerhet på LAN? Dumbo Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 ZoneAlarm virker også på LAN. Den har adskilte innstillinger for internett og LAN Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 21. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2001 Takker... Dumbo Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Men ikke tro at du kommer deg på internet gjennom en annen pc med zonealarm på den pc'n som deler internetten. Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Det er ikke riktig for det gjør man Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Quote: On 2001-12-22 09:32, Xizor skrev:Det er ikke riktig for det gjør man Kan du utdype det svaret litt bedre? Jeg har problemer med deling av Internett-tilkobling (Bruker WinGate Lite) og ZoneAlarm. Når jeg taster inn en nettadresse på klient-PC-en så leter den opp IP-adressen til webserveren (viser "kobler til (IP-adresse)" nede til venstre i IE). Problemet er at sidene ikke lastes inn. (Blir stående slik til IE "timer out" og viser Finner ikke server...siden kan ikke vises) Nettkortet i serveren (192.168.0.1) og klienten (192.168.0.2) er plassert i "local zone". ISDN-adapteret er plassert i "Internet zone". WinGate Engine har fått lov til å gjøre "hva det vil" (fire grønne haker under "Programs" i ZoneAlarm) ZoneAlarm viser f.eks. følgende "alert" etter mislykket tilkoblingsforsøk: "The firewall has blocked Internet access to hardware.no (217.77.34.214) (HTTP) from your computer [TCP Flags: S]. Time: 22.12.01 10:10:40" Konfigurasjon: WIN98SE, IE6.0 (5.0 på klient), WinGate 4.4.2, ZoneAlarm 2.6.362. Inge Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Hvis du går inn på Advanced Security properties og Local Zone Contents legger du der inn IP-adressen til clienten. Under General velger du riktig option for gateway og legger in gateway-IP. Jeg bruker Win2000 med 2 nettverkskort og en ADSL-forbindelse. Kjenner ikke programmet du bruker for deling, men tror ikke det ligger der. Prøv dette. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Quote: Jeg har problemer med deling av Internett-tilkobling (Bruker WinGate Lite) og ZoneAlarm. Når jeg taster inn en nettadresse på klient-PC-en så leter den opp IP-adressen til webserveren (viser "kobler til (IP-adresse)" nede til venstre i IE). Problemet er at sidene ikke lastes inn. (Blir stående slik til IE "timer out" og viser Finner ikke server...siden kan ikke vises)Nettkortet i serveren (192.168.0.1) og klienten (192.168.0.2) er plassert i "local zone".ISDN-adapteret er plassert i "Internet zone".WinGate Engine har fått lov til å gjøre "hva det vil" (fire grønne haker under "Programs" i ZoneAlarm)ZoneAlarm viser f.eks. følgende "alert" etter mislykket tilkoblingsforsøk: "The firewall has blocked Internet access to hardware.no (217.77.34.214) (HTTP) from your computer [TCP Flags: S].Time: 22.12.01 10:10:40"Konfigurasjon: WIN98SE, IE6.0 (5.0 på klient), WinGate 4.4.2, ZoneAlarm 2.6.362.Inge Det er bare ZoneAlarm Pro som virker ICS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå