Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

driveroppdatering med påfølgende routertrøbbel


Anbefalte innlegg

hei, sliter litt med å koble til en router her. hadde nylig trøbbel med å koble til en ny d-link wireless router så jeg oppdaterte software både for router og nettverkskort. nå kan jeg plutselig ikke koble til den gamle draytek routeren som alltid har fungert. maskinen ser at routeren er der, men prøver ikke å koble til en gang. får bare "kunne ikke koble til routernavn".. jeg tror selv dette har noe med driveren å gjøre? noen som har noen innspill her??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ikke koble til begge samtidig.. Jeg har D-Link i leiligheten min, mens hjemme hos foreldrene mine har de draytek. Aldri hatt trøbbel med den tidligere, og vil gjerne fortsatt ha muligheten til å koble til den.. Kan det ha noe med at det er et b-netteverk (11MBit) å gjøre, og ikke et g, hvis dere skjønner. Merkelig er det, for jeg greier å koble til andre trådløse nettverk rundt her bortsett fra gode gamle draytek'n som totslt avviser meg..

 

Oppsettet er forøvrig en laptop med intel centrino / intel wireless BG2200 kort, med nyeste drivere (muligens problemet), som skal kobles opp mot trådløse routere.

Endret av oyvindoyvind
Lenke til kommentar

Skjønner...Sikker på at det ikke står noe i nettverkskortets innstillinger om nettverkstype tilkobling? Der valgene er "(a)/b/g" eller "g only"?

Ellers har jeg ikke den type nettverkskort, så er litt famling i blinde.

Sjekk at det ikke er satt på noe rangebooster eller lignende.

Eventuellt at det er kryptering på begge nettene du skal koble til.

Har sett at (tror også det var et intel kort) ikke kan koble til et ukryptert nettverk...

Lukke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...