Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Finnes det alternativ prevansjon for menn?

Fribbern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke for allmennheten. Men er flere alternative løsninger under testing og utvikling, som etter sigende skal fungere tilnærmet 100%. Men ting går tregt på dette feltet, bekymringene for bivirkninger på menn er tydeligvis større enn bekymringene for bivirkninger på kvinner.

Men, utviklingen foregår både i Australia, India, USA og Europa(Tyskland) av forskjellige alternativer. Så innen få år så er det kanskje noe som er klart for markedet.

Lenke til kommentar

P-piller har da ikke så mange bivirkninger?

Finnes få alternativer for menn, men det finnes ganske mange for damer.. Jeg nevner spiral, p-sprøyte, p-stav osv..

Lenke til kommentar

tja, hodepine, nedsatt sex lyst (noen vil kanskje si at hodepine og nedsatt sex-lyst er det samme, tjihihi)

* irregular menstrual bleeding

* nausea, weight gain, headaches, dizziness, and breast tenderness

* mood changes

* blood clots (rare in women under 35 who do not smoke)

og sikkert andre alt etter hvilken pille det er snakk om

Lenke til kommentar
tja, hodepine, nedsatt sex lyst (noen vil kanskje si at hodepine og nedsatt sex-lyst er det samme, tjihihi)

* irregular menstrual bleeding

* nausea, weight gain, headaches, dizziness, and breast tenderness

* mood changes

* blood clots (rare in women under 35 who do not smoke)

og sikkert andre alt etter hvilken pille det er snakk om

8029419[/snapback]

De du nevner der gjelder vel bare tilpasningsmånedene der kroppen venner seg til de hormonene det får? O_o

jeg hadde bare øh. "irregular menstrual bleeding" de første tre månedene. O_o

Og jeg har ikke vært kvalm, ikke hodepine, ikke svimmel. Litt ømme bryster i starten, men jeg er sensitiv. Ikke noe mer humørsvingninger enn jeg hadde uten. Blood clots. Vel. Jeg røyker, men har ikke hatt noe sånt nei. xD

Og nedsatt sex lyst... Jeg vil si at den er høyere..

Er bare snakk om å finne riktig pille. Du må huske at det er "mulige" bivirkninger, ikke "sikre". Pm du scorer 5/5 på bivirkninger er det ikke den pillen du burde bruke.

Men nei, jeg vet ikke om noen alternativer for gutter, dessverre. Det meste er under testing, da.

Lenke til kommentar

det er som tidligere nevnt langt fra alle som opplever bivirkninger, men de er der uansett, for noen.

Det handler sannsynligvis bare om å finne riktig pille, men om tilvenningsperioden er 2-3 mnd. sier det seg selv at det er litt stress å finne riktig pille om du har litt uflaks med reaksjonene :=)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...