Mojo Pin Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hei! Når jeg utsetter routeren min for høy belastning (f.eks nedlastning av torrents på maksimal hastighet gjennom µTorrent), kobler nettet mitt ut etter en liten stund. Jeg ringte Telenor for å få hjelp. De kunne se på logger, at routeren min ba adsl'et mitt om å logge seg av hele tiden. Jeg ser at PPP/SYS lampa på routeren skifter fra grønt til orange lys hver gang det skjer. Er routeren ødelagt, eller er dette noe som kan fikses ved hjelp av konfigurasjoner? Har en Jensen Scandinavia router. Hvis jeg trenger ny router, har dere noe å anbefale? Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Du kan prøve å oppdatere firmwaren til routeren. Du bør også redusere antall tilkoblinger i utorrent (både ut og inn). Du bør heller ikke knele linja di helt med torrent program. Sett nedlasting og opplasting til ca 80% av hva linja di klarer (har du ip-telefoni og lavere hastighet på ADSL abbonementet må du sette en enda lavere hastighet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå