Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får kun strøm med tenning på!

chrisbje

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en Pioneer DEH-2000R som jeg skal sette inn i en Mercedes Benz C180 1999 modell. Spilleren fungerer fint med tenningen på men når bilen skrus av mistes alt av EQ-innstillinger og preset radiokanaler og sånt. Noen som kan hjelpe?

8026290[/snapback]

Dra strøm rett ifra batteriet til spilleren :thumbup: (og husk sikring)

Lenke til kommentar
Har en Pioneer DEH-2000R som jeg skal sette inn i en Mercedes Benz C180 1999 modell. Spilleren fungerer fint med tenningen på men når bilen skrus av mistes alt av EQ-innstillinger og preset radiokanaler og sånt. Noen som kan hjelpe?

8026290[/snapback]

Dra strøm rett ifra batteriet til spilleren :thumbup: (og husk sikring)

8026329[/snapback]

Er ikke min bil så er ikke keen på å gjøre så mye ut av det. Må jo finnes en enklere løsning. Har ISO tilkobling på alt så kan jo ikke være store problemet? Alt fungerte fint med den forrige spilleren som satt der.

Lenke til kommentar

8026290[/snapback]

plukk ut spillerer og bytte om den gule og den røde kabelen som er bak på spilleren. dette er typisk fenomen på mercedes, opel og noen vw..

Lenke til kommentar

Da kommer neste problem. Hvordan løsne ledningene fra iso koblingen? :p

EDIT: Fant det ut. Men får fortsatt ikke strøm med tenningen av :S Nå lagres iallefall alle presets som EQ og radiokanaler.

Endret av chrisbje
Lenke til kommentar
EDIT: Fant det ut. Men får fortsatt ikke strøm med tenningen av :S Nå lagres iallefall alle presets som EQ og radiokanaler.

8055248[/snapback]

Hm, hvis du har et multimeter så måler du ledningene dine med tenningen av.

Så bruker du en som har spenning mens tenninga er av, evt. legger opp noe selv.

Lenke til kommentar
For å få konstantstrøm, prøv å koble den gule ledningen til ledningen som går til batteri.

Ikke at jeg vet hvilken som gir deg konstantstrøm da. Er det ISO fra bilens ledningsnett?

8064444[/snapback]

Er ISO fra bilens ledningsnett ja. Den må jo få strøm på en eller annen måte hele tiden siden alt av presets lagres. Kan det hende det er noe jeg selv må stille inn på spilleren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...