Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tastatur og mus virker ikke

Anbefalte innlegg

Begynner å lure på om hvovedkortet mitt er ødelagt.

Når jeg starter maskinen virker hverken USB-musa eller PS2 tastaturet. Windows starter opp, men får ikke logget på siden dette ikke virker. Tastaturet står bare å blinker på num,caps og scroll lysene. Musa lyser, men ingen reaksjon ved bevegelse.

Prøvde å resette BIOS uten at dette hjalp.

Er dette et tegn på at jeg må kjøpe nytt hovedkort, eller er det andre ting dette kan komme av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette nytt utstyr? Har du brukt dette utstyret mens du hadde den samme BIOS v. som du har nå?

Viss ikke maskinene din vil starte opp pga at den ikke finner tastaturet ditt, så må du kanskje oppgradere BIOS'en din.

Hvilket HK har du? og hvilken BIOS v. har du?

Lenke til kommentar

Prøvd med annet tastatur? får du noe spesielle feil mld.? Lest på hjemmesiden til produsenten, kanskje noen andre strever med det samme problemet..

Edit;leste litt om BIOS oppdateringene til hovedkortet ditt, og fant ikke noe spesielle oppdateringer som kunne fikset problemet ditt. så det kan vare noe annet enn BIOSen din.

Endret av Durac
Lenke til kommentar

POST vil teste om et PS/2 tastatur er innkoblet når maskinen starter opp. Hvis den ikke for Ok på denne testen vil det komme beskjed om Keyboard error. Gjør det det?

Og hvilken fysiske port prøver du (nederst mot kanten, elelr lengst inn/øverst)?

Er PS/2 enablet i BIOS?

Lenke til kommentar

Som sagt ingen feilmeldinger i oppstarten.

Jeg bruker den "lilla" porten.

PS/2 skal være enablet i BIOS så sant ikke det er vanlig at dette bare skrur seg av. Den har jo virket i over 2 år. Jeg får uansett ikke sjekket dette siden tastaturet ikke virker.

Det er det som er merkelig med dette. At pcen starter opp med windows uten feilmeldinger og tastaturet bare blinker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...