CaNaBiS Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 hei! trenger et script for å vise ip'n til de som er på hjemmesia.. som på denne: http://zargate.org (Se under Menyen) Lenke til kommentar
WooooHa ! Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 <?php echo ( $_SERVER["REMOTE_ADDR"] ); ?> Vær klar over at det slett ikke er sikkert at IP-addressen som vises faktisk er brukerens egentlige IP-addressen. KA http://www.hodegymnastikk.net Lenke til kommentar
supersmalltalk Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Hvorfor er det ikke sikker det er Brukerens egentlige IP ? er det noe måte for å få det sikkert da. Mvh Kjetil Tveit Lenke til kommentar
alftore Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Fordi henvendelsen til web serveren kan komme via en proxy server. Når en bruker sender en henvendelse om en nettside til en proxy server sjekker den først om siden nylig er lagret på serveren. Er den det sendes denne siden til brukeren, hvis ikke hentes den først til proxy serveren og blir deretter sendt til brukeren. Derfor er det proxy serveren som gjør det egentlige kallet til web serveren og det er dens ip som vil dukke opp. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 takk! men fant det ut 3 min etter att i posta! men den siste posten var bra! Jeg viste faktisk ikke det! Lenke til kommentar
KaldBlod Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Enda enklere: Code: <?echo("$REMOTE_ADDR");?> Lenke til kommentar
christt Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Quote: Den 2002-12-16 01:45, skrev KaldBlod:Enda enklere: Code: <?echo("$REMOTE_ADDR");?> Jepp, men det vil ikke fungere hvis register_globals er satt til off. Det vil dette (som nevnt ovenfor): Code: <?php echo $_SERVER['REMOTE_ADDR'];?> Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Slik funker det Jeg la på hostmask også da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå