Th0mas Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hei! Er det noen som har erfaring med å oversette norske karakterer til amerikanske? ANSA sier at hvis man har et snitt på 90-100%, som vil si 5,4 til 6, så vil man ha en amerikansk GPA på 3.1 til 4. Det høres helt feil ut, siden det å få 4.0 på high school i USA slett ikke er så vanskelig, og å sidestille det med å få 6 i snitt i Norge er helt vanvittig. Dessuten er en GPA på 3.1 i USA relativt dårlig, mens 5,4 her er ekstremt bra. Noen som vet? Vet jeg ikke trenger å oversette selv, men jeg vil bare vite hvordan jeg ligger an. Thomas Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Litt usikker. Men skolen din kan helt sikkert gi deg et engelsk vitnemål, selv om det sikkert står med norske karakterer der og. Bør legge ved en karakterskalabeskrivelse hvertfall... Lenke til kommentar
Went Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Fant et par relevante linker: Kan jeg overføre karakterene mine til amerikansk type GPA? Bokstavkarakterer gir dårligere inntrykk i USA Ser ut til at det er visse problemer relatert til det å oversette norske karakterer til amerikanske, siden karaktersystemene nettopp er så veldig forskjellige, uheldigvis. Er det noen som vet hvordan norske tilleggspoeng (fordypnings-, realfags-, militær- og alderspoeng ++) teller i USA? Går jo inflasjon i toppkarakterer i USA i motsetning til i Norge, hvor man så og si "må" ha en haug tilleggspoeng for å oppnå "nødvendige" poengsummer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå