PelleP Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Viften til varmapparatet går ca 5 minutter, så hører man at den sakte gir opp og stopper. Dersom jeg da slår av bryteren og venter noen minutter før jeg starter den igjen så kan det hende at den går en stund, men kun noen få minutter. Hva er det som er galt her? Jeg trenger hjelp fort, fordi jeg må ha bilen til helgen. Det er en Renault Megane 1996 Lenke til kommentar
Steina Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Dra til nermeste bilhuggeri og kjøp deg en ny en hvis de har. Eventuelt kjøpe nytt i butikken til 75% dyrere (?) Tror ikke det er noe å fikse på gitt ^^ Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Dra til nermeste bilhuggeri og kjøp deg en ny en hvis de har.Eventuelt kjøpe nytt i butikken til 75% dyrere (?) Tror ikke det er noe å fikse på gitt ^^ 8025761[/snapback] Du mener altså at det er selve viften som skal byttes? Er det det som kalles "Heater blowing motor" på engelsk? (Jeg prøver å skjønne håndboken) Lenke til kommentar
Steina Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 haha.. "Heater blowing motor".. pent ord. Men er varmeviften jeg tenker på ja. Men er ikke sånn erfaren nei. Bare vært med å byttet det på en Opel én gang.. ^^ Det du kan gjøre er jo å sjekke om det er dårlig kontakt da. Er det ikke det så er det bare å skifte varmeviften. Lenke til kommentar
Welve88 Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Opelen det er snakk om er min... Men uansett, du kjøper ny vifte, ikke kjøpe nytt varme apprat, for varmen funker vel? Eneste du trenger å si er at du må ha en ny vifte til varmen, så finner de pris og ny vifte... Et annet problem med viften din er kansje at kontakten ikke står skikkelig i, har du sjekket det? Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 haha.. "Heater blowing motor".. pent ord. 8025984[/snapback] Ja, det er ikke så greit å lese seg til hva man skal gjøre! Hadde det vært dårlig kontakt ville nok viften stoppet med én gang, ikke sakte stoppet opp. Tror nok at det er like greit å bytte viften... Takk for svar! Lenke til kommentar
Welve88 Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hadde det vært dårlig kontakt ville nok viften stoppet med én gang, ikke sakte stoppet opp. 8026134[/snapback] Kommer ann på, er det dårlig kontakt virker viften sånn nå og da! Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Hadde det vært dårlig kontakt ville nok viften stoppet med én gang, ikke sakte stoppet opp. 8026134[/snapback] Kommer ann på, er det dårlig kontakt virker viften sånn nå og da! 8026294[/snapback] Dersom det var dårlig kontatk tror jeg viften ville ha stoppet opp slik som når man slår den av - ikke sakte langsom ned. Dessuten så slår den seg av litt for regelmessig. Den lar seg heller ikke slå på igjen før det har gått en viss tid, hadde det vært dårlig kontakt så tror jeg det ville vært helt tilfeldig. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Kanskje overoppheting? ^^ Monter en vifte mot varmeviften.. .. det hørtes smart ut Endret 26. februar 2007 av Steina Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Viften har nok utsalitte børster. Da virker motoren når de er nogenlunde kalde, men litt mer varme så stopper de. Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Viften har nok utsalitte børster. Da virker motoren når de er nogenlunde kalde, men litt mer varme så stopper de. 8038495[/snapback] Det passer ja! Jeg visste vell at noen skulle ha en forklaring! Går det an å bytte børstene? En ny vifte koster flere tusen kroner! Lenke til kommentar
Steina Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 En ny vifte koster flere tusen kroner! 8038635[/snapback] Hvor i alle dager koster det flere tusen kroner? DRA TIL BILHUGGERN! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Å bytte børster går fint på en motor, men det spørs jo hvor inkapsla og sånn denne viftemotoren er. Nye koster disse nok mye ja. Men prøv hoggern, så er det ikke all verden. Se her og: www.bruktbildeler.com Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg har sjekket litt på www.bruktbildeler.com. Det var kun en der og det var litt langt unna, men det ordner seg nok etter hvert. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Steina Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Husk at den der er ikke sååå utrolig oppdatert at det gjør noe. Når din lokale hugger får inn en bil, så legger han ikke ut alle delene på nettet, og fjerner dem igjen etter å ha presset bilen.. Det er bare å stikke innom din lokale hugger og spørre om han har en lik bil som deg, inne. Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Husk at den der er ikke sååå utrolig oppdatert at det gjør noe.Når din lokale hugger får inn en bil, så legger han ikke ut alle delene på nettet, og fjerner dem igjen etter å ha presset bilen.. Det er bare å stikke innom din lokale hugger og spørre om han har en lik bil som deg, inne. 8040931[/snapback] Ja, jeg skal prøve alt jeg kan. Noen som vet hvor vanskelig det er å skifte? Jeg pleier å bytte oljefilter selv, men noe mer avansert enn det har jeg ikke gjort. Greier jeg å fikse dette selv? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Du greier nok dette sjøl. Ellers er haynes boka for din bil til ca 200kr gull verdt. Selv om den du fant var langt unna, så sender de delene med posten Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 O.K., dette skal nok ordne seg! Takk sesteen og Steina, dere har vært til stor hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå