Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg så litt på qxl.no i dag og så en fujitsu simens Amilio D 6100 til 12500.-

 

men dette syns jeg virker veldig veldig billig fordi han oppgir at spesifikasjonene er :

 

---

 

Helt ny i eske

 

Skikkelig power pc

 

Følger med programvare

 

 

Splitter ny ubrukt bærbar pc.

 

Amilio D 6100

 

Pentium 4 60 gig harddisk

 

2.0 gigahertz prosessor

 

8x20 DVD drive

 

15.0 " TFT-XGA skjerm

 

256 mg SDRAM

 

2 USB Porter

 

ATI MOBILITY™ RADEON™ 9000 graphics controller, Dual View, best 3 D performance, smooth DVD playback, TV out support

 

---

 

tror dere dette er svindel og i så fall hva gjør jeg da hviss jeg allerede har bydd på den ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-07 18:13, skrev muffe:

Quote:


Den 2002-12-07 18:08, skrev mais:


Pentium 4 60 gig harddisk


2.0 gigahertz prosessor



Jeg har aldri hørt om en Pentium 4 harddisk, eller hva? Det er vel det eneste som er direkte feil.

 

tipper heller at han mente "Pentium 4 med 60 gig harddisk"

Lenke til kommentar

http://www.buyalifebook.co.uk/product.asp?...lifebook_id=144

 

Etter informasjonen der er ikke amilo d 6100 med noe annet enn Celeron prosessorer. (opp til 1,3 vil jeg tro). Den har også et savage 3d kort (delt minne).

 

http://www.skk.edu.stockholm.se/sdnitis/do...ation_vt_02.pdf

 

Også her kan du se spesifikasjonene til denne modellen. At man kan få den med pentium 4 vil være umulig. det samme med Mobility radeon 9000.

Lenke til kommentar

skjønner ikke helt problemet ditt. det er vel allerede klart at det er svindel. jeg mener siden han bløffer med spesifikasjonene. det vel er bare å varsle qxl, eller i det minste å annullere budet. du har vel ikke tenkt å betale tusenvis bare for å "se om det virkelig var en bløff". har du forresten sendt selgeren et spørsmål om saken?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-07 23:14, skrev mais:

men hva gjør jeg hviss jeg ikke vil ha den?


 

Da skriver du en fin liten mail til QXL.no og forteller om det du har funnet og at du ikke akter å bli bundet til å kjøpe noe som tydeligvis ikke er det selger utgir det for å være. Om det er bevisst svindel kan ikke bevises så fort, men pga. de "uregelmessighetene" du har oppdager trekker du budet. Jeg er sikker på at QXL.no gjerne vil vite om slike ting, siden det vil gå på deres rykte hvis det foregår svindel gjennom deres auksjoner.

Lenke til kommentar

han sendte meg nå en mail med følgende innhold etter jeg kontaktet han og sa i fra om omstendighetene og at jeg ikke aktat og kjøpe varen

 

---

 

Hei, dette er en ny maskin fra leasy.no og er en gave som jeg ahr fått men

ikke har behov for,derfor selger jeg den. Dette er en powerpack av

datamaskinen og du kan godt ringe til leasy for å få bekreftet dette

nr er 08080, er ikke oppe på søndag, men imorgen.

, du kan se linken

 

http://www.leasy.no/main.asp?mode=ShowProd...ubcategoryID=24

 

Budet er derfor gyldig fortsatt.

Hilsen Inge **********

---

 

og som man ser av linken ovenfor stemmer ikke linken i det _HELE_ tatt med spesifikkasjonene han oppga..

 

her er forøvrig en link til auksjonen på qxl.no

 

Hva bør jeg gjøre?

 

 

[ Denne Melding var redigert av: mais på 2002-12-08 15:19 ]

Lenke til kommentar

Send mail til QXL.no, ikke han tullingen som skal selge. Fortell dem hva du har fortalt oss og at budet ditt trekkes pga. at selger oppgir feil spesifikkasjoner.

 

Jeg regner med at de vil ta affære og undersøker saken siden dette ser ut til å være et forsøk på svindel.(Jeg sier ikke at det ER svindel, siden jeg ikke veit alle fakta, men det VIRKER sånn for meg ihvertfall...).

 

Bare drit i hele fyren ... han har ikke noe gyldig krav opp i mot deg, siden budet ditt ble igått på falske premisser. Spesifikkasjonene han oppgir stemmer ikke med det som produsenter og forhandlere av den maskinen sier. Uansett hva han måtte finne på å tilby deg/kreve av deg, så råder jeg deg til å holde deg unna. Han kan tydeligvis ikke stoles på og du vil nok ha det bedre ved å handle med noen andre.

Lenke til kommentar

Her er det ikke samsvar

mellom varebeskrivelse og den beskrivelsen

som blir gitt i mail.

Dette betyr at salgsvilkårene ikke er oppfylt.

 

CPU stemmer ikke P4 2.0 --> 1,5 Cel

HD stemmer ikke 60GB --> 20GB

Skjerm stemmer ikke 15" TFT-xga --> 14.1 TFT

 

Dette er vesentlige forskjeller

bare diskforskjellen utgjør ca 1400kr (komplett)

og CPU over 1000kr forskjell (på en P4 stasjonær)

 

Tips QXL om at denne varen er ikke den den blir presentert som og bør bli stoppet, eventuelt endret og nullstilt.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...