Marianneg Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hva syns dere om dette. Hva burde jeg gjort annerledes? Det ble tatt på dagtid i praha og målet var å få det til å se ut som det var kveld og borgen lyste opp. Lenke til kommentar
Marianneg Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Ingen som hadde kritikk til dette bilde? hehe Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Kan nok ikke gi noen kritikk på det bildet der! Var bare helt nydelig. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Nydelig himmel, men det ble litt for svart... Lenke til kommentar
Marianneg Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Litt for svart skal jeg notere meg ja og det syns jeg og. Jeg er helt ny på dette her med fotografering så jeg vil vite alt jeg gjør feil, så jeg kan prøve å få dette til en ny hobby og ikke bare sitte på nettet hehe Tusen takk andrull Her viser det hvor lyst det egentlig var den dagen. Men jeg burde nok ikke fokusert så masse på lyset i og med at det ble så mørkt resten. Eller er det noe annet jeg burde gjort for å fått det lysere? Jeg vet at det siste bilde der er stygt altså hehe, men er kun for å vise hvordan det så ut. edit: innlegg slått sammen av moderator. Det er fornuftig å bruke edit-knappen om man skal legge til ny informasjon og det ikke har kommet nye poster i mellomtiden Endret 1. mars 2007 av macfjott Lenke til kommentar
pheelfresh Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hadde sikkert gjort seg med en liten HDR... Lenke til kommentar
Marianneg Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Nå føler jeg meg skikkelig amatør her, men hva er HDR? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Nå føler jeg meg skikkelig amatør her, men hva er HDR? 8052604[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_imaging Enkelt sagt mange eksponeringer der du får med alle "delene" i bildet i perfekt eksponering. Haha var ikke så enkelt det der, les wiki linken. Ellers ville jeg vel sagt at bildet er noe skjevt Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Har selv fotografert masse byggninger og landskap i praha og andre steder i tjekkia og det er helt fantastisk. Overalt man snur seg har man helt sinnsyke motiver. Tok over 1000 bilder på et par dager. Ellers må jeg si jeg likte det første bildet ditt. Men, jeg ville beskåret det slik at man ikke fikk et stort svart felt nederst. Lenke til kommentar
Marianneg Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Takk for info om HDR. Jeg skal kutte litt nederst ja og se hvordan det blir Lenke til kommentar
Marianneg Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Nå har jeg endret litt på bilde. Hva syns dere? Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 endre litt på størrelsen på bildet, trenger ikke å være så stort Likte silhuettene Lenke til kommentar
Marianneg Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Takk. Skal endre litt på størrelsen og etterpå Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Dette var et vakkert bilde. Fine siluetter og fine farger på himmelen. Som påpekt tidl her hadde HDR vært noe å forsøke med dette bildet. Hvis du har tatt dette bildet i RAW format og er litt kjent med photoshop kan du forsøke multiple RAW konverteringer med ulik eksponering for deretter å blende de ulike konverteringene sammen. Tidkrevende, men resultatet er ofte bedre enn en singel konvertering. Lenke til kommentar
Marianneg Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Nå har jeg lest om hdr og nå skal jeg innstallere photoshop så får jeg se hva jeg får til. Jeg er ikke mye kjent med photoshop, men satser på at det ikke er så mye verre en andre program. Jeg får sette meg ned og leke så finner jeg nok utav det. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Finnes masse info på nettet. Jeg syns at nettvideo er best når det gjelder å lære seg photoshop, finnes mange mange. Anbefaler å gjøre et søk i Google. Lenke til kommentar
Marianneg Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Takk for tipset Lenke til kommentar
MissTee Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Syns bildet var kjempe lekkert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå