Gå til innhold

Amatør trenger konstruktiv kritikk

Plomma2

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp kjøpt et digitalkamera og begynt å knipse mer enn bare festbilder.

Jeg har tatt meg noen få dagers vinterferie og reist nordover og tenkte jeg skulle prøve å ta noen bilder.

Jeg kan virkelig ikke dette og jeg forstår at bildene mine ikke er bra, men jeg vil gjerne vite hva jeg kanskje kunne gjort annerledes.

Endret av Plomma2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å være frekk, men det første du burde gjort var å snu det siste bildet slik at det vises riktig vei. Det andre er å gjøre dem litt mindre, i f.eks PS, slik at man slipper å skrolle seg rundt i bildene for å se dem skikkelig. Når det er gjort blir det litt lettere å vurdere dem.

Utover det så vil jeg gratulere med nytt kamera, og med en fantastisk ny hobby. :thumbup:

Lenke til kommentar

Som joniwes skriver, ha riktig orientering på alle postede bilder, samt reduser størrelsen til "internettvennlig" format.

Ok, det sagt, her er forbedringsforslag:

På de to første bildene har har du fått med solen, og bildene har blitt undereksponert samtidig som solen er utbrent. Prøv med lavere utsnitt, slik at solen ikke kommer med. Hvis kameraet ditt har spotmåling, ville jeg målt mot statuen på 1. bildet, og på bygningene på 2. bildet, og unngått å få med solen i utsnittet. Eventuelt eksponert solen riktig og fått siluetter av bygningene og båtene.

Det 3. bildet er vel i og for seg eksponert riktig men jeg ville fjernet bryggen til høyre, evt brukt videre vinkel og fått med mere av den.

Ellers, så er jo ikke jeg noen ekspert, prøver og feiler selv en hel masse. Men så lenge det ikke koster noe for fremkalling, så betyr jo ikke det noenting..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...