Gå til innhold

Iron Maiden - en albumguide og diskusjonstråd


Ustedalen

Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?  

237 stemmer

  1. 1. Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?

    • Iron Maiden
      11
    • Killers
      13
    • The Number of the Beast
      36
    • Piece of Mind
      13
    • Powerslave
      30
    • Somewhere in Time
      20
    • Seventh Son of a Seventh Son
      31
    • No Prayer for the Dying
      1
    • Fear of the Dark
      26
    • The X Factor
      1
    • Virtual XI
      3
    • Brave New World
      22
    • Dance of Death
      5
    • A Matter of Life and Death
      27


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Variasjon er viktig, det har eg lært dei siste årene. Er fleire band og album eg har "brukt opp". Høyrer du på eitt band eller album i vekevis kan du plutseleg gå lei og miste heilt interessa. Har sjølv opplevd dette med eit par band, prøver derfor å variere så mykje som mogleg.

Lenke til kommentar
MGS3: setlisten vil nok ikke ligne i det hele tatt.

 

Anbefaler å sjekke ut forumet på www.ironmaiden.com !

8503175[/snapback]

 

Da har jeg registrert meg på forumet. Det var veldig bra. Ca. halvparten så stort som hele diskusjon.no. Syns det er ganske bra gjort når man tenker på at det bare er Iron Maiden der. Liker detta mye bedre uansett. det var så rotete der og jeg syns ikke folk var like ryddige på dobbelposter, spam, telletråder osv.

Lenke til kommentar

Synes de som stemmer burde ha hørt alle albumene først. Vedder på det er mange her som bare har hørt f.eks Run to the hills, og stemmer TNOTB bare for det.

Lenke til kommentar

Stemte på "Seventh Son...", som var det andre albummet jeg kjøpte av bandet etter "Dance Of Death" Det inneholder min definitive Maiden-favoritt "The Prophecy" og ga meg en herlig følelse allerede fra første gang jeg hørte det. Jeg har alle albummene med Bruce + "Killers", et album som aldri helt falt i smak hos meg... Har ikke gidda å kjøpe albummene med Blaze på vokal eller den første, selvtittelerte utgivelsen... Er uenig i at "Dance Of Death" var et skritt i feil retning... Personlig liker jeg det bedre enn "Brave New World". I motsetning til de fleste andre ble jeg ørlite skuffa over "A Matter Of Life And Death" Liker en del låter, men synes enkelte ble dradd ut i det kjedsommelige....

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig ikke et spesielt favorittalbum da det kommer til Maiden, det aller meste de lager er bare for bra til å kunne kuttes ut i slike "grupper". Men om jeg hadde blitt tvunget til å velge ei skive blir det "Brave New World". Grunnen er nok at det var denne skiva som gjorde meg skikkelig interessert i Maiden(noe indirekte via Rock in Rio). Uansett en ufattelig bra skive.

Lenke til kommentar

Jeg synes Brawe new World er så vanlig og standard Metal-album. Sangene er så enkle og normale. Men gode melodier. Ganske bra comeback fra Bruce.

 

Dance of Death er smart laget med gode melodier. Men uten veldig Maiden-stil, men føler likevel ikke at de tok et skritt i feil retning.

 

Nå, etter AMOLAD, føler jeg de er på rett spor. Oppbygningen av sangene på dette albumet føler jeg er så like, så det er vanskelig å adskille dem etter navn. Og disse er ikke slagere, bare gode og vellspillte låter. Min favoritt her, er The Legacy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...