Gå til innhold

Iron Maiden - en albumguide og diskusjonstråd


Ustedalen

Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?  

237 stemmer

  1. 1. Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?

    • Iron Maiden
      11
    • Killers
      13
    • The Number of the Beast
      36
    • Piece of Mind
      13
    • Powerslave
      30
    • Somewhere in Time
      20
    • Seventh Son of a Seventh Son
      31
    • No Prayer for the Dying
      1
    • Fear of the Dark
      26
    • The X Factor
      1
    • Virtual XI
      3
    • Brave New World
      22
    • Dance of Death
      5
    • A Matter of Life and Death
      27


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir digg med Maiden i 2008. Hadde jo billett til konserten i Vestlandshallen, men fekk ikkje fri frå militæret og måtte selge... Fekk jo knall kritikk, jaja satser på eit par låter frå siste album i 2008.

8454000[/snapback]

 

Når du sier siste album mener du da AMOLAD eller et eventuelt nytt album som er kommet innen '08?

Endret av Olumvolum
Lenke til kommentar
Blir digg med Maiden i 2008. Hadde jo billett til konserten i Vestlandshallen, men fekk ikkje fri frå militæret og måtte selge... Fekk jo knall kritikk, jaja satser på eit par låter frå siste album i 2008.

8454000[/snapback]

 

Når du sier siste album mener du da AMOLAD eller et eventuelt nytt album som er kommet innen '08?

8454047[/snapback]

 

Meiner då AMLOAD, som forøvrig er heilt fantastisk! Gleder meg til Powerslave scenerigg og gjensyn med mange låter eg ikkje har hørt live før!

Lenke til kommentar
Blir digg med Maiden i 2008. Hadde jo billett til konserten i Vestlandshallen, men fekk ikkje fri frå militæret og måtte selge... Fekk jo knall kritikk, jaja satser på eit par låter frå siste album i 2008.

8454000[/snapback]

 

Når du sier siste album mener du da AMOLAD eller et eventuelt nytt album som er kommet innen '08?

8454047[/snapback]

 

Meiner då AMLOAD, som forøvrig er heilt fantastisk! Gleder meg til Powerslave scenerigg og gjensyn med mange låter eg ikkje har hørt live før!

8454128[/snapback]

 

Det blir morsomt det ja. Sikker på at Powerslave skal spilles?

Lenke til kommentar
Blir digg med Maiden i 2008. Hadde jo billett til konserten i Vestlandshallen, men fekk ikkje fri frå militæret og måtte selge... Fekk jo knall kritikk, jaja satser på eit par låter frå siste album i 2008.

8454000[/snapback]

 

Når du sier siste album mener du da AMOLAD eller et eventuelt nytt album som er kommet innen '08?

8454047[/snapback]

 

Meiner då AMLOAD, som forøvrig er heilt fantastisk! Gleder meg til Powerslave scenerigg og gjensyn med mange låter eg ikkje har hørt live før!

8454128[/snapback]

 

Det blir morsomt det ja. Sikker på at Powerslave skal spilles?

8454252[/snapback]

 

Mener det var det Bruce sa når de var i Oslo sist ja.

Lenke til kommentar
Planen er vel å fortsette der The Early Days slapp, med låter frå Powerslave, Somewhere, Seventh Son og No Prayer. Meiner eg har lest det ja.

8454349[/snapback]

 

mener jeg så en plass at det var piece of mind, Powerslave og seventh son of a seventh son. men det er sikkert feil :innocent:

 

viss de spiller fra no prayer for the dying blir i allefall jeg glad.... det albumet er litt undervurdert syns jeg, selv om de forandra litt stil fra de andre 80-tallssangene. "holy smoke" og "hooks in you" er grunn nok imo .. for ikke å glemme "no prayer for the dying" :yes:

 

kan nesten ikke vente til de kommer tilbake i 08 :ph34r:

Lenke til kommentar
2008 will be the big ? probably the biggest ? Iron Maiden festival tour that ever has been, and it will be the 'Powerslave' set. Whether or not we play all the same songs ? because it will be the songs from the next four albums ? but the actual stage set we're gonna rebuild, maybe even a bit bigger.

Kjelde

Lenke til kommentar

mener jeg så en plass at det var piece of mind, Powerslave og seventh son of a seventh son. men det er sikkert feil :innocent:

 

viss de spiller fra no prayer for the dying blir i allefall jeg glad.... det albumet er litt undervurdert syns jeg, selv om de forandra litt stil fra de andre 80-tallssangene. "holy smoke" og "hooks in you" er grunn nok imo .. for ikke å glemme "no prayer for the dying" :yes:

 

De spilte fra Piece of mind fra the early days touren. Neste utgave vil nok ta for seg Maiden's mest suksessfulle periode med Powerslave, Somewhere in time og Seventh son.... Disse er også etter min mening bandets beste skiver og en konsert med bare låter fra disse 3 vil bli en kanon konsert.

Lenke til kommentar
mener jeg så en plass at det var piece of mind, Powerslave og seventh son of a seventh son. men det er sikkert feil :innocent:

 

viss de spiller fra no prayer for the dying blir i allefall jeg glad.... det albumet er litt undervurdert syns jeg, selv om de forandra litt stil fra de andre 80-tallssangene.  "holy smoke" og "hooks in you" er grunn nok imo .. for ikke å glemme "no prayer for the dying"  :yes:

 

De spilte fra Piece of mind fra the early days touren. Neste utgave vil nok ta for seg Maiden's mest suksessfulle periode med Powerslave, Somewhere in time og Seventh son.... Disse er også etter min mening bandets beste skiver og en konsert med bare låter fra disse 3 vil bli en kanon konsert.

8461024[/snapback]

 

Det er noen av de tre beste albumene så det kan blir virkelig morsomt.

Lenke til kommentar

Har ikkje høyrt så mykje på dei første albumene til Maiden før den siste veka, men oppdaga at dette var jo kjempemusikk det og. Har no høyrt heile No Prayer For The Dying som eg likte veldig godt.

 

Eit band som er i stand til å utvikle og endre seg er eit bra band etter min meining. Det kan fort bli keisamt om dei held fram i same stil som før.

Lenke til kommentar
Argh, den helga som akkurat var, satt på en jeg kjenner,var en ganske lang biltur for å komme oss på et arrangement, tror vi kjørte ca 4 i strekk, Iron Maiden hele tiden, uten noen pauser. Vet ikke hvor mange plater vi hørte, var ca 9timer til sammen :cry:

8481149[/snapback]

 

Hadde Maiden rulla kunne jeg kjørt i mange dager :thumbup:

Lenke til kommentar
Argh, den helga som akkurat var, satt på en jeg kjenner,var en ganske lang biltur for å komme oss på et arrangement, tror vi kjørte ca 4 i strekk, Iron Maiden hele tiden, uten noen pauser. Vet ikke hvor mange plater vi hørte, var ca 9timer til sammen :cry:

8481149[/snapback]

 

Hadde Maiden rulla kunne jeg kjørt i mange dager :thumbup:

8481186[/snapback]

 

"Når Maiden ruller, kan jeg kjøre i flere dager" sa han, så kjørte vi :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...